Garantie afloopkeuring?

Gestart door KART, 21-01-2003 10:36:13

Vorige topic - Volgende topic

KART

In februari loopt de 6 maanden Bovag garantie van mijn Volvo dealer af voor mijn 850R uit 1996. Nu is mij al door meerdere personen geadviseerd om een ANWB keuring of een DEKRA garantieafloopkeuring te laten uitvoeren, zodat ik eventuele gebreken nog binnen de garantie kan laten herstellen.

Het probleem is dat ik in Maastricht woon en een ANWB keuring alleen op werkdagen in het Noorden van het land kan worden uitgevoerd. Hier zou ik dus een dag vrij voor moeten nemen en is niet echt een optie voor me.

De Dekra keuring kan in Maastricht worden uitgevoerd maar tot gisteren had ik daar nog nooit van gehoord.

Ben dus op zoek naar advies wat ik moet doen. Vraag me trouwens ook af hoe een dealer reageert als je met een dergelijk keuringsrapport op ze af stapt.

Kunnen jullie me adviseren?

Groeten KART

denkweb

Andere dealer opzoeken??

Reitse

Mijn ANWB-keuring is in Utrecht uitgevoerd (ANWB-totaal keuring, en dat was de meest noordelijke die te vinden was.)
M'n dealer werd niet vrolijk van het rapport (hij moest nogal wat doen) maar hij heeft het allemaal keurig netjes uitgevoerd.
De keuring duurt overigens ongeveer 1,5 uur.

PieT111

Ik zou idd in eerste instantie, zoals Ludo oppert, open en eerlijk je "issue" met de dealer bespreken. Mocht je hierna nog twijfels hebben kun je een Dekra-keuring altijd nog overwegen.

Ik zelf zou overigens altijd zo'n keuring uit laten voeren voor de garantie afloopt, een objectieve second opinion geeft toch meer zekerheid. Volvo reparaties zijn nl. niet goedkoop!

Dealers vinden het overigens nooit leuk als het ze extra geld gaat kosten maar als het jou geld gaat kosten wordt jij daar  ook niet vrolijk van.
Busje komt zo!

levensnevel

Tja,

Veel hangt af van hoe je verder wil.
Ik kocht mijn 480, twee jaar terug, met 3 maanden BOVAG garantie. Reed in die tijd veel kilometers dus kwam zo'n beetje elke maand wel een keer bij de garage (geen volvo dealer) terug met een lijstje 'verborgen' gebreken.
Onder het motto 'we kunnen er geen nieuwe auto van maken' werden ze allemaal netjes opgelost alleen die koppeling .. dat had ik toch allemaal verkeerd gezien.
Totdat ik met een ANWB keurings rapport op de proppen wat mijn bemerkingen bevestigde, toen werd ook dat 'euvel' verholpen.
Nadat de drie maanden BOVAG garantie afgelopen was ben ik naar een andere garage overgestapt. Niet omdat ze geen goede service boden maar omdat ik een garage zocht met engineers die het type auto waar ik in rij van haver tot gort kenden.
Maak me overigens sterk dat er in het Limburgse geen onafhankellijke expert ite vinden is die de kennis en kunde in huis heeft om jouw 850R grondig door te lichten.

Levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !