Begin zonder eind 850 2.5 10V

Gestart door kabouter850, 21-05-2008 06:57:43

Vorige topic - Volgende topic

kabouter850

Webdagboek van Martijn's 10 klepper roffel....

Zoals sommige van jullie weten staat onze roffel nou al anderhalve week in de schuur op blokken :'(  Het begon allemaal een paar weken terug met een lekkende krukas kering die er op tweede pinksterdag helemaal de brui aan gaf.... :eusa_wall:

Dus plan van aanpak: ff nieuwe keering steken  :eusa_naughty: niks ff er kwamen glijk nog wat dingen aan het licht die glijk ook maar beter ff kunnen aangepakt worden.

Zoals een distri die er al meer dan 100.000km op licht,verstopte carterontluchting,beschadigde kabelboom van het motermanegment,diverse slangen van het koelsysteem,diverse rubbers van de ophanging voor En nog wel meer van dat soort zaken.......
Nou ben ik zover dat waarschijnlijk zondag het blok eruit gaat en ik ff ga kijken samen met men schoonbroer hoe de zuigerveren(erg veel carter druk!) er aan toe zijn(die is dus van http://www.jv-engineering.nl/

Momenteel rij ik met een auto van de zaak (seat  :eusa_drool: ) of met de Suzuki vitara van de vrouw. Maar als je de volvo gewend bent en je moet dan met zulk spul de weg op kan je wel begrijpen hoe zeer ik de 10 klepper mis :'( ........

Zoals ik al gezegt heb ga ik zondag weer een dagje sleutelen aan de roffel en zal ik hier weer stand van zaken geven

)()()sT

Dat is inderdaad een lijstje met klusjes  ;)
Gelukkig kun je ook de zakelijke auto rijden; een Seat lijkt me ook niet verkeerd!

Succes ermee!

Freakybaby

Zo dan, je pakt het stevig aan.

Hoop dat het allemaal mee gaat vallen wat je tegenkomt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Enno

Geen optie om een fris blok er in te hangen?

Rutger B

ach als het straks allemaal weer voormekaar is zit je weer met een big ;D achter het stuur en is het allemaal de moeite waard en kan hij er weer 5 ton tegenaan :eusa_dance:   en het is toch beslist geen straf om er aan te sleutelen ;)

kabouter850

Citaat van: Enno op 21-05-2008 11:40:49
Geen optie om een fris blok er in te hangen?
Nee dat lijkt me nou ook niet echt een optie,de kosten van een ander blok komen wel een beetje overéén met de reparatie kosten denk ik......en zoals rutger al zei is geen straf om aan de 10 klepper te sleutelen.......

Maar rij toch liever als het daarom gaat ;)

kabouter850

Citaat van: Rutger B op 21-05-2008 12:39:22
ach als het straks allemaal weer voormekaar is zit je weer met een big ;D achter het stuur en is het allemaal de moeite waard en kan hij er weer 5 ton tegenaan :eusa_dance:   en het is toch beslist geen straf om er aan te sleutelen ;)
Als het weer voor elkaar is ga ik twee volle tanken achter elkaar leeg rijden denk :evil: :evil: Met een  ;D dat ik er 's avonds pijn van in men kaken heb :eusa_whistle:

Als je eenmaal gewend ben om in een roffel te rijden wil je niet anders meer ;D dat weet ik nou wel !!! Is zeker wel leuk om te sleutelen maar valt een beetje tegen als het zolang duurt :(

kabouter850

Zo dit was weer een kort wknd voor de roffel :eusa_eh:  Heb maar 2 uurtjes kenne knutsellen........... :-[

Had al een tijdje beloofd het golfje van schoonmoeders aan de voorzijde van nieuwe schokbrekers te voorzien dus dit vanochten eerst maar even gedaan.

Maar goed de aandrijfassen  liggen er nou vanonder de rechterzijde ging met niks en de linkerzijde dus ook..........dat was  niet de bedoeling  :eusa_eh: :(  Normaal gezien zit de rechterzijde dus geborgt,ik had een as in men hand en de naaldjes van het naaldlager op de grond :eusa_wall: Weer een kleine tegenslag dus........

Enige wat er nu nog rest zijn de slangen van de stuurbekrachtiging loskoppelen en de benzine leidingen los gooien en dan eindelijk het blokje eruit lepelen :P :P

kabouter850

Het is even stil geweest hier,dit i.v.m. druk druk druk en nog eens druk :P

Heb niet zo veel tijd gehad voor de roffel,de stand van zaken is nou dat het blok gedemonteerd is en de reparatie van de keringen kan beginnen.

Maar na veel wikken en wegen zitten we er toch over te denken om een estate aan te schaffen dit aangezien onze eerste kleine rond 5 september verwacht word en het ons toch wat fijner lijkt om dan wat meer ruimte en vermogen te hebben ;D ;D.....

Dus de alter1 sedan word geschorst en maar even onder een doek in een hoek van de schuur gezet :-[

Ik weet nog niet wat ik er verder mee ga doen in onderdelen verkopen of weer maken en lekker mee gaan toeren,persoonlijk wil ik de alter 1 houden maar goed de vrouw vind 2 teveel ??? Aan de ene kant heb ze wel glijk maar toch om hem te moeten verkopen in onderdelen :eusa_wall: :eusa_wall:

Maar goed heb een paar mooie estate's op het oog dus maar even afwachten...

Ps de Vitara gaat ook de deur uit  :eusa_clap: :eusa_dance:
                        Dus als iemand interesse heb in een vitara van 1990 :eusa_think:

elianmars

Citaat van: kabouter850 op 06-07-2008 08:23:24

Ps de Vitara gaat ook de deur uit  :eusa_clap: :eusa_dance:
                        Dus als iemand interesse heb in een vitara van 1990 :eusa_think:

Ik heb ook ooit zo'n ding gehad (op grijs kenteken). Wat een beroerde wegligging heeft zo'n ding. En al helemaal met 255 banden die ik er toen onder had.......  :eusa_shifty:

kabouter850

Pff zo is het maar net bij die van ons ligguh er dus ook 255 onder een stuiterbal heb nog een betere wegligging.

Maar goed van de week gaat de vitara dus echt pleitte gelukkig :eusa_boohoo:

Maar even op het verhaal van de 10 klepper terug te komen daar ga ik maar mee stoppen er zit speling op de krukas lagers en dit allemaal word me wat teveel werk :eusa_wall:

Van de week moeten we ff proefdraaien met een 850 estate :eusa_clap:  ook weer een 10 klepper ;D  ;D

Dus als een beetje meezit staat die volgende week bij even voorstellen 8)