Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Startpost bijgewerkt; overzicht/werkzaamheden bekabeling toegevoegd en alle gereed statussen gezet. 

elianmars

Citaat van: BartusKN op 04-10-2008 00:23:37
Ik was altijd van mening dat parkeersensoren zo lelijk waren op een auto. (aftermarket dan welliswaar) Maar ik vind dat dit toch reuze netjes gedaan word door je Marco... Super.!

Mee eens! Daar kan Volvo nog wat van leren, want hoe die dingen in de nieuwe wagens worden gebouwd.....  :-X

Turbo-Geek

Citaat van: elianmars op 04-10-2008 15:52:15
Citaat van: BartusKN op 04-10-2008 00:23:37
Ik was altijd van mening dat parkeersensoren zo lelijk waren op een auto. (aftermarket dan welliswaar) Maar ik vind dat dit toch reuze netjes gedaan word door je Marco... Super.!

Mee eens! Daar kan Volvo nog wat van leren, want hoe die dingen in de nieuwe wagens worden gebouwd.....  :-X
Idd want voor een fabriek vind ik het schandalig dat ze nog gewoon te zien zijn tegenwoordig. Marco heeft het netjes gedaan maar mooi worden die sensoren nooit.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

BartusKN

Maar Marco, even iets over die sensoren, die mogen toch maar een bepaalde hoeveelheid verf hebben ? Dat lijkt mij dat dit vele malen minder zou zijn dan wat de bumper nodig zou hebben. Hoe los je dit op ?

-D©©©L-

Citaat van: BartusKN op 04-10-2008 16:46:01
Maar Marco, even iets over die sensoren, die mogen toch maar een bepaalde hoeveelheid verf hebben ? Dat lijkt mij dat dit vele malen minder zou zijn dan wat de bumper nodig zou hebben. Hoe los je dit op ?

Het klinkt flauw, maar het is eigenlijk heel simpel; Minder verf erop.  :)

Ludo

ik ben em vandaag eens gaan bekijken. (tja, iemand moet toch toezicht houden ;D )

maar hij is zéér netjes, heel erg mooi!, en dan istie nog niet helemaal klaar.
hoe Marco het allemaal aanpakt, chapeau!.

-D©©©L-

'T was gezellig ludo,  Heb alleen nog geen foto van de motor ruimte van jou wagen na "de operatie".  ;)
Zelf heb ik vandaag een paar kleine klussen gedaan, waaronder een nokkenas keerring.

De "oude" leek niet echt oud, maar stiekum toch wel lek (nouja, hij zweette door). :

Waarom ik deze niet eerder gedaan heb ? Omdat de schoeven van de  sensor toch nog los moest voor het verwijderen van de reactiearm. Heb er een hekel aan om de boel twee keer los te moeten halen. Ik heb het al vaker gedaan en ben er inmiddels redelijk handig in. Simpelweg een gaatje boren:

Schroefje erin:

..en hij komt er met een punttang in een oogwenk uit. Erg oud was is inderdaad niet, ook niet erg vuil ofzo.

Na het schoonmaken met twee duimen en een beetje vettigheid de nieuwe keerring er voorzichtig in gedrukt:

Dat ging dus mooi vlot. Nokkenas sensor ervoor en verder met het volgende; de reactiearm beugel.

Een dop 46 bleek prima geschikt om het rubber in de arm te persen :

Wat er dan zo uit ziet:

razorx

Blijf het een goed idee vinden van dat dichtkitten van dat rubber.
Poormans Powerflex.  ;)

Wat heb jij bovenin: Oh een PPtje.
Vermoed dat het de perfecte balans is.
Wat voor kit heb jij gebruikt, Polymax?

Groeten van Yits

Misha

Citaat van: Ludo op 03-10-2008 20:37:13
dat is inderdaad véél mooier dan dat bling bling... blinkend materiaal.  :D
Vermoed ook dat het een reden heeft dat het zwart is.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Citaat van: razorx op 04-10-2008 23:06:47
Wat voor kit heb jij gebruikt, Polymax?

Citaat van: -D©©©L- op 02-10-2008 23:24:56
Een restje ruitenkit (PU) van gisteren moet wat meer stevigheid brengen. " Een bovenste reactiearm rubber in dcccl-style"©  ;)

--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

Het is spul is matzwart omdat blank alu bij gewoon dagelijks gebruik niet erg lang mooi blijft. Ik had natuurlijk ook een ander kleurtje kunnen kiezen, maar matzwart doen ze elke week op vaste dagen. Lekker makkelijk dus. Ik vind het wel netjes staan.

Goed, reactie armen...

Zo was het:

En nu ziet het er zo uit:

Waarbij ik me tijdens montage weer wist te herinneren wat ik vergeten was: Nieuwe schutbord steun bestellen.  :eusa_wall:

Omdat de schutbord steun eraf was, kon ik ook prima bij het schutbord om een stuk extra anti dreun plaat te plaatsen:

Ook het "klinkende" blik in de parafaan kreeg een paar stroken. Een iets ander materiaal dat nog meer dempt (maar wel minder flexibel is). Het ruitenwisser mechanisme moest er nog wel weer een keer uit.

En toen snel naar huis, douchen/omkleden en gezellig met mijn ega en vrienden op stap !  :eusa_clap:

razorx

Help je mij dat verwaarlloosde onderdeel ook te herinneren.
Om één of andere reden ontglipt die altijd de aandacht.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 04-10-2008 22:50:13
'T was gezellig ludo,  Heb alleen nog geen foto van de motor ruimte van jou wagen na "de operatie".  ;)

:eusa_think:
dan moet ik dus even terugkomen?.

;D

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 04-10-2008 23:45:08
Citaat van: -D©©©L- op 04-10-2008 22:50:13

:eusa_think:
dan moet ik dus even terugkomen?.

;D

Ja, direkt ! ;D
Je mag echter ook gewoon een foto posten.  ;)

elianmars

Gaat er wel eens een dag voorbij dat je niet bezig bent met de Volvo?  :eusa_eh:

Respect voor je werk, hoor!  :eusa_clap: