Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: Misha op 30-04-2010 17:06:52
Ik verbaas me er altijd over hoeveel trilling de meeste mensen niet voelen of voor lief nemen, denk dat jij er net als ik extreem gevoelig voor bent.  Ik kan me er zo aan ergeren, trillingen en onbalansjes. Net als kraakjes overigens. ;D

Kom je al snel op het punt:  "t was maar 5 gram, dat voel je niet"  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Misha

Citaat van: pwassink op 30-04-2010 18:56:08
Ik verbaas me er altijd over hoeveel trilling de meeste mensen niet voelen of voor lief nemen, denk dat jij er net als ik extreem gevoelig voor bent.  Ik kan me er zo aan ergeren, trillingen en onbalansjes. Net als kraakjes overigens. ;D

Ja, herkenbaar. Heb er bij gestaan dat ze hem alweer van de machine af wilden halen, want dat merk je toch niet.

Nee ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Citaat van: Misha op 30-04-2010 19:10:02
Citaat van: pwassink op 30-04-2010 18:56:08

Ja, herkenbaar. Heb er bij gestaan dat ze hem alweer van de machine af wilden halen, want dat merk je toch niet.

Nee ?

"Nee dat merk ik niet, waarom denk je dat jij nu dat wiel op je machine hebt dan ?"  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Rudy-M

Citaat van: -D©©©L- op 30-04-2010 16:18:59
Citaat van: Rudy-M op 29-04-2010 20:34:22
Het zijn inderdaad pasringen of naafgatadapters. Een vriend van me had ook problemen ermee, was 1 helemaal om zeep geholpen bij de montage van het wiel :eusa_doh:

Citaat van: jgvdv op 29-04-2010 18:30:21
hmm zon setje ringen heb ik ook wel belang bij ... voor pegs.

De Pegs hebben geen pasringen nodig op de 850 en x70.

Originele inderdaad niet nee. Ik vermoed dat de meeste imi-pegs wel pasringen nodig hebben.

Sja, als ik het over Pegs heb, dan heb ik het over Pegs en niet over de hoepels ;)

Maar die stalen ringen zijn een mooie oplossingen voor de Trex. Ik dacht dat de Trex gewoon het juiste diameter asgat had.

fearless

Citaat van: Rudy-M op 30-04-2010 22:23:06
Maar die stalen ringen zijn een mooie oplossingen voor de Trex. Ik dacht dat de Trex gewoon het juiste diameter asgat had.

De 18" wel, de 17" blijkbaar niet.

-D©©©L-

Tijd voor een update;

Afgezien van km's maken en heel erg genieten van deze wagen weinig schokkende veranderingen.
Ik heb eindelijk een beetje tijd voor het audio systeem. Als eerste heb ik 1 van de V40 subwoofertjes even "snel" aangesloten en achter de bestuurderstoel geknikkerd.
En eerlijk is eerlijk; Dat voegt wat toe. Niet veel niet te weinig.

Zo bijzonder zijn die dingen eigenlijk niet, ze bestaan uit een 13 cm diameter woofertje met een lange slag, voorzien van een dubbele 2 Ohm spreekspoel. Een ingebakken 2 x 40 watt versterkertje is meer dan voldoende om de auto te laten shaken. Afstemming is gedaan met een 15 cm groot passiefmembraan. Dat laatste is erg leuk, je kan de afstemming vrij makkelijk beïnvloeden door wat gewicht toe te voegen. Leuk om mee te experimenteren.

Verder de eerste stappen gezet om de "vaste" navigatie in te bouwen, het integreren met de de rest van de audio & video in de auto heeft ook z'n keerzijde. een 12 tal aansluitingen moeten gemaakt worden in de auto. En dat is alleen de voeding/schakeling/audio van het navigatie systeem. Het ik het nog niet over de radio (20 draden) en het carkit gebeuren. Het is een leuke puzzel om 4 audio en 3 video bronnen zo te schakelen dat je niks belangrijks mist, zonder dat je moet nadenken over de bediening.

zoveel bronnen ? ehm, ja.

1) audio van de radio
2) audio van de navigatie
3) audio van de carkit
4) audio van de rittenregistratie
5) video van de navigatie
6) video van de achteruitrij camera
7) video van de PLX/LPi logger.

Daf46

Wat zijn zo ongerveer de afmetingen van die V40 subwoofer unit ?

Vulk

Ook graag wat meer info gewenst. ;D

-D©©©L-

Hier alvast een plaatje van al eventjes geleden:

De afmetingen zijn ongeveer (zonder montage oren):

30 cm lang, 16 cm breed en 12 cm diep.  Het kastje heeft een netto inhoud van 3,6 liter.

Ze bestaan in twee smaken; met en zonder ingebouwde versterker. De versie zonder versterker heeft een speaker met een tweetal 4 Ohm spreekspoelen.
In theorie kan de passieve versie ietswat dieoer en harder, in de praktijk maakt dat erg weinig uit. Ze zijn geschikt voor een mooie basaanvulling op een volume waarbij je van je werkgever nog geen gehoorbescherming krijgt uitgereikt. Op zoek naar permanente gehoorschade en wandelende nieren ? Dan is dit niet wat je zoekt.

Vulk

Heb je ook foto's van hoe het ingebouwd zit?

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 07-05-2010 19:45:57

Waarin ?

Vulk

In de auto? Ik kan me er niet echt een beeld van vormen hoe het nu zit.

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 07-05-2010 19:53:25
Citaat van: -D©©©L- op 07-05-2010 19:49:08
Citaat van: Vulk op 07-05-2010 19:45:57

Waarin ?

In de auto? Ik kan me er niet echt een beeld van vormen hoe het nu zit.

Citaat van: -D©©©L- op 07-05-2010 09:46:29Als eerste heb ik 1 van de V40 subwoofertjes even "snel" aangesloten en achter de bestuurderstoel geknikkerd.

Geen beeld ? Stel je het volgende voor: zet een doosje boodschappen los op de achterbank en trap de wagen bij 80 km/h lekker met 4 wielen in de ABS.  ;) ;D

Vulk

En waar denk je het definitief te plaatsen?

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 07-05-2010 20:06:37
En waar denk je het definitief te plaatsen?

In de achterbank.