Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 01-10-2008 00:06:16
Citaat van: -D©©©L- op 30-09-2008 22:37:34
Citaat van: jberg op 30-09-2008 18:51:23
gewoon dakleer erop plakken, bij de gamma kost t geen drol

Ik was al even wezen kijken naar dakleer (bitumen) van ca 3 mm dik met versteviging(PE of karton). Helaas niet te vinden.   :eusa_wall:

Vandaar!  ;D  Ik heb je gemist vandaag. Was je druk?

Hans

Moest vandaag opleveren in productie, uiteraard ging de boel in de live omgeving grondig onderuit rond 11:00. Altijd fijn. 
Geplanned vertrek was om 15:00... beetje uitloop en dus stond ik van 18:00 tot 18:25 in de file om industrie terrein blankenstein af te komen.
Was blij dat ik mijn ega vandaag nog even kon zien bij het na-eten.  ;) Heb geen seconde meer nagedacht dat ik nog even naar het ziekenhuis moest  :eusa_wall:

Daarna nog even de frustratie van me af gezet bij een rondje hardware werk...

beetje schroeven...

Nog een beetje schroeven...

En daar ligt dan het klusje voor de poedercoater.  ;)

Thys

Gaat mooi worden! Boel respect voor al het werk, wou dat ik de mijne nog een keer zo lang kon missen :)

Hans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2008 00:30:46
Citaat van: Hans Duiven op 01-10-2008 00:06:16
Citaat van: -D©©©L- op 30-09-2008 22:37:34
Citaat van: jberg op 30-09-2008 18:51:23
gewoon dakleer erop plakken, bij de gamma kost t geen drol

Ik was al even wezen kijken naar dakleer (bitumen) van ca 3 mm dik met versteviging(PE of karton). Helaas niet te vinden.   :eusa_wall:

Vandaar!  ;D  Ik heb je gemist vandaag. Was je druk?

Hans

Moest vandaag opleveren in productie, uiteraard ging de boel in de live omgeving grondig onderuit rond 11:00. Altijd fijn. 
Geplanned vertrek was om 15:00... beetje uitloop en dus stond ik van 18:00 tot 18:25 in de file om industrie terrein blankenstein af te komen.
Was blij dat ik mijn ega vandaag nog even kon zien bij het na-eten.  ;) Heb geen seconde meer nagedacht dat ik nog even naar het ziekenhuis moest  :eusa_wall:

Daarna nog even de frustratie van me af gezet bij een rondje hardware werk...

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/poedercoaten/01_buizen_etc_nog_gemonteerd_voor_het_coaten.jpg

beetje schroeven...

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/poedercoaten/02_buizen_etc_deel_gedemonteerd_voor_het_coaten.jpg

Nog een beetje schroeven...

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/poedercoaten/03_buizen_etc_gedemonteerd_voor_het_coaten.jpg

En daar ligt dan het klusje voor de poedercoater.  ;)

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/poedercoaten/04_delen_voor%20het_coaten.jpg

Maar u is alweer goed bezig. De gang zit er al flink in met de opbouw!
Ik kom liever ff langs om het met eigen ogen te bekijken als je het goed vind.
Ik bel je nog wel even vrijdag, morgen weer een 24 uurs in Hoogeveen en vanmiddag zijn de kids vrij.

Hans

Rogers XC 70 2000

Marco, echt een fantastisch project en een bijzonder aangenaam te lezen blog.
Je Volvo wordt werkelijk beter dan nieuw als ik het zo allemaal doorlees!
Respect!

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2008 10:15:20
Kreeg net het bericht dat de nieuwe voorruit ook binnen is (origineel), die kunnen we dus ook plakken.  :eusa_dance: -edit- Woensdag gaat dat gebeuren.

Dit is de begin situatie in dit geval. Een afgedekt interieur (tegen de rommel) en een sponning met wat kitresten van de oude ruit.

Dit is het onderwerp van deze klus. Een stuk materiaal met een zeer hoog aandeel SiO2 (glas). Een originele ruit bleek 2 euro goedkoper dan een Pilkington ruit zonder "volvo" stempel. De keus is dan wel heel erg simpel, temeer alle steunblokjes er netjes nieuw bij zitten. 

