Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Het is een rijvaardigheden dag. Met uiteraard aan het einde van de dag nog even lekker vrij rijden.
Op het lange stuk is 210 km/h net haalbaar, voor de rest is het vooral goed (en veel!) sturen. 

-D©©©L-

En zoals te verwachten was... Remblokken op. Er zit nog 2 mm op de blokken en da's net wat weinig.
Nieuwe blokken zijn onderweg, vrijdag even de schijven laten naslijpen en dan kunnen ze er onder.

Owja, de blokken heb ik in zo'n 52.000 km weggewerkt...  :)

Vulk

Dat is best snel. :o
De mijne zijn na 63 000km halfweg (origineel Volvo).

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 01-06-2011 19:59:08
Dat is best snel. :o
De mijne zijn na 63 000km halfweg (origineel Volvo).

Dan moet je toch eens wat meer doorrijden  :eusa_whistle:, en bijna permanent de auto vol materiaal en gereedschap werkt ook.  ;D

-D©©©L-

Ook de 422R heeft de normale 850 kwalen; Gisteren de kachelventilator motor vervangen door een (veel) verser exemplaar dat nog op de plank lag.
De koolborstels en het anker uiteraard wel eerst even goed schoongemaakt en de lagers gesmeerd. Wat een rust in het interieur weer.

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 01-06-2011 12:49:59
En zoals te verwachten was... Remblokken op. Er zit nog 2 mm op de blokken en da's net wat weinig.
Nieuwe blokken zijn onderweg, vrijdag even de schijven laten naslijpen en dan kunnen ze er onder.

Owja, de blokken heb ik in zo'n 52.000 km weggewerkt...  :)

Voor neem ik aan?

Met de porsche set deed ik ook ongeveer 30-35k voor, stoften ook lekker, gewoon de 100 euri blokjes.
Had wel het idee dat de levensduur van de schijf daardoor wat langer was...

Emiel

Wat een kilometers met remblokken... :o ;D

V70geRwin

Citaat van: Emiel op 02-06-2011 11:26:15
Wat een kilometers met remblokken... :o ;D

heel and toe verwisseld ?  :eusa_whistle:

mjansen

mijn collega met een clio rs deed zo'n 12000 km met remblokken(imi) en origineel 3k meer

jberg

of je automaat hebt of handbak scheelt ook nogal in levensduur van blokken en schijven

jrkalf

Citaat van: jberg op 02-06-2011 20:14:13
of je automaat hebt of handbak scheelt ook nogal in levensduur van blokken en schijven
Waarbij je zou zeggen dat een automaat meer slijt omdat je meer moet remmen....

Ook je rijstijl heeft een zeer grote invloed.

52k met een setje blokjes lijkt me niet verkeerd voor een automaat ;)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

Zo,

schijven laten naslijpen, nieuwe blokken (origineel), verse remvloeistof (Dot 5.1), Verse motorolie (10w60) en bakolie ververst (ATF III met 10% JWS 3309).
Op naar de 300.000 km  ;D

arjen850

Je hebt er weer aardig vloeibaar goud ingestopt. En die stelling ziet er mooi uit, kun je een hoop in kwijt :eusa_clap:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

BarryB

Nog 1 die 10W60 gebruikt  :D