SC 900 inbouwen, geen geluid. HELP!!

Gestart door vigour, 25-05-2008 13:45:13

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Ik heb net een sc 900 bigfront gekocht, en aangesloten op de twee zwarte stekkers in het dashboard, antenne aangesloten, code ingetikt, en het ding doet het perfect op één klein ding na: geen geluid!

Ik heb absoluut geen verstand van audio systemen, kan iemand mij helpen in een vorm van  "volvo audio voor dummies"?

Het schijnt dat er een versterker tussen moet, maar ook bij de dealer is er niemand die een duidelijk antwoord kan geven.

Vulk

Had je geluid met de vorige radio?
Versterker is niet nodig, wel leuk voor wat beter geluid natuurlijk.

-D©©©L-

sc 900 heeft alleen een ingebouwde versterker voor de "center" luidspreker. Een externe versterker is inderdaad "verplicht". 

Vulk

Weer iets bijgeleerd. Is dit enkel zo bij de sc 900?

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 25-05-2008 13:49:03
Weer iets bijgeleerd. Is dit enkel zo bij de sc 900?

Sc-901 ook.

vigour

Citaat van: Vulk op 25-05-2008 13:47:02
Had je geluid met de vorige radio?
Versterker is niet nodig, wel leuk voor wat beter geluid natuurlijk.

de vorige was (is, weer opnieuw ingebouwd) een "gewone" pioneer, en had inderdaad gewoon geluid

Vulk

Versterker zoeken dus zoals -D©©©L-  zei.

Marc O.

Een paar maanden geleden werd door een collega zo'n versterker voor een sc-900 te koop aangeboden. Als je wilt kan ik morgen wel eens nagaan of ie hem nog heeft.
...The Nile isn't just a river in Africa...

vigour

Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2008 13:48:07
sc 900 heeft alleen een ingebouwde versterker voor de "center" luidspreker. Een externe versterker is inderdaad "verplicht". 

Kijk, dat helpt alweer iets, i.i.g. één twijfel de wereld uit, alleen, moet dat nu echt een bijpassende volvo versterker zijn, (en zo ja, hoe kom ik er aan, type nummer etc.) of kan ik ook gewoon een huis tuin en keukenversterker kopen?

vigour

Citaat van: Marc O. op 25-05-2008 13:59:25
Een paar maanden geleden werd door een collega zo'n versterker voor een sc-900 te koop aangeboden. Als je wilt kan ik morgen wel eens nagaan of ie hem nog heeft.

Graag!! dankjewel

Marc O.

Citaat van: vigour op 25-05-2008 14:01:51

Graag!! dankjewel

Helaas de betreffende advertentie (en dus ook de aanbieder) niet meer terug gevonden op ons intranet.........
...The Nile isn't just a river in Africa...

Raymond

Zoals al eerder gezegd, j hebt een externe versterker nodig. Dit hoeft geen Volvo versterker te zijn. Iedere 4-kanaals voldoet. Je zult alleen zelf een verloopkabel moeten maken van 6-polig DIN naar tulp tbv de versterker. Hier op het forum is een beschrijving daarvan te vinden. Ik heb het ook gedaan en via e-bay een Alpine versteker gekocht. Klasse geluid!

Raymond

vigour

Citaat van: Marc O. op 26-05-2008 20:49:00
Citaat van: vigour op 25-05-2008 14:01:51

Graag!! dankjewel

Helaas de betreffende advertentie (en dus ook de aanbieder) niet meer terug gevonden op ons intranet.........

jammer!, in ieder geval bedankt voor de moeite.:)

vigour

Citaat van: Raymond op 26-05-2008 23:23:17
Thuur heeft er eentje gemaakt. Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14704.0
mmmmmmm........... eens kijken of ik nog ergens m'n soldeerbout kan vinden, het resultaat komt i.i.g. op de foto, zou moeten lukken ;D