Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Ziet er goed uit Marco. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ik zag USB voorbij komen, dus een windhoows laptopje met leuke software?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jack v

Citaat van: wepster op 11-04-2011 07:44:46
:eusa_clap:

knap staaltje vakwerkhoor ik zou gillend gek worden van die kabels en die kleurtjes door elkaar

Hier idem Wiep, brrr
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

knap staaltje werk marco  :eusa_clap:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

razorx

Ik wordt hier geil van. ;)
Je bent erg mooi werk aan het leveren Marco!

KIM

Mooi werk Marco!
Waarom haal je de stekker op deze manier uit elkaar? Er zijn tooltjes om de stekkerpennetjes uit de stekker te drukken.

razorx

Ik vind het niet zo'n verkeerde manier:
Met een tooltje, of een naald druk je het borgpennetje ietwat in.
Het is me waak genoeg gebeurd dat als het pennetje weer een connector in gaat hij los schiet.

Op deze manier blijft alles in tact en hoef je niets terug te buigen.
Ik vermoed dat dat de reden is, maar ben benieuwd.

jrkalf

Citaat van: razorx op 11-04-2011 19:47:20
Ik vind het niet zo'n verkeerde manier:
Met een tooltje, of een naald druk je het borgpennetje ietwat in.
Het is me waak genoeg gebeurd dat als het pennetje weer een connector in gaat hij los schiet.

Op deze manier blijft alles in tact en hoef je niets terug te buigen.
Ik vermoed dat dat de reden is, maar ben benieuwd.
Een tooltje blijft prutten voor meerdere contactjes. Zo schuur je ineens een rij van 9 a 10 contactjes open en bloot, sneller en waarschijnlijk makkelijker.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

elianmars

Ben je niet bang dat de wagen nu aan de verkeerde kant van de weg wil gaan rijden?

Of is het niet de ECU van de Engelse sloper?  ;D

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 11-04-2011 18:39:57
Mooi werk Marco!
Waarom haal je de stekker op deze manier uit elkaar? Er zijn tooltjes om de stekkerpennetjes uit de stekker te drukken.

Ow da's heel simpel: Ik had de juiste maat tool niet beschikbaar, alleen kleiner. 

Citaat van: elianmars op 11-04-2011 20:28:35
Ben je niet bang dat de wagen nu aan de verkeerde kant van de weg wil gaan rijden?

Of is het niet de ECU van de Engelse sloper?  ;D

Ja dat is 'm inderdaad. En hij is zelfs nog teruggeweest naar .co.uk voor modificatie.  ;D

Thys

ulkeman

thijs nog geen 5 minuten naardat je weg was :D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Thys

Gaaf, bewondering is zijn deel :eusa_clap:

-D©©©L-

Zo, vandaag maar eens aan de slag geweest met de Coil-On-Plug modificatie. Je mag kiezen, salade of spaghetti:

(klik voor hi-res)

Hier de sub-D connector die op de stuurmodule gaat. De grijze multikabel gaat naar de bobines, de losse draden naar de ECU:

(klik voor hi-res)

omdat het plekje toch vrij is en ook al voorzien was van een spoel, leek me dit wel een net plekje voor het tijdelijk hoofdrelais van de bobines:

(klik voor hi-res)

Het begint al gezellig vol te worden in de ECU box.  ;D

(klik voor hi-res)

De tussenstand na vandaag, ik moet nog even bedenken of ik de rood/witte draden vanaf de bobines nodig ga hebben. Omdat er voor bobine 1 geen passende bevestiging is heb ik dat even met een stripje metaal opgelost. :

(klik voor hi-res)

En ja, het was in 1 keer starten en lopen. (nog geen 5 min nadat thijs weg was...)

wordt vervolgd.

Jack v

Ik neem echt mn petje voor je af Marco, geweldig gedaan. Ik heb al moeite met twee draden, pfff.
Ga het opp de bbq zeker even bekijken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jrkalf

Citaat van: Jack v op 16-04-2011 23:17:52
Ik neem echt mn petje voor je af Marco, geweldig gedaan. Ik heb al moeite met twee draden, pfff.
Ga het opp de bbq zeker even bekijken.
Je had de vage illusie dat je nabij de motorkap mocht komen ;D
shRek is verkocht!
---