Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 05-05-2011 23:04:51
Gewoon om even te polsen bij de lezers van deze blog;

Zal ik hier ook gaan vertellen hoe ik nieuwe kozijnen in huis gemaakt heb en hoe het afwerk latje eruit ziet ? Of misschien een sequel over de plafonds van de hal en de plee ?
Plee hoeft niet persé; de kozijnen lijkt me wel wat !

Vraagske: jij hebt een maatstoel in een van je auto's zitten; zou ik daar ook mijn probleem met de V70N mee op kunnen lossen of is dat echt alleen als de stoel zelf niet goed past ? Met dat laatste heb ik geen probleem, ik zit alleen met de hoogte eigenlijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 05-05-2011 23:57:23
Plee hoeft niet persé; de kozijnen lijkt me wel wat !

Vraagske: jij hebt een maatstoel in een van je auto's zitten; zou ik daar ook mijn probleem met de V70N mee op kunnen lossen of is dat echt alleen als de stoel zelf niet goed past ? Met dat laatste heb ik geen probleem, ik zit alleen met de hoogte eigenlijk.

Ik denk dat je een aardig stukje naar beneden kan. ik kon tov de standaard 850 stoel ook al zeker 5 cm zakken.

-D©©©L-

Gisteren een set Ohlins dempers weggebracht voor revisie.
Nieuwe shims, klepjes, keerringen, veerpootlagers, veerpootrubbers, verse demperolie en nieuw vet in de poten. Dat gaat weer fantastisch sturen.

-D©©©L-

Vanavond even een verse TCV op de 422R gezet (een "HD" uitvoering), eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het vervangen van de 15 jaar oude standaard TCV zo duidelijk te merken zou zijn.  :o :o

Met dank aan Emiel en de groupbuy op NordicTurbo.nl  :eusa_clap:

daytonawim

Vertel wat is het verschil ? was de oude gewoon kapot of heb je gewoon "preventief" vervangen ?

ulkeman

de auto rijd echt lekker zo wat een trek zit er in :eusa_clap:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

-D©©©L-

Citaat van: daytonawim op 11-05-2011 22:37:38
Vertel wat is het verschil ? was de oude gewoon kapot of heb je gewoon "preventief" vervangen ?

Echt defect was ie niet.
Wat ik merk is een veel stabielere druk opbouw (minder heen en weer regelen), en minder overschoot bij het schakelen van de bak (AT).
Deze TCV is aanzienlijk sneller qua openen en sluiten.

)()()sT

Citaat van: -D©©©L- op 05-05-2011 23:04:51
Gewoon om even te polsen bij de lezers van deze blog;

Zal ik hier ook gaan vertellen hoe ik nieuwe kozijnen in huis gemaakt heb en hoe het afwerk latje eruit ziet ? Of misschien een sequel over de plafonds van de hal en de plee ?

Hahahaha, lees het nu pas ;D
Gaat die motorswap op korte termijn plaatsvinden? Interessante materie ;)

BenC70ES

Werkt inderdaad aanzienlijk sneller,  ik dacht wel dat het enkel voor ME7 was, niet dus   :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emiel

Ze adviseren deze kleppen alleen te gebruiken omdat ze nogal snel reageren tov de orginele TCV's, wat bijvoorbeeld piekdrukken zou kunnen veroorzaken. Maar dat advies komt uit the US of A, het land waar ze het liefst met MBC en zonder tuning rondrijden.

Ik had in de 850 ook een nieuwer TCV en werkte daar ook prima. Goed om te lezen dat de Phuzzy TCV's ook bevallen, het was een goede groupbuy. :eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 07-12-2008 00:01:18
Behalve een paar kleine APK puntjes verhelpen (remblokken voor, linker koplamp te laag, mistlampen nog niet aangesloten). Heb ik me vandaag ook maar eens bezig gehouden met het zoeken naar de oorzaak van een zeer hardnekkig brandend setje ABS/Tracs lampjes. De vermoedelijke oorzaak bleek snel gevonden...
(klik voor hi-res)

De stekker dus maar gedemonteerd en het contact opnieuw aan de draad gezet, nog geen tijd gehad voor een proefrit (morgen misschien). Hoop dat het nu klaar is, anders toch maar eens uitlezen.  ::)

Sind woendag had ik weer een ABS/tracs lampje. Uitlezen gaf een code voor "sensor linksvoor). Dit keer een draadbreukje niet ver van de ABS controller.
Even weer netjes aan elkaar gezet en de storing was weer opgelost. Het is met de BBK rondom zonder ABS/EBD eigenlijk heel onpleziering rijden. Hij "hapt" dan vreselijk op de remmen (vooral achter).

arjen850

Bedoel je met "happen" blokkeren?

-D©©©L-

Citaat van: arjen850 op 15-05-2011 17:12:06
Bedoel je met "happen" blokkeren?
.
Nee, dat nog niet meteen. Gewoon lastig doseerbaar.

-D©©©L-

Na het oplossen van een lekkage in de afvoer van de wasmachine dacht ik eindelijk van de vochtproblemen af te zijn. Dus nwe plafonnetjes in de hal en de plee, buitenmuur aan de binnenzijde strak gestuukt en klaar voor de glasweefsel + muurverf.
1 flinke bui regen en forse wind ..... ~!@#$%  weer een vochtplek.  Intussen heeft de gemetselde schoorsteen besloten om te gaan lekken op de aansluiting met het dak. grrr.

Omdat de buitenmuur toch al niet zo best is (slecht gemetseld en nog slechter gevoegd) ben ik voornemens om het wat rigoreuzer aan te pakken. Schoorsteen eraf (wat moet ik er mee), dak dichtmaken, complete buitenmuur plat, nieuwe buitenschil opbouwen met 160mm multipor & stukadoren met een minerale pleister.

Ondertussen ook nog 10 meter stelling gekocht en een stuk bandenstelling om de chaos in de werkplaats wat in banen te gaan leiden.

hvdmountain

Citaat van: -D©©©L- op 19-05-2011 15:24:33
Na het oplossen van een lekkage in de afvoer van de wasmachine dacht ik eindelijk van de vochtproblemen af te zijn. Dus nwe plafonnetjes in de hal en de plee, buitenmuur aan de binnenzijde strak gestuukt en klaar voor de glasweefsel + muurverf.
1 flinke bui regen en forse wind ..... ~!@#$%  weer een vochtplek.  Intussen heeft de gemetselde schoorsteen besloten om te gaan lekken op de aansluiting met het dak. grrr.

Omdat de buitenmuur toch al niet zo best is (slecht gemetseld en nog slechter gevoegd) ben ik voornemens om het wat rigoreuzer aan te pakken. Schoorsteen eraf (wat moet ik er mee), dak dichtmaken, complete buitenmuur plat, nieuwe buitenschil opbouwen met 160mm multipor & stukadoren met een minerale pleister.

Ondertussen ook nog 10 meter stelling gekocht en een stuk bandenstelling om de chaos in de werkplaats wat in banen te gaan leiden.
Multipor verlijm je toch op een bestaande muur? Hoe ga je dit dan doen i.c.m. de spouw? Minerale pleister wel volgens EN 998-1 hè!