Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Oliesproeiers (zuigerbodem koeling) geplaatst en de bovenste helft van de krukas lagerschalen.

(klik voor hi-res)

Speciale montage olie op de lagers (met waanzinnige noodsmeer eigenschappen) en de S60R krukas erin.

(klik voor hi-res)

UserID6342

Speciale reden voor die speciale montage-olie Marco ? Ik deed dat vroeger altijd standaard met Wynn's.  Was vele malen dikker als olie en als tijdens de eerste keer de boel gaat draaien totdat je oliedruk had, wist je zeker dat de boel niet kapot liep.

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 12-06-2012 07:25:55
Speciale reden voor die speciale montage-olie Marco ? Ik deed dat vroeger altijd standaard met Wynn's.  Was vele malen dikker als olie en als tijdens de eerste keer de boel gaat draaien totdat je oliedruk had, wist je zeker dat de boel niet kapot liep.

volgens mij geef je je eigen antwoord al?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Goeiemorgen bijdehandje ;D.  Waarom dan gekozen voor een veel dunnere olie ipv de dikkere Wynn's, dat is dus eigenlijk de vraag ;D

MVeldhuis

Wie zegt dat de gebruikte olie dunner is dan Wynns?

-D©©©L-

Het is een extreem dikke olie met een heel hoge "kleef" kracht. Kreeg het van MRF (Motor Revisie Faber) mee, toepassing is speciaal voor montage naar revisie.
Bij de eerste start natuurlijk eerst oliedruk draaien zonder compressie. Het blok moet straks gaan lopen op een mooie dunne 0w30 of 5w30 in A5/B5 specs.

Het nokkenas deksel is richting spuiter. Kleur no M9194E wordt ie.  ;D
De gepoedercoate multilink achteras delen zijn (als het goed is) ook deze week klaar.

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 12-06-2012 07:53:32
Goeiemorgen bijdehandje ;D.  Waarom dan gekozen voor een veel dunnere olie ipv de dikkere Wynn's, dat is dus eigenlijk de vraag ;D

Beter lezen dirkie  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thijs T5

Wat mooi zeg,

Ben heel erg benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn.

Wat een kennis!

Gr. Thijs

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 12-06-2012 12:23:38
Citaat van: Dirk342 op 12-06-2012 07:53:32

Beter lezen dirkie  ;D
Duh ;D ;D

-D©©©L-

Nog een staaltje schoonmaakwerk; het carter zoals het er onderuit kwam (je kon de sludge eruit lepelen)

(klik voor hi-res)

En na een beetje spoelen.... (beetje = -tig rondjes motorwasmachien)

(klik voor hi-res)

Piere

Ik wou gisteren ook aan m'n carter beginnen, maar ik heb er gewoon een goeie scheut koudontvetter ingekapt...
Zou het ook werken als ik het toevallig in de vaatwasser tussen de soepborden en de kookpotten moffel? :angel:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

razorx

Begint een beetje een mega spannende thriller te worden.
Ga door! En wanneer is de volgende aflevering?

Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat ennuh mag ik er een ritje in maken als ie klaar is?  :eusa_pray:

-D©©©L-

Citaat van: Piere op 12-06-2012 23:45:42
Ik wou gisteren ook aan m'n carter beginnen, maar ik heb er gewoon een goeie scheut koudontvetter ingekapt...
Zou het ook werken als ik het toevallig in de vaatwasser tussen de soepborden en de kookpotten moffel? :angel:

Ja, dat gaat wel werken. Hoogste temperatuur, 3 voudig zeep erin en dat een keer of 4 laten lopen. wel af en toe even keren.

Piere

Citaat van: -D©©©L- op 12-06-2012 23:53:16

Ja, dat gaat wel werken. Hoogste temperatuur, 3 voudig zeep erin en dat een keer of 4 laten lopen. wel af en toe even keren.

...nu moeder nog overtuigd krijgen ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Citaat van: Piere op 13-06-2012 00:06:19
Citaat van: -D©©©L- op 12-06-2012 23:53:16

...nu moeder nog overtuigd krijgen ;D

Je gaat uit van het vooraf vragen van toestemming. Soms is het achteraf verontschuldigen een stuk makkelijker.  ;D