Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2008 17:33:42
De grootst stukken qua werk heb ik nu wel ongeveer gehad, dus is het wel handig om nu wat meer planmatig aan de slag te gaan zodat e.e.a met enig systeem afgerond wordt. Tijd voor een tussentijdse to-do lijst dus. Op het programma van komende week staat(dit is ook een beetje een stok achter de deur  ;)) :

• Rechter voorstoel plaatsen (loop ruimte maken in de werkplaats  :police:) - Done
  • Reparatie van de ABS controller, dan kan ik de boel eindelijk helemaal afbouwen onder de kap. - Done
  • Boel weer dichtbouwen onder de motorkap - Done
  • Slot mechanisme LA voorzien van nwe microswitches - Done
  • Bekabeling plaatsen welke gelegd moet worden voor montage van de achterbumper; t.b.v. trekhaak en parkeersensoren. - Done
  • Bodyschutz spuiten en anti-doorschuur folie plakken t.h.v. de voor- en achterbumper omgeving. - 50 % Done
  • Rechter voorscherm afstellen (zit onderin los)
  • Voorbumper bovendek op maat maken en samen met de binnenbalk plaatsen. -  50 % done
  • Af tectyleren van voorste en achterste wielkasten voor het plaatsen van de binnenschermen.Done
  • Daklijsten plaatsen met nwe clips - Done
  • Elektrische antenne plaatsen. - Done
  • Trekhaak plaatsen - 50% done

Bijna niks te doen dus.  :eusa_whistle:

Leuke score voor afgelopen week, zeker gezien de drukte voor klanten. Een aantal punten kunnen mee naar komende week. :

• Bodyschutz spuiten en anti-doorschuur folie plakken t.h.v. de voor- en achterbumper omgeving. - 50 % Done
  • Voorbumper bovendek op maat maken en samen met de binnenbalk plaatsen. -  50 % done
  • Trekhaak plaatsen - 50% done
  • Rechter voorscherm afstellen (zit onderin los)
  • Anti-doorschuur folie plakken t.b.v. dorpels
  • Dorpels plaatsen
  • Ruitensproeier tank wisselen

fbm

Kom je straks niet boven de nieuwwaarde uit? 

Nu met bijna elk onderdeel "nieuw" vervangen?

:eusa_think: (zal vast al wel eerder gevraagd zijn)

Voor de rest!  :eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: fbm op 03-11-2008 00:41:36
Kom je straks niet boven de nieuwwaarde uit? 

Nu met bijna elk onderdeel "nieuw" vervangen?

:eusa_think: (zal vast al wel eerder gevraagd zijn)

Voor de rest!  :eusa_clap:

Dat valt op zich nog wel mee, ik maak telkens een bewuste keuze of ik gebruikte delen netjes maak (interieur, audio, motorische delen, achteras etc) of gewoon nieuwe plaats (lamp units, dichtingen, rubbers, doorvoeren, clips). In het geval van deze uitlaat ophangbeugels ben ik aan stralen en poedercoaten meer kwijt dan aan een nieuwe beugel (de tweede moest ik sowieso nieuw bestellen). Gebruikte trekhaak idem: aanschaf van een oude + stralen en poedercoaten kost bijna net zoveel als een spliternieuwe. Voor een deel van de delen heb ik simpelweg geen keuze (bumper, raamafveeg rubbers, etc etc).

In totaal zit er nu voor hooguit 1500 euro aan nieuwe delen aan de wagen. (excl lakwerk) Maar wel vreselijk veel tijd en aandacht.
Juist dat laatste probeer ik te laten zien in deze blog; dat je met nauwkeurig en zorgvuldig werken echt iets heel netjes op de weg kan zetten.
En ja, hij wordt getaxeerd voor de verzekering.  :)

-D©©©L-

Vanmiddag kwam er een telefoontje van de spuiter dat er weer een deel van het werk klaar was. Ik heb het opgehaald en het grootste deel meteen gemonteerd; de handgrepen.  ;D Foto volgt nog.
Met een beetje geluk is het nog resterende deel van het spuitwerk deze week ook helemaal klaar.

