Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Gisteren wat interieurwerk gedaan;

• Kabelboom van de S70 hemel passend gemaakt op de 850 aansluiting (en dan hou je natuurlijk draden over).
  • Zelfdimmende binnenspiegel geplaatst
  • relais 203 teruggeplaatst (was gecanibaliseerd voor een boswachtergroene & dakrailloze 850 estate)
  • Kabelboompjes in de spiegels weer voorzien van stekkers (moesten eraf voor demontage) en aangesloten
  • Me lopen verbazen dat ik al die stekker zooi alleen kwijt kan als ik de accessoire connector ga voorzien van een 1>3 verloop
  • Draden van de parkeer sensoren weggewerkt

Hans Duiven

Dag Marco,

Je bent lekker bezig.

Binnenkort de weg op met je splinter-beter dan-nieuwe 854 R?
Schitterend project geworden en een superblog met duidelijke foto's

Wordt zeer gewaardeerd!  :eusa_clap:

Hans

Thys

En wat vond de keurmeester ervan?

daytonawim

Citaat van: -D©©©L- op 03-12-2008 10:31:58
Citaat van: daytonawim op 02-12-2008 23:18:51
Zit er nou nog een oud type dop op het koelwater reservoir ?

Neej, da's een splinternieuwe.  ;D

Das grappig, ik heb toch al 3 nieuwe doppen gehaald bij de Volvo, en krijg telkens een groen (overigens voor 3 auto's)

-D©©©L-

Citaat van: de geneRaal op 02-12-2008 22:02:00
Nou Marco,dit gaat lekker de goede kant op.
lakwerk en montage foto's zien er puik uit  ;)

Lekker hoor,om iemand met liefde en aandacht te zien werken.
Daar kunnen sommigen nog wat van leren in mijn vak-gebied.

Heb toch even een vraag;

Wat ga je doen met de oranje reflectoren in de knipperlicht-units?
Ga je deze nog vervangen of laat je het zitten?

Ik word er wel een beetje verlegen van als iemand uit de schade wereld zoiets roept  :) Bedankt voor het compliment.
De reflectoren bijven zitten, op de foto zijn ze wat nadrukkelijker aanwezig dan IRL. Ik vind het voor een volvo ook niet misstaan, ze bestaan ook in het wit, maar die zijn erg snel grauw van kleur.

Citaat van: Hans Duiven op 03-12-2008 11:35:07
Binnenkort de weg op met je splinter-beter dan-nieuwe 854 R?

Ja, het gaat nu "met stoom en kokend water", maar dat mag nooit een reden zijn om het af te raffelen.
Ik heb nu een huurauto omdat ik anders geen vervoer heb, neem van mij aan dat er geen betere motivatie is om de met voorrang 422R af te maken dan noodgedwongen rijden in een C4 picasso 1.6 hdi.  ::)

Citaat van: thyzerrr op 03-12-2008 13:35:23
En wat vond de keurmeester ervan?
Ehm, nog even niks. De planning liep uit, dus dat werd nog geen APK.

Citaat van: daytonawim op 03-12-2008 13:42:16
Citaat van: -D©©©L- op 03-12-2008 10:31:58
Citaat van: daytonawim op 02-12-2008 23:18:51
Zit er nou nog een oud type dop op het koelwater reservoir ?

Neej, da's een splinternieuwe.  ;D

Das grappig, ik heb toch al 3 nieuwe doppen gehaald bij de Volvo, en krijg telkens een groen (overigens voor 3 auto's)

Volvo maakt die doppen niet zelf, de doppenfabriek maakt ze echter wel in meerdere kleuren. Ik vind stemmig zwart wel leuk combineren onder de kap.
Tis dus een "OEM" dop.

-D©©©L-

Gisteravond even bij Fasttech geweest om de eerste versie software voor de 422R op te halen. Die moet er namelijk al in zitten voordat de de dikke LPi injectoren geplaatst kunnen worden.
Na, een vriendelijk welkom door Dennis, Marco en Sebastiaan en het blije uitzicht op een mooie CY met nog geen 110k op te teller  :o, kreeg ik een kleine rondleiding door het nieuwe pand (het oude pand was toch echt te klein geworden).

Meest opvallend is de rollenbank met indrukwekkende ventilator capaciteit rechts, achter in de hoek. Natuurlijk ook een remmenbank annex wieldruk meter en een indrukwekkende hoeveelheid diagnose hard- en software (en kennis !) waarmee ook de hardleerse "probleemgevallen" tot de orde geroepen kunnen worden.
(klik voor hi-res)

Al snel lag de ECU van de 422R op de soldeerbank. Men kan ook in-circuit flashen, voor dit stukje maatwerk besloten we een andere route te nemen. Later in dit word wel duidelijk waarom. Het soldeerwerk is erg netjes gedaan.
(klik voor hi-res)

Na de koffie is er nog even gekeken naar ECU meetwaardes van de 609R. Ik had al even het idee dat het verbruik wat begon toe te nemen en de prestaties ietswat achter bleven. Subtiel, maar wel waarneembaar. Een rondje met de datalogger gaf al snel aan dat dit idee wel klopte; De voorontsteking ging in deellast lang niet ver genoeg terug. Na wat verder door lezen van de log leek het erop dat een gare LMM hiervan de veroorzaker is, deze gaf (bij vollast) veel te weinig debiet aan. Na het wisselen gaan we nog weer eens meten.
Ik was blij verrast door de grote hoeveelheid parate kennis, ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met de 422R software.  :eusa_clap:

Enno

In de 422 zit nog de originele LMM? M.a.w 4 ton achter de kiezen?.....

