Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Heel goed mogelijk. Moest even op je werk zijn, Vera bloed laten prikken. Verder nog een rondje stad gedaan. Kom je hier nog weleens voor de deur langs eigenlijk?

-D©©©L-

Eigenlijk zou ik vanochtend bij het demontage bedrijf rond 8:00 aan de slag gaan om wat delen van deze uitgerookte S60 te halen.
Zo was het afgesproken.  Helaas waren de heren "iets" later (het was 9:00) en bleken alle bruggen vol te staan met ander werk.
Lekker afspreken zo.
Plan 2 was om het karkas dan maar op 1 van de trailers of sprinters van hun te hijsen, alleen waren die bijna allemaal op pad en met de vrachtwagen voor 1 donor werd me te gek. Dat werd dus een aanhanger ophalen elders en het karkas erop "gekwakt" met de heftruck. En zo werd "8:00 beginnen" ineens "10:30 beginnen".

Eerst de complete LPi installatie eruit gehaald. Die mag straks met een nieuwe LPe dienst gaan doen in de S80 T6 die we komende week ophalen.

Verder nog wat airco leidingen gescoord voor de MY2007 motorombouw in de 422R en natuurlijk de stuurbekrachtigings leidingen.
De condensor/radiateur combinatie, diverse stekkers kabelboom delen, koelwater en stuurolie tankjes en omdat "kan niet" heel ver achterin mijn agenda staat, ook deze delen eruit gehaald:

enfin, eens zien of het past.

Hans Duiven

Citaat van: Thys op 21-07-2012 21:59:57
Heel goed mogelijk. Moest even op je werk zijn, Vera bloed laten prikken. Verder nog een rondje stad gedaan. Kom je hier nog weleens voor de deur langs eigenlijk?

Dinsdag reed ik nog langs je blokhut  :D
Maar niet getoeterd rond half acht. 's ochtends.
Je R stond op de oprit met de neus naar de weg.

henry classic v70

Citaat van: -D©©©L- op 21-07-2012 23:41:22
................en omdat "kan niet" heel ver achterin mijn agenda staat

:eusa_clap: mooie uitspraak, staat dan waarschijnlijk bijna onleesbaar op de zwarte kaft op de achterkant geschreven :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Net even aan het meten geweest met een 850 en S60 stuurhuis; een S60 stuurhuis past bijna 1:1 op een 850 subframe.
Er is wel een adapter nodig om de 850 stuurstang op de pignon as van het S60 stuurhuis te kunnen knopen.
Maar... het scheelt een boel gehannes met stuurbekachtigingsleidgingen en het is makkelijker om straks met de intercooler slang onder de motor door te gaan.
Ik voel een record "kortste intercoolerbuizen traject in een 850" aankomen.   ;D 8)

Creatief zijn is helemaal niet leuk: nou moet ik weer uitzoeken of een snelheidsafhankelijke bekrachtiging van een latere S60 ook werkend te krijgen is.  :eusa_wall: :eusa_wall:

pwassink

Vast wel, daar zal die megasquirt wel een poortje voor kunnen maken mischien nog wat converteren oid..?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

In het kader van "zorg voor je omgeving" en mijn 24 jarige carrière als scoutinglid vind ik eigenlijk dat ik de mensheid verplicht ben om de 422R wat "te vergroenen".
Ik reed al op het milieu vriendelijke LPG en haalde met de auto regelmatig biologistisch gekweekt vlees, maar dat kan natuurlijk nog veel beter !

Ik heb besloten om het lopende motor project en AWD ombouw op cruciale punten nadrukkelijk te voorzien van "groene" elementen.
Een soort van 422RXmit uitvoering.

Sbv

Delen van onderstel groen spuiten dus ?  ;D

-D©©©L-

U mag door voor de koelkast !   :eusa_clap: :eusa_clap:

klik voor hi-res.

Wie herkend welk deel precies waar thuishoort ?

RRRRR_Ramon

Alles is van onder de auto...
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

KIM

Volgens mij is het van een trekker  :evil:

Mooi JD groen  :P

Sbv

ophangen tank
stabie stang
ophangbus achteras
klein grut

maruska

wat een kleurenfestijn tegenwoordig ;D
ulkeman geel, jij groen.. who's/what's next ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 31-07-2012 23:22:20
wat een kleurenfestijn tegenwoordig ;D
ulkeman geel, jij groen.. who's/what's next ?
Jij met rode elementen

maruska

ik opteer voor blauw.. ow wacht, dat heeft JackV al ;D

marco, we willen graag meer fotowerk zien van de motorwerkzaamheden, ipv dat GroenLinkse :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R