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 03-11-2008 00:50:25
..
In totaal zit er nu voor hooguit 1500 euro aan nieuwe delen aan de wagen. (excl lakwerk) Maar wel vreselijk veel tijd en aandacht.
..
Ter geruststelling voor eenieder: Ik was aan Nrfh, de 96'er ongeveer 2500,- euro aan onderhoud kwijt. De 220dkm straf noem ik het maar.
Lijkt een gruwelijk bedrag en een domme uitgave. Valt mee zie de kosten/km en de toekomstige te verwachten kosten.
Ik ben vrij bot te werk gegaan. Sommige onderdelen (ophanging en zo) boven de zoveel dkm, simpelweg vervangen.
Alles qua sensoren voor het motormanagement wat met verbruik te maken heeft: weer botweg vervangen. Betaald zich zelf terug via het verbruik.
Al met al dat stage 0 jaar, dankzij LPG voor 22ct/km gereden.
In de huidige staat van Nrfh verwacht ik in 4 jaar met een waardedaling naar 0 (even slechtste geval) toch voor 15 ct/km te rijden.
En ja het kost als het goed is eenmalig  ;) wat tijd en aandacht.

Citaat van: -D©©©L- op 03-11-2008 00:50:25
..
Juist dat laatste probeer ik te laten zien in deze blog; dat je met nauwkeurig en zorgvuldig werken echt iets heel netjes op de weg kan zetten.
..
@Marco: Dat waardeer ik zo aan je weblog.
Voor mij is dit een motivatie om nog beter te werk te gaan, beter te kijken en meer zaken in de zelfde klus mee te nemen.
En beter in te kopen.

Gr. Yits.

P.S. Voor de liefhebbers is onderstaande XLS een leuk opzetje.
Pas de waarden aan aan jouw onderhoud en keuzes:
www.paerl.it/volvo/onderhoudsschema.xls

Richard850

Ooow, ik zit met mij auto nu vanaf dat ik hem heb, en alles wat ik er aan heb gedaan ook op de €3500,-:)

UserID6342

Pff, net me excel lijstje bekeken, incl aanschaf € 5025.41

-D©©©L-

Zie je wel, het valt allemaal best wel mee. ;D :angel:

viking_in_shorts

Citaat van: razorx op 04-11-2008 00:37:48
P.S. Voor de liefhebbers is onderstaande XLS een leuk opzetje.
Pas de waarden aan aan jouw onderhoud en keuzes:
www.paerl.it/volvo/onderhoudsschema.xls

Fantastisch! Een onderhoudslijstje wat begint bij 220 dkm :eusa_clap: :eusa_clap:

-D©©©L-

Vanavond even de ophangbeugel voor de rechter uitlaat pas gemaakt. De gasslang moet sowieso nog aangepast worden:
(klik voor hi-res)

De achterbumperbalk (3 x woord waarde) er maar eens bij gepakt, daar moet ook nog een hapje uit voor de rechter uitlaat:
(klik voor hi-res)

Beetje freubelen aan de voorbumper  ::):
(klik voor hi-res)

R o b

Hey komen daar lampjes op!  ;D

Spin!

Citaat van: R o b op 05-11-2008 07:42:15
Hey komen daar lampjes op!  ;D

JA! En nu wordt het interessant, want daar ben ik ook mee aan het stoeien...doos met lampen staat hier nu bijna een jaar  :eusa_shifty:

Past dat zomaar?! Hoe zit dat gemonteerd?

www.vm-parts.nl

KMvrtr

Weet je, er is maar één ding mis met dit blog.
Marco doet alles wat ik ook wil doen.
Alleen, hij doet alles eerder en alles beter dan ik.....  :)

Straks is mijn Volvo een soort van slap aftreksel van de DCCCL 850....  :eusa_shifty:

;D

elianmars

axelvr