Ik heb gisteren even wat zitten zoeken naar die LMM....dingen. Uiteindelijk gaan ze langzaam steeds minder werken totdat ze er helemaal de brui aan geven was wat ik gisteren tegenkwam. Schoonmaken brengt weinig. Hoewel sommigen dit wel proberen. Bij mijn V70 was dat destijds bij een km-stand van 360.000 KM.

Het blijft een mooie auto :) de 422....

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 05-12-2008 08:22:01

Ik heb gisteren even wat zitten zoeken naar die LMM....dingen. Uiteindelijk gaan ze langzaam steeds minder werken totdat ze er helemaal de brui aan geven was wat ik gisteren tegenkwam. Schoonmaken brengt weinig. Hoewel sommigen dit wel proberen. Bij mijn V70 was dat destijds bij een km-stand van 360.000 KM.

Hoe oud de LMM van de 422R is ? Geen idee. Aan de datum te zien de originele, dus 186k oud.
Die van de 609R is vermoedelijk ook nog de originele, dat moet ik nog even uitspitten in de historie.

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 05-12-2008 08:24:26
Citaat van: Enno op 05-12-2008 08:22:01

Hoe oud de LMM van de 422R is ? Geen idee. Aan de datum te zien de originele, dus 186k oud.
Die van de 609R is vermoedelijk ook nog de originele, dat moet ik nog even uitspitten in de historie.

De 609R staat er overigens ook mooi bij daar in het nieuwe pand van fasttech.  Hoe rijden de Monroe dempers nu?

R o b

Kijk die is ook al weer een stap verder!

Nog meer pics genomen van de CY?

elianmars

Is de rollenbank al werkend, Marco?

Dit pand is wel even iets anders dan wat ze hiervoor hadden, zeg!  :eusa_clap:

razorx

Over AMD en kwaliteit gesproken:
Geheugen uit 1997.
Zal nog wel een tijdje draaien.

Geheugen is inderdaad heel netjes verwijderd.
Vraag me af hoe groot de voorraad is.
Ander mooi detail van de ECU: De long life elco's.

Op het moment X wil ik ook eens kijken bij Fasttech, ja schrik niet voor mijn 10 en 20 kleppertjes.
Koppel komt bij een NA bij beetjes en allen helpen.

-D©©©L-

De 422R is voorzien van een heel netjes weggewerkte LPG vuller op een op zich wel logische plaats; naast de benzine vuldop.
(klik voor hi-res)

Voor de belgische markt werkt dit heel mooi samen met een adapter, omdat de belgen een ander type vulpistool gebruiken.
Nou bestaat er ook een adapter om in .nl te kunnen tanken, maar dat gaan niet helemaal goed vanwege de diameter van de hier toegepaste bajonet vuller (het past dus gewoon niet op straffe van lakschade):
(klik voor hi-res)

Tja, wat doe je dan ? een tweede .nl adapter er tussen ? Dat word dan wel een gigantisch lang bouwwerk, waar ook nog eens een vuller en slang aan gaan hangen. 
Ik heb dus een bronzen busje laten maken die er 15 mm tussen zet (en de dikte van de rubberen ring), ietsje dikker om "doorschuiven" van de vuller te voorkomen:
(klik voor hi-res)

thijsj

Citaat van: -D©©©L- op 05-12-2008 23:50:32
De 422R is voorzien van een heel netjes weggewerkte LPG vuller op een op zich wel logische plaats; naast de benzine vuldop.

Mooie oplossing zo, maar ik had niet anders verwacht, dit topic een tijdje volgende ;). Zoals die fransman op dit forum laatst al zei, is het toch wel errug netjes als je (bij een -/R) van de buitenkant niets van de LPG-operatie kan zien.

Citaat van: Inax op 29-11-2008 16:37:34
Van de buitenkant, niets zegt dat het met LPG rijdt!
...
Het luik voor vullen.
http://i530.photobucket.com/albums/dd343/inax_photos/img_1657.jpg

Al is dat anders ook weer geen straf natuurlijk, na het tanken lach je het hardst ;D. Zo'n vuller is van Tomassetto ofzo geloof ik toch?

J a a p

Citaat van: razorx op 05-12-2008 23:06:47

Op het moment X wil ik ook eens kijken bij Fasttech, ja schrik niet voor mijn 10 en 20 kleppertjes.
Koppel komt bij een NA bij beetjes en allen helpen.

Haha, het duurt niet lang meer en je wilt/koopt ook een turbo! Mark my words!
Wannabe C70 rijder.