En wat doe ik als ik een ruit er in wil hebben... Zelf kliederen ? Neh. Ik bel Luciano !
Een kennis die dit werk heel veel jaren gedaan heeft en dit soort klusjes nog regelmatig samen doet.  Dat gaf mij de gelegenheid om de camera tussendoor even te hanteren.

Affijn... Omdat de voorheen gebruikte kitsoort onbekend is, zit er niet veel anders op dan de kit resten er helemaal uitsteken:

En daarna het oppervlak lichtjes schuren om een optimale hechting te verkrijgen.

Na stevig ontvetten gaat er primer & activator in de sponning:

Kunstwerkje ? Een echte "Luciano di dcccl"  ;D

Soortgelijk recept voor de ruit:

En natuurlijk een mooie rups ruitenkit in de sponning. Deze is voor een 850 behoorlijk hoog, minimaal 18 mm (voorgeschreven). Meestal is dat een paar mm minder.

Zo ziet het er dan uit:

En een paar tellen later is dit het plaatje:

Ook weer klaar.  :)

Hans Duiven

Gezien de sieraden om 's mans handen, ... Ik  zeg: Geen heerschap om een conflict mee te starten!  ;D

Maar, puur vakwerk zo te zien!   :eusa_clap:

Hans

850 Ra$ing

Luciano heeft gouden handjes  ;D

matRRR

Heet ie nu Luciano?

20 jaar geleden waren dat de handjes van B.A. Baracus! ;D
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

elianmars

Citaat van: matRRR op 01-10-2008 21:31:30
Heet ie nu Luciano?

20 jaar geleden waren dat de handjes van B.A. Baracus! ;D

;D ;D

Er is serieus te werk gegaan. Ik denk niet dat Carglass het zo precies doet. Of wel?

michiel

Had je die kitresten niet beter voor de spuitbeurt kunnen verwijderen?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

-D©©©L-

Citaat van: michiel op 01-10-2008 22:19:46

Ja en nee. Het blijft ook afwachten hoe de hechting van de lak ter plaatse is op de oude kitvlakken. 

michiel

Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2008 22:40:54

Ja en nee. Het blijft ook afwachten hoe de hechting van de lak ter plaatse is op de oude kitvlakken. 

Ja, daar zit wat in. De keuze is dus of vantevoren weghalen met het risico dat de nieuwe verf niet hecht, of erna weghalen met het risico dat je uitschiet........
Lekker dilemma..... ???
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

-D©©©L-

Citaat van: michiel op 01-10-2008 23:43:41
Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2008 22:40:54

Ja, daar zit wat in. De keuze is dus of vantevoren weghalen met het risico dat de nieuwe verf niet hecht, of erna weghalen met het risico dat je uitschiet........
Lekker dilemma..... ???

Ik heb een groot deel al wel weg kunnen halen, maar steeds als ik er aan toe was om de rest weg te halen stond ie net ingeplakt in de cabine o.i.d.
Liep gewoon wat lastig qua planning. Dat uitschieten valt meestal nog wel mee. De ruit zit er in ieder geval wel naar wens in.

Heb nog een paar uurtjes besteed aan het zeer zorgvuldig schuren van de lijsten om de ruitjes in de C stijl, de randen onder de koplampen en de dorpel beschermers.
Ben met de tweede dorpel beschermer (achterste op de foto, met schuurstof) niet helemaal rond gekomen, daar zit nog een uurtje werk aan om hem 110% strak te krijgen.  ;)

de geneRaal

netjes gedaan die voorruit,goed ontvet en geprimerd,lekkere dikke rups  ;D

heb je warme of koude kit gebruikt?
Blackstone under construction

-D©©©L-

Citaat van: de geneRaal op 02-10-2008 17:50:57
netjes gedaan die voorruit,goed ontvet en geprimerd,lekkere dikke rups  ;D

heb je warme of koude kit gebruikt?

Het is gewone "3m" koude kit (dat wil zeggen, verwarmen niet noodzakelijk) maar wel even lekker op temperatuur gebracht (35 graden) omdat ie dan beter wil hechten.
Nadeel is dat je heel erg moet uitkijken dat de ruit niet te diep valt of zakt. Hij mag lekker 2 dagen door harden voordat ie belast wordt. (lijsten/parafaan/rijden).