Electrische antenne schuift niet maximaal uit

Gestart door Methode, 18-05-2008 21:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Methode

Ik heb gisteren een originele elektrische Volvo antenne (afkomstig van de sloop) gemonteerd. Hij werkt wel, maar schuift maar twee delen uit i.p.v. drie delen. Het smalste derde deel komt er niet uit. Zou het kunnen dat ik een korte versie heb of blijft het derde deel hangen. Heb geprobeerd met enige kracht dit deel eruit te krijgen, maar lukt niet. Wie weet hoe dit zit. Oude topics geven hier geen antwoord op.  ???

Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

-D©©©L-

Je kan proberen deze met wat WD-40 gangbaar te maken. Als ie niet 100% recht blijkt dan is het einde verhaal.

Methode

Citaat van: -D©©©L- op 18-05-2008 21:22:57
Je kan proberen deze met wat WD-40 gangbaar te maken. Als ie niet 100% recht blijkt dan is het einde verhaal.

Zit al een slokje WD 40 in. Bedoel je dat het derde deel krom in de tweede telescoopbehuizing zit? Als dat zo is, zoij dat derde deel toch wel ietjes moeten bewegen als je met een tang op het knopje dit deel eruit probeert te trekken? :)

tackle

haal de antenne ander even uit elkaar, ik heb dat een paar maanden geleden zelf gedaan en hij werkt nog steeds.

Methode

Citaat van: tackle op 18-05-2008 21:40:14
haal de antenne ander even uit elkaar, ik heb dat een paar maanden geleden zelf gedaan en hij werkt nog steeds.

Heb de antenne uit elkaar gehaald. Kan alleen het buisje waar de telescoop inzit niet loskrijgen. Antenne gaat na openmaken en in elkaar zetten nog steeds voor 66% uit.