Roffel heeft een opelgeluid !?!

Gestart door vigour, 25-05-2008 13:10:18

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Nog een topicje erbij,

Omdat we aankomend weekend even naar Zweden moeten, heb ik voor de zekerheid de roffel maar een grote beurt gegeven, was er sowieso wel aan toe,

ook gelijk nieuwe achterlichten (v70 classic), en dubbele xenon verlichting ingebouwd, wát een verschil!!! :D. maar dat terzijde.

De multi-riem is vervangen, de distributie riem ook, net als de waterpomp. Helaas geen nieuwe spanrollen, twee (!) setjes besteld bij de erkende vakhandel, aangezien ze twijfelden welke de juiste zouden zijn, en dan nog niet de goede......, enfin, de oude rollen waren nog goed, liepen soepel, en geen speling, dus maar weer terug gemonteerd, olie vervangen (en filter natuurlijk), remleidingen onder druk doorgespoeld en afgevuld, nieuwe kaarsjes erin, vlamdover vervangen, helaas geen tijd meer voor de carterontluchting, dus dat komt als we terug zijn.
Het tikkende geluid nog even nagelopen, maar dat blijken de injectoren te zijn.

ALLEEN: ik heb er niet zo op gelet vóór we begonnen, en ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal bij de hand, maar er komt een geluid uit het blok aan de kant van de multi riem die ik het best kan omschrijven als van een oude Kadett  ???

Hij brult nog wel als een echte roffel bij gasgeven, en met de klep dicht valt het niet zo op, maar nu ik er echt op let hoor ik het constant.

Nog even de kap van de riem eraf gehaald, omdat we wat druppeltjes zagen, bleek om een licht lekkende waterpomp te gaan, alles nog eens extra aangedraaid, 4 bar erop gezet, en ook vandaag nog steeds kurkdroog, het leek wel of het geluid iets minder was, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oortjes zitten.

Iemand enig idee??

oja, en verduisteringsgordijntjes achter gemonteerd, maar dat zal het geluid niet veroorzaken ;D