km aantal lpg g3

Gestart door FOLDVO, 21-05-2008 13:07:30

Vorige topic - Volgende topic

FOLDVO

Hallo,

Ik heb een 850 2.5 I LPG (1995)laatst G3 laten maken. Mijn vraag is; hoeveel km kun je met zo'n auto rijden?Ik heb nu 289.900 op de teller staan, auto gekocht met 265.000 op de teller. Onlangs de startmotor defect gehad en er zit een nieuwe koppakking in (zat een gaatje in). Mijn monteur had het over dat de kleppen omhoog kwamen, waarschijnlijk vanwege hitte? Komt dit 'kleppen-verhaal' bekend voor? Of kan ik mooi nog duizenden km rijden?? Groetjes..

)()()sT

Ik zou zeggen: bekijk het  "wie heeft de hoogste km-stand" topic eens en zie de enorme standen voorbij komen... Dan zou je nog wel even moeten hebben; vooral met een nieuwe pakking moet het nog wel ff te doen zijn :)

daytonawim

Ik heb er 510.000 km mee gereden en Johann is er nu een compressor op aan het zetten,
dus blok was nog niet af hoor.

Philip850

Dat van die kleppen is niet van toepassing op je 850. Een 850 heeft hydraulische klepstoters, waardoor de klepspeling variabel is en het dus niet uitmaakt als de kleppen heter worden en meer uitzetten dan op benzine. Een auto zonder hydraulische klepstoters heeft een vaste speling, die er op moet zitten omdat als de motor koud is en opwarmt, de kleppen uitzetten. Als de motor op bedrijfstemperatuur is is de klepspeling pas 0, maar op gas worden de kleppen heter dan als je op benzine rijdt omdat gas een hogere ontbrandingstemperatuur heeft. Dat resulteerd dus in meer uitzetting van je kleppen, wat een gewone motor dus niet altijd op prijs stelt.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Enno

14 - 15 BAR bij de compressie meting

483.000 KM met een 2.5-20V

Raoul

Op zich al vreemd dat de koppakking lek was. dat komt weinig voor bij de 850 s.
Maar wat nog vreemder is, als de monteur de kop los heeft (veel werk), en constateert dat de kleppen diep liggen, waarom dan niet meteen nieuwe zetels en eventueel kleppen? Gewoon lekker rijden en op naar de 4-5 ton lijkt me.
Wel af en toe een half uurtje op benzine, en je benzinetank niet helemaal leeg rijden. De benzine in de tank veroudert zeer snel op gas,(door constante circulatie), dus regelmatig (iedere 2-3 maanden) bij voorkeur v-power of ultimate tanken. Hiermee is de kans op injectorproblemen en benzinepompproblemen kleiner.