Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citaat van: -D©©©L- op 10-09-2008 19:55:08
Citaat van: Eugene op 10-09-2008 19:50:47
Jammer hieraan vind ik dat de uitsparing in de bumper tussen de 2 uitlaatkapjes niet in het midden zit. Dat zie je niet als je maar 1 uitlaat hebt, maar in het geval van 2 uitlaten wel :(

Als ik het zo zou laten inderdaad wel ja. Heb nog een list bedacht, maar dat wil ik eerst zelf eens zien na montage voordat ik het hier post.

Die uitsparing zal nooit in het midden komen als de uitlaat opdezelfde plaats vanaf de hoek gemonteerd wordt.
Sterker nog de originele Volvo 850 AWD bumper met 2 uitlaat uitsparingen af fabriek heeft OOK dat verschil !

Snap alleen de modificaties niet want als je een nieuwe bumper koopt kan je net zo goed de fabrieks AWD versie kopen, scheelt een hoop werk en die kan je ook fatsoenlijk weer 'dicht' maken als je toch later een enkele demper kiest.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 10-09-2008 20:18:25
Jammer hieraan vind ik dat de uitsparing in de bumper tussen de 2 uitlaatkapjes niet in het midden zit. Dat zie je niet als je maar 1 uitlaat hebt, maar in het geval van 2 uitlaten wel :(

Als ik het zo zou laten inderdaad wel ja. Heb nog een list bedacht, maar dat wil ik eerst zelf eens zien na montage voordat ik het hier post.

Die uitsparing zal nooit in het midden komen als de uitlaat opdezelfde plaats vanaf de hoek gemonteerd wordt.
Sterker nog de originele Volvo 850 AWD bumper met 2 uitlaat uitsparingen af fabriek heeft OOK dat verschil !

Snap alleen de modificaties niet want als je een nieuwe bumper koopt kan je net zo goed de fabrieks AWD versie kopen, scheelt een hoop werk en die kan je ook fatsoenlijk weer 'dicht' maken als je toch later een enkele demper kiest.

een FABRIEKS awd versie. Hij IS leuk.  ;D Dat is nog VEEL meer werk om DIE pas te maken.  :eusa_wall:
Overigens KAN deze ook zo weer DICHT, kwestie van een stukje kunststof INLASSEN.   ;)

Turbo-Geek

Ik weet niet of de sedan een AWD versie kent maar op de 855 is de AWD achterbumper plugnplay ....

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 10-09-2008 20:27:59
Ik weet niet of de sedan een AWD versie kent maar op de 855 is de AWD achterbumper plugnplay ....

Er bestaat geen fabrieks 854 awd. Een 855 awd bumper onderkant pas maken op een 854 bumper bovenkant is erg veel werk, ook erg lastig om de struktuur er mooi in te houden.
Bovendien moet ik dan 2 bumpers verzagen.

Turbo-Geek

Citaat van: -D©©©L- op 10-09-2008 20:36:02
Citaat van: Turbo-Geek op 10-09-2008 20:27:59

Er bestaat geen fabrieks 854 awd. Een 855 awd bumper onderkant pas maken op een 854 bumper bovenkant is erg veel werk, ook erg lastig om de struktuur er mooi in te houden.
Bovendien moet ik dan 2 bumpers verzagen.

Ok, dat  verklaart een hoop. Ging er van uit dat er ook een 854 AWD was en dus ook een bumper, Nevermind.

Eugene

Citaat van: Turbo-Geek op 10-09-2008 20:18:25

Ja, dat zal best. Ik gaf alleen aan dat ik dat niet mooi vind. Dus ben ook erg benieuwd naar de oplossing van Marco

If it's not blown, it sucks...

KMvrtr

Jammer hieraan vind ik dat de uitsparing in de bumper tussen de 2 uitlaatkapjes niet in het midden zit. Dat zie je niet als je maar 2 uitlaat hebt, maar in het geval van 2 uitlaten wel :(

Hierrr snap ik dus niks van. Allemaal Nederlandse woorden, maar ik heb geen idee wat je nu probeert te zeggen... :eusa_shifty:

Eugene

Citaat van: KMvrtr op 10-09-2008 21:03:50
Jammer hieraan vind ik dat de uitsparing in de bumper tussen de 2 uitlaatkapjes niet in het midden zit. Dat zie je niet als je maar 2 uitlaat hebt, maar in het geval van 2 uitlaten wel :(

Hierrr snap ik dus niks van. Allemaal Nederlandse woorden, maar ik heb geen idee wat je nu probeert te zeggen... :eusa_shifty:

Dan moet je mijn quote's ook niet veranderen ;)

Er zit in de achterbumper van een 850 een soort van gleuf. Deze zit ter hoogte van de uitlaatuitsparing. Te volgen tot zo ver?

De gleuf zit niet precies in het midden van de bumper, dit zie je wanneer je voor de 2e uitlaat ook een uitlaatuitsparing gaat maken.

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Citaat van: Eugene op 10-09-2008 21:07:43
Citaat van: KMvrtr op 10-09-2008 21:03:50

Dan moet je mijn quote's ook niet veranderen ;)

Er zit in de achterbumper van een 850 een soort van gleuf. Deze zit ter hoogte van de uitlaatuitsparing. Te volgen tot zo ver?

De gleuf zit niet precies in het midden van de bumper, dit zie je wanneer je voor de 2e uitlaat ook een uitlaatuitsparing gaat maken.

Eugène bedoelt dit dus:

Die gleuf blijkt dus niet precies in het midden te zitten, al kan ik dat op de foto zo 1-2-3 niet zien ;)

Turbo-Geek

Nee die zit niet  in het midden en dat heeft ie ook af fabriek bij een WD bumper nooit gezeten.
Het enige wat je kan doen is rechts waar je de uitsparing maakt het deel waar de uitsparing eindigt eruit snijden en naar links verplaatsen, lassen, strak maken en spuiten.
Met andere woorden je zal de uitsparing dus smaller moeten maken om het geheel in evenwicht te krijgen.

axelvr

Johann

Citaat van: axelvr op 10-09-2008 21:47:55
Citaat van: Duell op 10-09-2008 19:51:58
Boren ??  

wilde gok  Marco,

moeite met inparkeren?

En dan lekker achteruit rijden richting de voorkant van een afgekoppelde oplegger..  :eusa_dance:  :eusa_doh:

850 T5 Freak

gewoon aan 1 kant de spleet een beetje dicht plamuren zodat het gelijk is aan beide kanten.... ik zie het probleem niet  :eusa_wall:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

axelvr

Citaat van: 850 T5 Freak op 11-09-2008 13:24:02
gewoon aan 1 kant de spleet een beetje dicht plamuren zodat het gelijk is aan beide kanten.... ik zie het probleem niet  :eusa_wall:

moet je wel "mooi" kunnen plamuren natuurlijk ,

;D

)()()sT

Citaat van: 850 T5 Freak op 11-09-2008 13:24:02

Blijft dat goed? Dat deel van de bumper kan namelijk wel wat bewegen lijkt me, dus dan breekt de plamuur toch.....  :eusa_shifty: