Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Dus je grossier heeft je troep verkocht ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

KIM

Echt prachtig die live parameters! Ik zit nog steeds te wachten totdat die ontwikkelaar van BrickDiag zijn programmaatje afmaakt en beschikbaar stelt; dan kan ik het ook op mijn Motronic 4.3.

Mooi diagnoseverhaal.

haasje

Lijkt erg op het verhaal van mij van een aantal maanden geleden. zal even kijken of ik het kan vinden.

edit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49698.0.html

-D©©©L-

Johann

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 14-08-2011 17:41:04
Sow wat een bodyroll..  :o

;)

Mag het ook met 80 km/h ?  ;D

Lekker glijden (pas op voor vliegende pylonnen), aanrijden met ca 40 km/h, achteruit.

Thys

-D©©©L-

De nieuwe veren waren al even binnen, en tot mijn verbazing is de veerspanner maar net lang genoeg om ze voldoende samen te drukken.  :o

(klik voor hi-res)

Uiteraard worden ze weer gecombineerd met een setje Ohlins dempers. Vers gereviseerd en voorzien van nieuwe lagers + veerschotels.
Goed zichtbaar hoeveel voorspanning er op deze veren staan.

(klik voor hi-res)

De andere Ohlins set is qua demping aan revisie toe, maar ook de lagers en en nog meer de veerschotels. De dempers zijn al eens gereviseerd, maar er zaten nog altijd de originele lagers en veerschotels aan vast.  Er is goed te zien hoe jaren lang trappen op de ring (Emiel, Johann) en de nodige oostblok ritten hun sporen hebben achtergelaten (doorgezakt).

(klik voor hi-res)

Johann

Citaat van: -D©©©L- op 21-08-2011 22:19:30jaren lang trappen op de ring (Emiel, Johann)

Plus uitbranden door Koen...  ;)

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 21-08-2011 22:33:43
Citaat van: -D©©©L- op 21-08-2011 22:19:30jaren lang trappen op de ring (Emiel, Johann)

Precies de reden dat er nieuwe slangen op gekomen zijn, destijds.  ;D

Emiel

Citaat van: Johann op 21-08-2011 22:33:43

Ah...the memory's...

daytonawim

Dat gaat daar de goede kant op, ik hoop dat ik dat volgende week ook ergens kan gaan doen

-D©©©L-

Omdat ik toch nog geen vriendjes kon worden met de scheef-en-daarna-weer-recht afgedraaide remschijven, werd het tijd voor een setje nieuwe.
Geen orginele S60R exemplaren dit keer, maar eens setje Brembo schijven.

(klik voor hi-res)

Ook hier moet het gaatje voor het borgboutje aangepast worden zodat het verzonken boutje mooi vlak ligt. Daarna afwerken met een goede zinkprimer, hoewel de schijf af fabiek al deels is voorzien van een soort van poedercoating.

(klik voor hi-res)

De rechter remschijf gemonteerd. De busjes om de schijf beter te laten passen om de wielbouten zitten er ook al weer in.

(klik voor hi-res)

en links, met velg.

(klik voor hi-res)

Hoewel door sommige een Blog met wat onderhoud zaken minder interessant gevonden word, hoort het er na alle modificaties en de nodige kilometers gewoon bij.

Dusch....wordt vervolgd.  :)

daytonawim

Wat is dat voor mal putje in je schijf, of dient dat soms voor minimale schijfdikte ?