NGK of Denso Iridium of Volvo, of...?

Gestart door vigour, 25-05-2008 12:01:45

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Gisteren de auto "even" een grote beurt gegeven, alleen jammer dat ik  de originele volvo kaarsjes niet bij de hand had, ik heb er nu NKG in zitten, rijdt óók goed, en is -volgens mij- ook geen verkeerde bougie.

Maar zijn er misschien forum leden die geëxperimenteerd hebben met verschillende soorten, en/of heel goede- dan wel heel slechte ervaringen met bepaalde merken hebben?

Ik ben heel benieuwd.

Turbo-Geek

Denso zeker NIET doen !
Bij mij gaan ze er ook van de week uit en je betaald VEEL geld voor een bougie die NIET waarmaakt wat men claimed, de gebruiksleeftijd is zeker niet lang te noemen en voor je het weet heb je misfires.
De NGK's schijnen nog steeds gewoon de beste optie te zijn.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Ludo

je kan bougies plaatsen die je wil, als de rest van de ontsteking niet ook optimaal is, zijn ze allemaal slecht...

Chris

Ik had tot voor kort ook NGK erin zitten.. totaal geen problemen mee gehad. Nu standaard Volvo, merk weinig verschil.

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 25-05-2008 12:16:04
Denso zeker NIET doen !

Ga nu niet gelijk paniekerig doen omdat het toevallig bij jouw auto niet helemaal goed werkt..

Ik heb zelf ook met Denso's gereden, was er in aanvang wel happy mee maar eenmaal terug naar gewone OEM Volvo pluggen had ik wel de indruk dat die de motor ietsje ronder laten draaien. De Denso's geven een iets piekeriger gedrag.

Denk niet dat je nu moet zeggen niet doen. ET heeft ook tijden Denso als advies gegeven, sommige mensen met LPG motoren hebben er ook best wel goede ervaringen mee. Het is geen rommel of slechte bougie.

Het zal wel een combinatie van conditie van de bobine en kabels met de Denso's zijn die een schokkerig gedrag laten zien.

NGK's doen het ook leuk trouwens maar over de regel kun je met de Volvo OEM's gewoon niet op je bek gaan.

t5karel

NGK Platinum zit er bij mij in nu,voelt goed aan.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbo-Geek

Zijn er overigens goedkope tips vwb het verkrijgen van NGK's of de Volvo bougies (volgens mij ook NGK's) ??

pwassink

Citaat van: Turbo-Geek op 25-05-2008 12:47:48
Zijn er overigens goedkope tips vwb het verkrijgen van NGK's of de Volvo bougies (volgens mij ook NGK's) ??

jahoor ..

Gewoon in een keer met een diepteinvestering 2 pakjes originele volvo 740 Tic kaarsjes kopen en er daarvan drie op de plank leggen voor later ..

Deze zijn namelijk eender , en minder duur t stuk  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Johann

Turbo-Geek

Heb geen idee wat die kaarsjes tegenwoordig kosten ... Kan me voorstellen dat de dealer niet de goedkoopste is.
Een GB zou wellicht niet gek zijn, vroeg of laat hebben we ze toch nodig.

t5karel

Volgens mij kosten die NGK,s van mij iets van 9 euro pst.Als ze niet bevallen doe ik er gewoon weer andere in.
Kost de hele wereld ook niet lijkt me.Om daar nu een GB voor op te starten :eusa_think:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Chris

Volvo kaarsjes heb ik gewoon besteld bij Estate Services, krijg ik ze netjes voor thuisgestuurd. En duur? Nee niet echt..

reneetje

Setje van 5  bij de dealer kost 27,80 bruto ex .................... ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Turbo-Geek

Ik heb tijden mee gemaakt dat ik voor bougies 15 per stuk betaald en als je er dan 5 nodig hebt dan is dat best wel wat, zeker als je met de nodige mods en regelmatig onderhoud ze wilt wisselen om de 10dkm. Als je dan middels een grote aankoop aan die dingen kunt komen voor minder dan zijn 2 a 3 setjes nooit weg, maar goed zo kijk ik er tegenaan.