Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: viking_in_shorts op 06-03-2013 10:06:32
Toch vraag ik me een beetje af: waarom _in_ de auto? Is een dergelijke klus niet makkelijker met het blok in een takel?
Nu weet ik niet hoe moelijk het is om dat allemaal los te maken, maar ik zie tegenwoordig zoveel blokken uit auto's getrokken worden ....

Of is dat misschien schone schijn?

Als we het blok eruit zouden trekken, zou er nog veel meer los moeten.  In dit geval zijn alle randapparatuur delen (airco, dynamo, stuurpomp) en alles rondom de automaatbak (koelers) lekker blijven zitten, inclusief sappen en gassen. Ook is het subframe niet los geweest en is uitlijnen dus niet nodig. Geen kans op problemen met steekas oliekeringen, vastzittende assen in de wiellagers  etc etc.

Als we de blok/bak combi er wel uit gepakt zouden hebben, dan is het eerste wat je doet het splitsen van blok en bak en het tweede het ophangen van het blok in een motorbok zodat het lekker stevig staat. Maar eigenlijk staat ie op de motorsteunen in de auto nog veel steviger...

viking_in_shorts

Die sappen en gassen zitten toch allemaal in gesloten systemen? Je hebt er duidelijk over nagedacht, en jou kennende zal dit wel de beste manier zijn, maar het lijkt me wel ze lekker om een los blok te hebben. Ik ben zo iemand die op de optimale momenten ervoor kiest om schroefjes te laten vallen zonder dat ik kan zien waar ze neervallen.

Ach - beetje gezwets in de ruimte eigenlijk. Je (jullie) hebt het gedaan en ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Einde discussie ;)

Broabander

Moah KVS loopt door het schutbord naar de kachel dus dat moet er sowieso allemaal uit, airco leidingen ook, en idd je olie die via de oliekoeler loopt en er dus ook uit komt zodra je alles loshaalt, kan ik me zo voorstellen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

dopie

Wat was er aan de hand vanmiddag op het kruispunt bij de brandweerkazerne?

-D©©©L-

Citaat van: dopie op 06-03-2013 20:24:17

Slangklem los van de intercoolerbuis naar de gasklep. Precies daar waar je eigenlijk niet bij kan zonder de koelfan te demonteren.
Dus snel gereedschap uit de kofferbak, rubber mat van de bijrijderskant voor de auto, beetje wrikken, vloeken en klem aandraaien.
Starten en snel door. 

MVeldhuis

Ik vind dat er tegenwoordig erg snel een subframe incl blok en bak onder de auto uit wordt gehaald onder het mom van dat is sneller.
Als ik naar mijn eigen ervaring kijk kan ik me maar weinig situaties voorstellen dat dat sneller werkt.
Ik kan me ook slecht voorstellen dat de mensen die hier professioneel aan auto's hebben gesleuteld, dus voor een autobedrijf en tegen de klok, dat die monteurs vaak het hele zwikkie eruit halen.
Ja het is soms bij een of twee boutjes even martelen met het spul in de auto maar 9 van de 10 keer gewoon veel sneller omdat je de helft minder hoeft los te halen.

dopie

Citaat van: -D©©©L- op 06-03-2013 20:31:05
Citaat van: dopie op 06-03-2013 20:24:17

Slangklem los van de intercoolerbuis naar de gasklep. Precies daar waar je eigenlijk niet bij kan zonder de koelfan te demonteren.
Dus snel gereedschap uit de kofferbak, rubber mat van de bijrijderskant voor de auto, beetje wrikken, vloeken en klem aandraaien.
Starten en snel door. 

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/intercooler/28_onderste_slang_klaar_1.jpg

Ah okey maar je had het idd snel weer gemaakt. Reed net langs naar een afspraak en toe ik terug reed was je al weer aan de rol.

JeffreyC

Citaat van: MVeldhuis op 06-03-2013 21:00:08
Ik vind dat er tegenwoordig erg snel een subframe incl blok en bak onder de auto uit wordt gehaald onder het mom van dat is sneller.
Als ik naar mijn eigen ervaring kijk kan ik me maar weinig situaties voorstellen dat dat sneller werkt.
Ik kan me ook slecht voorstellen dat de mensen die hier professioneel aan auto's hebben gesleuteld, dus voor een autobedrijf en tegen de klok, dat die monteurs vaak het hele zwikkie eruit halen.
Ja het is soms bij een of twee boutjes even martelen met het spul in de auto maar 9 van de 10 keer gewoon veel sneller omdat je de helft minder hoeft los te halen.

Mee eens. Ik heb de werkzaamheden die bij de 422R zijn uitgevoerd al een paar keer gedaan en het onder-blok blijft dan ook gewoon hangen. Het scheelt zeker in werk en je heb naderhand op minder punten/onderdelen kans op lekkages en je heb niks met de uitlijning te maken.

Om het toch nog eens aan te geven: mooi en goed voorbereid werk :eusa_clap:
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

razorx

Mooi werk en leuk om te lezen heren.  :eusa_clap:

Iets heel anders: Op vrijwel ieder "intiem en intern" plaatje  dat ik zie, lijkt het alsof de boel in de buurt van cilinder 4 warmer is geweest. Niet alleen bij jouw wagen. Op jouw plaatjes net wat meer stootaanslag. Op de bougies van meerdere roffels zie ik daar een net wat wittere kleur.

Het kan onzin zijn, maar mij valt het op.

Piere

Sja, cilinder 4 is die cilinder die tussen 2 andere cilinders zit en in dat geval het verst van de waterpomp zit. Cilinder 5 kan nog wat warmte kwijt aan de rechterkant. Even met wat logica nagedacht, geen idee of het werkelijk zo is  :eusa_whistle: ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

BenC70ES

Citaat van: -D©©©L- op 06-03-2013 10:17:53
Maar eigenlijk staat ie op de motorsteunen in de auto nog veel steviger...

Inderdaad, als je die kopbouten losdraait, blijft de hele auto net staan  ;D

Ik vraag me af hoe sommige die loskrijgen bij een los blok...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 07-03-2013 22:30:04
Citaat van: -D©©©L- op 06-03-2013 10:17:53
Maar eigenlijk staat ie op de motorsteunen in de auto nog veel steviger...

Inderdaad, als je die kopbouten losdraait, blijft de hele auto net staan  ;D

Ik vraag me af hoe sommige die loskrijgen bij een los blok...

Gewoon, zo:

:D  ;D

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piere

Ik haal mn blokken open op een ouwe biljarttafel. Blok met een ketting vast aan de tafel and let the magic begin 8)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Vandaag een leuke minimeeting gehad in zwolle.  ;D