Wat voor turbo heb ik?

Gestart door MarcelT5(R), 18-05-2008 14:24:43

Vorige topic - Volgende topic

MarcelT5(R)

Wat voor Turbo heb ik op mijn 850 T5 zitten?
Er is een keer een andere motor in gegaan (V70R) en wil graag weten of ook de turbo over is gezet.
Ik kan het type plaatje ook net niet lezen, misschien ziet iemand het aan het model.

michiel

Zeeeeeeer waarschijnlijk een zgn 15G. Afhankelijk van geboortejaar al dan niet met schuine flens.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

-D©©©L-

lijkt wel een hybride. beetje 16t, beetje 15g conische flens.

michiel

Hmm, inderdaad staat er een typeplaatje met groene letters op. En (ff checken in de schuur) een 15G heeft rood schrift (althans die van mij). Als je de camera nu net iets schuiner houdt dan pakt de flits het volledige opschrift mee.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Bonnieclyde

geeft de kleur van het plaatje op de turbo dan aan wat voor een het is
1 letter kan het verschil maken ....... "R"

michiel

Dat weet ik niet zeker, zal er waarschijnlijk wel iets mee te maken hebben, want een 15G staat in rood, jij maakt een foto van iets groens en de 18T die er nu bij mij op ligt is (uit mijn hoofd) gewoon aluminium met zwart opschrift. Misschien dat een meer ter zake kundige persoon dit kan bevestigen / ontkennen?

Turbo-Geek

De grote foto oogt NIET als een 15G, terwijl de flens op de 3e foto wel zichtbaar is en doet twijfelen.
Een 15G heeft 3x 'oren' waar de tapeinden in zitten die de flens vast houd, tussen de oren onderling zit een rand zeg maar. Op de 1e foto is een oor te zien maar geen rand (tenminste ik zie geen duidelijke rand op de foto).
Ik vermoed dus dat dit een andere turbo is.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Citaat van: MarcelT5(R) op 20-05-2008 00:13:08
Ben er uit! FF de inlaatslang verwijderd en het fototoestel er tussen gepropt. ;D

T16

http://img301.imageshack.us/img301/8288/t161tl3.jpg

http://img164.imageshack.us/img164/4233/t162gx7.jpg

Is dit nu een standaard turbo voor een 850 T5, of komt hij van een V70R?

16T  ;)

Geen standaard T-5 turbo. T-5R (handgeschakeld) heeft die volgens mij wel standaard. De V70R ook, dus waarschijnlijk is de turbo van de V70R gewoon mee gegaan.

Ludo

Citaat van: elianmars op 20-05-2008 00:22:19
16T  ;)

Geen standaard T-5 turbo. T-5R (handgeschakeld) heeft die volgens mij wel standaard.

nee alleen de 850 R handgeschakeld heeft een 16T. (met rechte flens)

elianmars

Citaat van: Ludo op 20-05-2008 00:25:00
Citaat van: elianmars op 20-05-2008 00:22:19
16T  ;)

Geen standaard T-5 turbo. T-5R (handgeschakeld) heeft die volgens mij wel standaard.

nee alleen de 850 R handgeschakeld heeft een 16T. (met rechte flens)

Ben ik even blij, dat ik "volgens mij" heb neergezet!  :eusa_whistle: :P

Emiel

En toch lijkt het turbinehuis van een 15G. Hoe oud is de auto?

Kan zijn dat ze alleen het compressorhuis hebben vervangen, omdat je anders (als je een oudere 850 hebt) ook de downpipe moet vervangen.

Foto recht van boven of onder is genoeg.

M a r c

Woon jij aan zee?  Mijn god wat is dat ding roestig en gecorrodeert.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: Emiel op 20-05-2008 09:48:30
En toch lijkt het turbinehuis van een 15G. Hoe oud is de auto?

Kan zijn dat ze alleen het compressorhuis hebben vervangen, omdat je anders (als je een oudere 850 hebt) ook de downpipe moet vervangen.

Foto recht van boven of onder is genoeg.

Ja turbinehuis is van een 15G, compressorhuis van een 16T......

Ludo

Emiel

Tis niet echt recht van boven hé... ;D

Aan de overgang van turbo naar downpipe kan je zien wat voor een type turbo het is, of in dit geval, wat voor een soort turbinehuis.