Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 26-10-2008 20:58:08
Vanwaar de matte lak, Marco?

Mooier he. 8)
Bij die kleur hoort nou eenmaal matte lak. (ja ik hou het even geheimzinnig)  ;)

Volvo Felipe

-D©©©L-

Citaat van: Volvo Felipe op 26-10-2008 23:16:25
Citaat van: -D©©©L- op 26-10-2008 20:52:20
Citaat van: Volvo Felipe op 26-10-2008 20:34:15
En wanneer is hij klaar?

Klaar ? nooit. Je blijft bezig met die hokken.  ;D

Tja,

In ieder geval wel zojuist even de ABS controller losgemaakt en gesoldeerd. Morgen even dichtlijmen met PU kit.

-D©©©L-

Zo, ABS controller is weer dicht en ook weer geplaatst. Meteen de rest van de losliggende rommel (luchtfilterhuis etc) weer terug gezet.
Verder de rechter voorstoel terug geplaatst, begint weer wat meer te lijken zo.

(klik voor hi-res)

Startpost is ook weer bijgewerkt. Is al een behoorlijke lijst met status "gereed" aan het worden.  :eusa_dance:
Ook heb ik er een nieuw itempje bij gezet; de week voorraad met hobby klusjes.

-D©©©L-

Weer super service van de clipjes leverancier; een zakje vol met onderdelen.  :eusa_clap:

Het zet geen zoden aan de dijk, maar het is wel gedaan vandaag;
Rechter daklijst gemonteerd na het afronden van de studie "hogere daklijstclipjeskunde"  ::) (zit er wel bijzonder strak op nu :eusa_dance: ) en het slotmechanisme LA terug gemonteerd met nieuwe microswitches erin. Hij lag er al even uit, moest dus weer even klooien om uit te vinden hoe het ook al weer zat. weer een 20 tal clips op de plek gezet en geconstateerd dat ik de verkeerde clips voor de dorpel lijsten had besteld.  :eusa_wall:

Na een paar weken stilstand ook de sleutel maar weer eens omgedraaid; gelukkig was het weer direkt aanpakken en lopen.  :) Laat me morgenochtend niet graag verrassen.
Morgen (paar uur vrijgenomen) is het dan tijd dat ie weer eens omhoog gaat zodat de wielkasten etc. in de tectiel kunnen. Ook kan ik dan even passen en meten met de trekhaak en de beschermkap voor-onder. Die laatste past nu voor geen meter meer door de dikke IC en extra olie koeler.

Ow, wat ik niet moet vergeten deze week: koelsysteem spoelen en voorzien van koelvloeistof ipv water (vorst enzo).

-D©©©L-

Vandaag eerst maar eens genoten van het lekkere weer...
(klik voor hi-res)

...en dus lekker buiten het koelsysteem gespoeld met een ontkalker/ontroester/ontvetter en daarna twee keer na gespoeld met water.
Volgende stap was verse koelvloeistof erin, stom toevallig in een passende kleur  ;D
(klik voor hi-res)

Daarna kreeg ik bezoek en kon ie naar binnen, onder het genot van een bak bonensap (koffie) lekker geleuterd over volvo's en hoe die hokken je van de straat houden.
Een hele serie deurrubber clips en een bord warm eten verder, werd het tijd voor een lekker stink klusje; tectyleren etc.

Hier was ik gebleven, de wielkasten stonden reeds (waar nodig) in een dun laagje Amber en ML tectiel.:
(klik voor hi-res)

Het was even zoeken naar een bodyschutz product dat niet conflicteerde met de tectyl, maar eenmaal gevonden is het simpel om aan te brengen. Bodyschutz vormt een veel slijtvastere laag dan tectyl doet. Het is daarom prima geschikt om toe te passen tegen steenslag en op de raakvlakken van het binnenscherm:
(klik voor hi-res)

Na alle wielkasten volgens bovenstaande methode behandeld te hebben, was het tijd voor bodyschutz op de plekken achter de bumpers. Niet 100% noodzakelijk, het staat echter wel strak en werkt preventief tegen ophopend/schurend zand. :
(klik voor hi-res)

En aan de voorkant:
(klik voor hi-res)

Ten slotte de dorpels helemaal uitgetectyleerd volgens de ML werkwijze (Methode Lorin); dus met een nozzle op een slangetje (door een gaatje) de koker in en deze al uitblazend langzaam terug halen. Zo kan je een koker voorzien van een dunne, maar wel 100% dekkende laag. Dit geeft helaas wel een vieze dampwolk van tectyl die lekker in je kleding gaat zitten. 

Na het aandrogen van de bodyschutz de resterende delen van de binnenschermen voorzien van een tweede laag tectyl. Hij mag nu zeker 24 H uitdampen alvorens de wielkuipen er weer in kunnen.   

Johann

Je gaat wel rijden met die auto toch?
;)

Enno

Citaat van: Johann op 30-10-2008 08:27:11
Je gaat wel rijden met die auto toch?
;)

Geen enkele twijfel over ;) motortje klinkt SUPER.....

razorx

Showroom staat zou een understatement zijn!
Wat ziet dat er heerlijk uit.  :eusa_clap:

elianmars

Waarmee heb je het koelsysteem gereinigd? Ik zit er aan te denken om dat binnenkort ook te gaan doen, namelijk.

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 30-10-2008 19:39:42
Waarmee heb je het koelsysteem gereinigd? Ik zit er aan te denken om dat binnenkort ook te gaan doen, namelijk.

Met dit spul: http://www.wynns.nl/downloads/34593coolingsystemflush.pdf

KMvrtr

Oké, en hoe heb je dat precies gedaan:
de inhoud in het koelsysteem gieten (niet in het expansievat)

Ik neem aan dat je het wel gewoon in het expansievaatje hebt gekieperd?

Jorg Vseventy

ik neem aan dat Marco dat niet heeft gedaan, maar dat ie een slang van de radiator heeft lods gemaakt en het daarlangs in het systeem heeft gekieperd...

Het wordt iedere dag nieuwerder dan nieuw :eusa_clap:

Amazon

Ga je die grijze laag niet zien als de bumperts er weer opzitten?

Bij mijn roffel zie ik zowel voor als achter ook de kleur van het plaatwerk net onder het schuine kantje van het scherm...

Ik denk trouwens dat er nu al gegadigden zijn voor als je hem over 35 jaar weer wilt verkopen.
Bigger and better!

Hans Duiven

Citaat van: Amazon op 30-10-2008 20:12:21
Ga je die grijze laag niet zien als de bumperts er weer opzitten?

Bij mijn roffel zie ik zowel voor als achter ook de kleur van het plaatwerk net onder het schuine kantje van het scherm...

Ik denk trouwens dat er nu al gegadigden zijn voor als je hem over 35 jaar weer wilt verkopen.

Die zelfde gedachte kreeg ik ook toe ik de high res foto bekeek. Ik denk ook dat dat grijze zichtbaar wordt als de bumper is geplaatst.

Terug naar de spuiter dan maar?

Hans