Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 22-06-2009 16:09:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-05-2009 11:41:15
Ik heb (bij wijze van proef) nu dus maar een setje NGK BKR8EIX kaarsjes besteld. Vergelijkbaar met de bekende Denso IK24, wel met een andere prijs. Ik had eigenlijk de BKR8E willen hebben (ultra el-cheapo, koperen elektrode), die bleek helaas niet meer leverbaar. Ik ben benieuwd wat het gaat worden met de "koudere" kaarsen erin.  :eusa_think:

Ik ben nu 4000 km verder met deze kaarsen erin. De ervaringen tot nu toe zijn goed, ik merk zeker verschil bij zware & langdurige belasting van de motor. Waar de originele volvo bougies na een tijdje hoge snelheid rijden wat problemen gaven (af en toe een keer een slag missen, soms ook minder vermogen beschikbaar) heb ik dat met deze kaarsen nog niet mogen merken. Nog 16.000 km erbij, en dan is eigenlijk pas wat zinvols te zeggen over de levensduur

Meer een reminder aan mijzelf. Nu 13.500 km met deze bougies en nog altijd geen klap gemist. Dit is ongeveer de stand waarbij originele volvo bougies voorzichtig kuren begonnen te vertonen.

-D©©©L-

Helaas, airco verdamper lek.  :-\

Turbo-Geek

Hoe heb je dat geconstateerd ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 20-08-2009 14:15:13
Hoe heb je dat geconstateerd ?

Met een UV lamp. Geen twijfel mogelijk.

Turbo-Geek

Niet grappig want het is een hoop werk  :-\
Kan je meteen de kachel mee pakken en ben je daar ook weer voorlopig van af.
Of ga je het proberen met Leakstop ? (verwacht niet dat dat jouw aanpak is maar toch, sommigen hebben daar goed resultaat mee behaald)
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 20-08-2009 14:28:40
Niet grappig want het is een hoop werk  :-\
Kan je meteen de kachel mee pakken en ben je daar ook weer voorlopig van af.
Of ga je het proberen met Leakstop ? (verwacht niet dat dat jouw aanpak is maar toch, sommigen hebben daar goed resultaat mee behaald)

Veel werk is het inderdaad.
De kachelradiateur is eigenlijk nog nieuw (in november geplaatst meen ik). Die mag nog even dienst doen.
Zaterdag gaat het dash eruit en een nieuwe verdamper erin, als het dan toch gebeuren moet, dan maar zo snel mogelijk.
Ik ga wel meteen de kanalen schoonmaken en extra geluiddemping plaatsen tegen het schutbord.
Ook gaat de Aircopomp eraf om de speling van de magneet koppeling na te stellen. En foto's maken natuurlijk.  ;D

Turbo-Geek

Dat andere geluidsdemping materiaal wat je hebt gebruikt, scheelde dat nou, was het duidelijk merkbaar ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 20-08-2009 15:30:52
Dat andere geluidsdemping materiaal wat je hebt gebruikt, scheelde dat nou, was het duidelijk merkbaar ?

Ik heb afgelopen weekeinde aardig wat km's gemaakt in de 609R. Toen viel me pas echt op hoeveel veel stiller de 422R is.
Kom rustig eens proefrijden, kan je het zelf beoordelen.

Misha

Hij is stil... ;D

Bijna net zo stil als een S70. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 20-08-2009 17:43:23
Hij is stil... ;D

Bijna net zo stil als een S70. :evil:

Alleen had ik toen al een complete free-flow L+R 3" katloze pijp en jij onder de S70 nog de enkele standaardpijp met kat.  ;)

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 20-08-2009 17:48:09
Citaat van: Misha op 20-08-2009 17:43:23
Hij is stil... ;D

Bijna net zo stil als een S70. :evil:

Alleen had ik toen al een complete free-flow L+R 3" katloze pijp en jij onder de S70 nog de enkele standaardpijp met kat.  ;)
Katloos met extra demper , niet ? ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 20-08-2009 17:49:28
Citaat van: -D©©©L- op 20-08-2009 17:48:09
Citaat van: Misha op 20-08-2009 17:43:23
Hij is stil... ;D

Bijna net zo stil als een S70. :evil:

Alleen had ik toen al een complete free-flow L+R 3" katloze pijp en jij onder de S70 nog de enkele standaardpijp met kat.  ;)
Katloos met extra demper , niet ? ;)


Toen nog niet. Hij is nu -nog- stiller.  ;D
Wel een aanrader overigens, ik had nooit verwacht dat zo'n relatief kleine demper zo veel zou doen op die plek.

KIM

Marco, met jouw grondige aanpak van zaken zou ik het aircosysteem ook meteen spoelen en een nieuwe orifice erin zetten; weet je zeker dat de pomp wat dat betreft een probleemloze oude dag tegemoet gaat.

Of heb je dat al gedaan?

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 19-08-2009 19:40:46
Citaat van: -D©©©L- op 22-06-2009 16:09:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-05-2009 11:41:15
Ik heb (bij wijze van proef) nu dus maar een setje NGK BKR8EIX kaarsjes besteld. Vergelijkbaar met de bekende Denso IK24, wel met een andere prijs. Ik had eigenlijk de BKR8E willen hebben (ultra el-cheapo, koperen elektrode), die bleek helaas niet meer leverbaar. Ik ben benieuwd wat het gaat worden met de "koudere" kaarsen erin.  :eusa_think:

Ik ben nu 4000 km verder met deze kaarsen erin. De ervaringen tot nu toe zijn goed, ik merk zeker verschil bij zware & langdurige belasting van de motor. Waar de originele volvo bougies na een tijdje hoge snelheid rijden wat problemen gaven (af en toe een keer een slag missen, soms ook minder vermogen beschikbaar) heb ik dat met deze kaarsen nog niet mogen merken. Nog 16.000 km erbij, en dan is eigenlijk pas wat zinvols te zeggen over de levensduur

Meer een reminder aan mijzelf. Nu 13.500 km met deze bougies en nog altijd geen klap gemist. Dit is ongeveer de stand waarbij originele volvo bougies voorzichtig kuren begonnen te vertonen.

Bosch Super Plus deed het bij mij ook erg goed....29.000 KM en geen klap gemist....volvo bougies zijn dan al lang niet meer in staat normaal te functioneren...

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 20-08-2009 19:54:23
Marco, met jouw grondige aanpak van zaken zou ik het aircosysteem ook meteen spoelen en een nieuwe orifice erin zetten; weet je zeker dat de pomp wat dat betreft een probleemloze oude dag tegemoet gaat.

Of heb je dat al gedaan?

Dat is kortgeleden allemaal preventief gedaan, toen nog geen spoor van lekkage te zien.