Benzinepomp bij LP(G/i) uitschakelen

Gestart door elmarconi, 22-05-2008 12:37:08

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Ik begrijp uit diverse posts dat de benzinepomp altijd aanstaat, ook als je op LPG rijdt.

Gevolg: onnodige slijtage, energieverbruik en ??veroudering benzine??

Is dat ding niet uit te zetten met een enigszins snuggere schakeling?
Wat zouden hiervan de nadelen kunnen zijn?
--
Autogas Inside . . .

KMvrtr

Nadeel dat op het V700 forum steeds genoemd werd was kapot gaan van de pomp doordat hij lang stil stond.

daytonawim

timer er op van 5 mi nuten na elke start ??

Moet wel wat slimmer bedacht ik net  :eusa_wall: :eusa_wall:, want als je gas op is
en je rijd hard op de snel weg, moet ie het wel weer snel doen  8) 8)

elmarconi

Citaat van: daytonawim op 22-05-2008 13:21:11
timer er op van 5 minuten na elke start ??

Moet wel wat slimmer bedacht ik net  :eusa_wall: :eusa_wall:, want als je gas op is
en je rijd hard op de snel weg, moet ie het wel weer snel doen  8) 8)

Zo'n 5 minuten timertje zie ik wel als OK. Verder heb ik LPi, dus er zal op de LPi kabelboom ook vast wel ergens een signaaltje zitten wat aangeeft of er op benzine gelopen wordt of op LPG. Drukopbouw van het benzinepompje is toch kwestie van een halve seconde ofzo, vloeistof is niet samendrukbaar?
Daarbij, gas loslaten op hogere toerentallen heb je ook geen inspuiting, motormanagement  bepaald dat, ik dacht pas onder de 2000 rpm ???
--
Autogas Inside . . .

Ludo

normaal gaat een benzinepomp een autoleven lang mee.
ik zie geen enkel nut om ze uit te schakelen. ???

Autogek

Citaat van: Ludo op 22-05-2008 17:51:59
Nou een leven lang, in mijn gasgestookte 10-kleppertje hield ie er met 440.000 km en na 13 jaar mee op. Mag, vind ik, en vervangen door een gebruikte tegen een kwart van de kosten van een nieuwe.
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

Ludo

Citaat van: Autogek op 30-05-2008 17:20:39
Nou een leven lang, in mijn gasgestookte 10-kleppertje hield ie er met 440.000 km en na 13 jaar mee op.

als die stuk gaat, heeft dat een reden... ik durf stellen in de meeste gevallen door een verkeerde vorm van zuinigheid.  :-X
;)

Raoul

Op LPG wordt het benzinesysteem vaak verwaarloosd,
ook door onwetenheid.
Dit resulteert dan in een stukgedraaide benzinepomp, meestal door tekort benzine in de tank. Pompje draait droog, en loopt vast.
Bij veel autos is een benzinepomp na 2-3 ton versleten. Ook niet- LPG autos kunnen dan dit probleem krijgen, vaak door kantelende, bijna versleten borsteltjes.

Op tijd de benzinetank weer vol tanken, ook regelmatig even op benzine rijden, en het liefst V-power, BP ultimate oid tanken. Deze benzine is hoogwaardiger, veroudert minder snel (vergommen), en reinigt beter de benzineinjectoren.

Basbb

Citaat van: Ludo op 22-05-2008 17:51:59

Vreemd bij de volvo dealer worden ze na x aantal jaar of x aantal km vervangen. Bij mij is de benzinepomp vorig jaar al vervangen bij regulier onderhoud(9 jaar, dacht ongeveer 125K op de teller toen)
s70 2.5 20v aut

Ludo

je kan alles wel preventief gaan vervangen, maar bij het reguliere onderhoud hoort het echt niet.
en al helemaal niet bij 125.000km.
er rijden zat auto's probleemloos rond met 3-4 ton op de klok en de eerste benzinepomp.