AB van centrale vergrendeling werkt niet ... maar sleutel ook niet !

Gestart door Topsport180, 18-05-2008 19:17:41

Vorige topic - Volgende topic

Topsport180

Ik denk dat ik een levensgroot probleem heb met mijn C70 ...
Wilde hem zojuist met een druk op de knop openen, maar helaas, geen knipperende richtingaanwijzers. OK, dan even met de sleutel dacht ik, batterijtje zal wel leeg zijn. Maar ook met de sleutel lukte het niet ! Toen de reservesleutel geprobeerd, maar noch een druk op de knop noch de sleutel zelf had effect.

Dikke kans dat de accu helemaal plat is (ik gebruik de auto niet zo heel vaak de laatste tijd), maar wie vertelt mij hoe de auto nu in hemelsnaam geopend kan worden ? Want ook die centrale vergrendeling heeft uiteraard wat spanning nodig ... en als die er nou helemaal niet meer is ??

Ik zie mezelf al een ruitje intikken (om daarna de motorkap te kunnen openen)  :'(

P.S. Een half jaar geleden is het portierslot compleet vervangen (vanwege het bekende microswitch probleem)
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

thuur

De sloten zijn mechanisch, je zou hem gewoon met de sleutel moeten kunnen openen. Wellicht gaat het wat stroefjes omdat dat hedentendagen haast nooit meer gedaan wordt.

Gr 8)

Topsport180

Citaat van: thuur op 19-05-2008 12:17:09
De sloten zijn mechanisch, je zou hem gewoon met de sleutel moeten kunnen openen. Wellicht gaat het wat stroefjes omdat dat hedentendagen haast nooit meer gedaan wordt.

Gr 8)

Nope, het portierslot zit muurvast (en aan de andere kant zit geen slot). Ik heb de dealer gebeld die het slot (een half jaar geleden, dus alles is nog splinternieuw) heeft vervangen en die komen zometeen langs. Volgens een "kenner" hebben zij bij de montage van het slot verzuimd de boel 100% goed aan te sluiten en blokkeert het slot daardoor nu ...
Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Waarschijnlijk door spanning op de achterlichten te zetten (kofferklep gaat gelukkig wel open) ...
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch

thuur

Citaat van: Topsport180 op 19-05-2008 15:44:23
Waarschijnlijk door spanning op de achterlichten te zetten (kofferklep gaat gelukkig wel open) ...

Wat schiet je daar mee op? Of parkeer jij altijd met je lichten aan? ;D

Gr 8)

Daf46

Citaat van: thuur op 19-05-2008 16:06:36
Citaat van: Topsport180 op 19-05-2008 15:44:23
Waarschijnlijk door spanning op de achterlichten te zetten (kofferklep gaat gelukkig wel open) ...

Wat schiet je daar mee op? Of parkeer jij altijd met je lichten aan? ;D

Gr 8)
De kofferbakverlichting dan ;)

Topsport180

Inderdaad, via kofferbakverlichting schijnt mogelijk te zijn  :P

Maar goed, hoe is het afgelopen  :eusa_whistle: ?

Gisternamiddag kwam een monteur voorrijden in een Fordje Ka .... op dat moment hoopte ik nog vuriger dat mijn auto makkelijk open ging en niet mee naar de garage hoefde  ;D

Nadat de monteur zo'n 20 seconden in het slot had zitten morren ging de deur dan eindelijk open; gewoon met de sleutel dus. Daarna accu een handje geholpen en roffel ... daar liep ie weer.

De monteur stelde voor om de auto mee te nemen om in de werkplaats nog eens goed naar het slot te kijken en bovendien te checken waarom de accu leeg kon gaan. Goed, ik nam de sleutels van die Ka in ontvangst (yek!!) en de monteur reed weg. Ik dacht nog "die gaat trappen" en vandaag toen ik de auto terug kreeg zag ik aan het gemiddelde verbruik dat ie inderdaad behoorlijk had zitten gassen (de comp stond weer op 0 doordat accu leeg was, dus ik kon mooi zien wat de gevolgen waren van zijn ritje)
Maar ja ik kan me ook voorstellen dat je je even wil uitleven wanneer je ineens bijna 5x zoveel power onder je rechtervoet hebt  ;)

Bij de dealer hebben ze het slot nog eens gedemonteerd omdat dat behoorlijk vast zat (let wel: in november 2007 is dit slot geheel vernieuwd!) en alle delen fatsoenlijk doorgesmeerd, zodat ik volgens hen in de toekomst ALTIJD en zonder problemen met de sleutel mijn auto in kan.... 
Ze constateerden verder dat de accu nog prima in orde was, maar was leeg gegaan doordat er een lampje van de interieurverlichting was blijven branden, waarschijnlijk zo'n rood portierlampje of een "instaplampje" in de voetruimte. Exact hetzelfde probleem als dat ik een tijd geleden had dankzij het linkerslot, (dat ik daarna heb laten vervangen), maar ditmaal veroorzaakt door het rechterslot.

Goed, ik heb besloten om het slot rechts niet te vervangen, want nogmaals 350 EUR (inclusief BTW en maakloon) vind ik even te gortig ... te meer omdat ik de auto niet dagelijks gebruik en er niet altijd iemand naast me zit. Het is de komende tijd gewoon goed opletten geblazen of de verlichting wel uit gaat, nadat het rechter portier is benut. Gelukkig werkt het slot links en kofferbakslot wel 100%.

P.S. Een heel vervelend en kostbaar probleempje die "vermoeide" microswitchen in de sloten; wanneer die ver heen zijn dan is er geen houden meer aan en mag je je portemonnee trekken. Of je moet mega-super handig zijn en de microswitchen zelf te lijf gaan, zoals ik op dit forum eens in een beschrijving heb gezien ...

irian paul

Topsport180:

Gelukig dat je C70 het weer doet!!

Maar die microswitch aanpas truc is niet zo heel moeilijk hoor.

ik was in 3kwartier klaar en koste mij niks (secondelijm had ik al) ik moet binnenkort ook mijn achterportier doen, want daar blijft het lampje ook wel eens branden.

weet niet hoe handig je bent? maar het is Heel goed zelf te doen met de minimale hoeveelheid aan gereedschappen.

Emiel

Als je de portierlampjes eruit haalt heb je er iig geen omkijken meer naar... ;)