Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 18-03-2012 00:56:57
Gelukkig heb ik van Raymond (snellebaksteen) een kannetje van 20 liter gekocht.  8)

Ik denk dat je Racingbrick bedoelt  ;)

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 18-03-2012 10:34:27
Citaat van: -D©©©L- op 18-03-2012 00:56:57
Zo, 422R staat weer op de vers gebalanceerde zomerpantoffels. 
Een plasje verse motor olie erin en 3 nieuwe uitlaatklemmen. Komende week maar eens een setje bougies wisselen.

Ik rij een al een paar maanden met de JWS3309 specificatie olie in de versnellingsbak. Deze olie is eigenlijk voor de 5 traps AW50-51 automaten maar word door volvo ook voorgeschreven voor zwaar belaste AW50-42LE bakken.
Resultaat ?  Soepeler schakelen, zeker met meer vermogen of zware aanhanger erachter en een lagere baktemperatuur. Ook weer een blijvertje dus. Gelukkig heb ik van Raymond (snellebaksteen) een kannetje van 20 liter gekocht.  8)

Ik denk dat je Racingbrick bedoelt  ;)

Eh, ja. Bijna hetzelfde   :D

elianmars

Is eigenlijk wel hetzelfde, ja  ;D

Alleen is snellebaksteen op het forum iemand anders (Reinier).

-D©©©L-

Ondertussen is de S60R krukas welke ik wil gebruiken uitgeklokt (gemeten). De opgegeven maximale tolerantie os 0.04mm. We kwamen bij het meten niet verder dan 0.015. Netjes binnen de norm dus. die gaat straks bijna vanzelf rond in de lagers.  ;D

Ondertussen zijn de oude klepgeleiders eruit geperst en die nieuwe geplaatst.

10 stuks oud ijzer....

en 10 nieuwe geplaatst...

Azirafl

Allemachtig Marco...
Als ik ooit een ander blok moet, weet ik wie ik om advies ga vragen :)

dit is wat je noemt, zo goed als nieuw...

maruska

helemaal waar azirafl ! ik zie nog wel wat zwarte kleine plekjes, maar allememaggies.. wat een net werk dit !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

-D©©©L-

Ze zeggen wel eens dat je een Blog een beetje levend moet houden.. Nou dat kan:

(klik voor hi-res)

(klik voor hi-res)

En het gebruikte gereedschap;  Driven2shine klei, meguiars detailer als smeermiddel, 1Z pro line "grove" polijstpasta (die fijner is dan bijna alle producten van Meguiars), 1Z pro line X-22 wax-polish (zeer fijn) en de hubba-bubba geur "gold-class" wax van meguirs.
Voor de nodige beweging zorgde de  "good old" Flex op 2500 rpm en natuurlijk een poetspad + schone katoenen doeken.

(klik voor hi-res)

Broabander

Fraai hoor! Glimt weer mooi!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

viking_in_shorts

Heb jij geen electrische antenne?

UserID6342

Verdikkie Marco, wat blijft die auto toch mooi om te zien  :eusa_clap: :eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: viking_in_shorts op 01-04-2012 03:41:01
Heb jij geen electrische antenne?

Nee. Hij stond op contact om de ramen te kunnen bedienen.  :)

Fatsenco

Hoe heet die TreX leverancier ook al weer.......
Volvo V70 R AWD (Laser Blue Pearl / Two tone)'00
Volvo V70 2.5 10V LookalikeanR (Nautic Blue Pearl)'98
Volvo 855 T5-R (Cream Yellow)'95

Arjanestate

Wat een mooie auto is dit toch  :eusa_clap:
854 T-5 ROOD 1994

-D©©©L-

Niet heel erg lang na het kachelslangen debacle werd ik door de 422R verblijd met het volgende:
Bij het rijden met veel toeren en een behoorlijke motorlast lijkt er niets aan de hand.... tot je het gas loslaat.
Dan volgt een soort van naverbranding in de uitlaat (een zware dreun) en meteen daarna braakt ie een blauw-zwarte wolk uit de uitlaat van een proportie waar een racetruck zich niet voor hoeft te schamen.  :eusa_shifty:
Iets gas erbij... wolk weg. Loopt goed, trekt goed. verbruikt niet teveel ofzo. Gemeten lambda waardes zijn goed.
Enfin, waar moest ik dit nou gaan zoeken ?

jgvdv

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan