Koelslang

Gestart door ello007, 23-05-2008 21:11:41

Vorige topic - Volgende topic

ello007

goedendag,

ik heb vorige maand mijn radiator gemaakt  voor 265 euries, niet zo duur maar ja
nu is het weer iets anders weer de koelvloeistof. Ik reed met een snelheid van 70 km toen  de auto (turbo??) een hoge piepend geluid maakte, ben gestopt en heb gekeken en zag dat mijn koelvloeistof lekte en niet zo weinig ook. Het is de plek naast de turbo waar de koel lekte( de rechtse slang achter de blok), ik heb gevoeld bij de slang en die was zeiknat.

Wa mag zoiets kosten ?
Ik heb gekeken op de forum maar daar zie ik prijzen rond 200 e ,is dat ook zo duur
Laterzz

-D©©©L-

rechts = passagiers kant ?

ello007

als je van voor(kant) de motor ziet dan zie 2 slangen (acher de blok) die daarvan is het de rechtse (aan de bestuurderskant)

thuur

Is die slang echt lek, of is het enkel de pakking? Maak de boel eens goed schoon en kijk goed waar het water vandaan komt. Volgens mij zijn het metalen leidingen, die gaan niet zo snel lek.

Gr ;)

ello007

hoi,

ik heb gekeken en de lek is als je van onder de auto kijkt net naast de turbo aan de passagiers kant , daar druipt alles meteen uit als ik het bijvul met koelvloeisof. ik denk dat daar iets is gesprongen want de turbo begon ook een hoger geluid te maken toen het gebeurde (ik denk door de koelvloeistof)

arjen

Dus het zit aan de linker kant? Daar had ik ook een lek. Kan slang tussen expansievat zijn, of de koelbuis, achter je blok. Die was bij mij lek...

Ludo

is het niet dat kleine retourslangetje dat lek is?.
dat komt nl wel vaker voor.
als je de metalen leiding vanaf de turbo even volgt, kom je op een stukje slang van zo'n 5-6cm uit, redelijk bovenaan bij het schutbord/paravaanplaat.

ello007

dat weet ik niet ik heb geen brug waar ik de auto op kan hangen maar ik heb hem wel opgekrikt en zag dat het lekte naast de turbo maar weet nog niet precies waar daar ga ben ik nog mee bezig.

arjen

Een brug heb je niet echt nodig denk ik. Van boven is een hoop te zien. Het kan helpen om het hitteschild boven het uitlaatspruitsuk weg te halen, zie je veel meer...

ello007

ik heb de roffel naar de dokter gebracht en daar zeiden ze dat de koppaking kapot is dit kost rond de 500 euro , wat vinde jullie.

Maar ik merkte nooit dat koppaking kapot was aangezien de auto altijd goed op temperatuur was en ik ook geen sludge bij de koelvloeistof zag .

groetjes

t5karel

Koppakking :eusa_think:.Alles kan natuurlijk,maar komt bijna nooit voor.Zou toch een second opinion laten doen iig!
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

animalT5R

Citaat van: t5karel op 31-05-2008 21:34:58
Koppakking :eusa_think:.Alles kan natuurlijk,maar komt bijna nooit voor.Zou toch een second opinion laten doen iig!
Zegt de man die elke keer een doemsenario post op het moment dat ie ook maar koppakking ruikt  ;D  ;)  ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

Koppakking stuk en dan zou het water er aan de achterkant uit komen ???

Ga maar voor een second opinion..

Gr ;)

ello007

aangezien ze de 2 slangen hebben verwisseld blijft de koelvloeistof lekken maar zou dan een second opinion zijn.
En trouwens kan ik de auto ook bij een ervaren iemand van dit forum maken.

groete

thuur

Er zijn hier zat 850 kenners die je wel willen helpen met een diagnose en evt. reparatie. Maar een regio is wel handig..

Gr ;)