Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Als ie er inzit kan ik 80 liter LPG meenemen (dat is ongeveer 41 kilo voor de LPG en 30 kilo voor de tank ). Hij zou precies tussen de wielkasten moet kunnen passen, het maken van het frame is nog wel een beetje een uitdaging. Als het allemaal lukt heb ik eindelijk een actieradius van ergens tussen de 500 en 650 km.  :eusa_dance:

De minimeet in Eksel was gezellig, leuk bedrijf met vriendelijke mensen.

Thys

Meetingkje was zeker gezellig! Ook leuk om te zien en horen hoe het spul op kleiner niveau in elkaar steekt, goed voor stof tot nadenken :)

viking_in_shorts

Hej Marco .. behalve de sneek preview mis ik nog steeds wat mooie foto's van het resultaat ...  Ah ...  ahh .. aahhh ... plies?

reneetje

Wel stoer , zo´n grote tank................ :o

Krijg je tijdens het tanken een gratis bakkie koffie, net als de truckers ;D ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: reneetje op 19-12-2008 09:18:49

Ik heb wel een beetje medelijden met de persoon die straks de volgende in de rij is bij de pomp...  :eusa_think:  Eerst maar eens inbouwen, ik ben een 100 liter tank in 850 nog niet eerder tegengekomen, er zal ergens dus wel een technische uitdaging zitten.  ::)
85 liter is al wel gedaan (ook een LPi tank), die tank is net zo dik (360mm) maar wel 150 mm smaller. (944 versus 1099 mm). 

FelixB

Zou ik ook doen als ik gas nam; meteen een grote tank erin  :eusa_clap:
855R & C70 T5 cabrio automaat

Wout309t

Citaat van: -D©©©L- op 19-12-2008 10:29:22

Ik heb wel een beetje medelijden met de persoon die straks de volgende in de rij is bij de pomp...  :eusa_think:  Eerst maar eens inbouwen, ik ben een 100 liter tank in 850 nog niet eerder tegengekomen, er zal ergens dus wel een technische uitdaging zitten.  ::)
85 liter is al wel gedaan (ook een LPi tank), die tank is net zo dik (360mm) maar wel 155 mm smaller. (944 versus 1099 mm). 

:eusa_angel:
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Al eerder schreef ik wat over de audio welke in de 422R moet komen:

Citaat van: -D©©©L- op 13-09-2008 17:09:58
Ik laat de bumper met randen eerst maar zo, eens zien hoe het lijkt na het spuiten in de juiste kleuren. Als het me dan niet naar wens is, is het vroeg genoeg om het op de planning te zetten. 'T is niet dat ik niks te doen heb ofzo. ;D

Vanmorgen even op jacht geweest naar wat audio dingetjes  8) 8).
Doel is een lekkere sound; verregaand neutraal, goede soundstage maar wel met een "warm bad" gevoel, soms ook zwaar subjectief omschreven als "engels klinkend".

De hoge/middentonen chassis met filterje uit V40 MY2003- High Performance Speakerset. Met wat klein sleutelwerk aan de filter componenten is nog wel wat winst te behalen (mkt/mkp ipv een ordinaire elko):

De chassis voor inbouw in de voordeuren, behorend bij de bovengenoemde set voor het dashboard.:

Verkijk je niet op het eenvoudige uiterlijk. Dit is een heel goed gebouwd chassis met een stevige aandrijving:

Die passen dus niet 1:1 op de luidspreker inbouwplaats in een 850. De "rand" zorgt dat de speaker niet voldoende ver in de deur kan steken.
Gelukkis is dat niks dat een slijpschijfje niet kan oplossen  ;D
(klik voor hi-res)

De aangepaste speakers passen vrijwel perfect in het montage "subframe" van een 850. Zie ook het stukje schuim (links onder) om het gat dat onstaan is door de welving in korf van het luidspreker chassis te dichten :
(klik voor hi-res)

En zo ziet dat er dan uit, gezien vanaf de achterzijde van het deurpaneel.
(klik voor hi-res)

Ik moet dit nog een keer verder verstevigen (plaatje hout enz), maar voor voorlopig wil ik eerst eens horen hoe het klinkt. De deur heeft ook wat extra demping gekregen in de vorm van wat bitumen. Het paneels is klapper vrij gemaakt door het plaatsen van schuim tussen het paneel en de deur. Nou eerst op zoek naar passende stekkers...

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 19-12-2008 10:29:22

85 liter is al wel gedaan (ook een LPi tank), die tank is net zo dik (360mm) maar wel 150 mm smaller. (944 versus 1099 mm). 

Er stond laatst een Saffron C70 tekoop op marktplaats met 100 liter gastank, dus het zal ook wel passen achterin de 850 ;)

If it's not blown, it sucks...

daytonawim

Ik heb dit aan Mesman gevraagd, en volgens hun kon het niet, want anders had ik die heel graag willen hebben.
nu zit de 70 liter tank er in :-(

Enno

Citaat van: daytonawim op 20-12-2008 09:58:12
Ik heb dit aan Mesman gevraagd, en volgens hun kon het niet, want anders had ik die heel graag willen hebben.
nu zit de 70 liter tank er in :-(

Mogelijk dat het wel kan....maar of het qua afmetingen mag.....is misschien meer de reden dat het niet kan.

Ik denk dat er vast wel wat te verzinnen is dat het wel kan. Zo'n 20 extra liter LPG is toch wel prettig. Gisteren kreeg ik er 57.5 liter LPG in. Daar moet je toch ook een aardig eind mee weg kunnen komen zonder te tanken.

Ludo

Citaat van: daytonawim op 20-12-2008 09:58:12
Ik heb dit aan Mesman gevraagd, en volgens hun kon het niet,

niet kunnen, zal wel niet beschikbaar zijn geweest...

-D©©©L-

Vandaag maar weer eens verder gegaan met het opbouwen van het interieur. Voordat ik zover was, nog wel even het rubber aan de voorste rand van de motorkap gemonteerd het slotmechanisme van de rechter voordeur schoongemaakt en voorzien van nieuw vet op de plaatsen waar dat nodig is.:
(klik voor hi-res)

Beetje schoongemaakt:
(klik voor hi-res)

Het slotmechanisme weer gemonteerd en daarna de binnenkant van de deur voorzien van een beetje extra demping:
(klik voor hi-res)

Het deurpaneel erop (met wat extra schuim) en de speaker met rooster geplaatst. Meteen maar verder gegaan met de onderplaat van het dashboard. Het moet allemaal nog wel een keer weer los, maar ik wil gewoon eens horen wat al die extra demping nou doet.
(klik voor hi-res)

Samen met de raamlijsten begint het weer te lijken op een echte 850R:
(klik voor hi-res)

Na al dit werk kon een proefrit natuurlijk niet achterwege blijven. En ik moet zeggen; de extra isolatie heeft wel resultaat  :eusa_dance:

jberg

ik zeg, zwart bovendek en zwarte luidsprekerkappen

-D©©©L-

Citaat van: jberg op 21-12-2008 20:03:36
ik zeg, zwart bovendek en zwarte luidsprekerkappen

Ik ben er ook nog niet helemaal over uit. Met de donkere maatwerkstoel neig ik ook meer naar zwart/zwart.

Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2008 00:44:52
Dilemma  :eusa_think::

Ik wil ook nog wat ver-herbouwing doen aan het bovendek, en vind het eigenlijk wel jammer om een beige bovendek in perfecte staat daarvoor te verzagen.
Voor dat doel heb ik al een licht beschadigd bovendeel in donkergrijs liggen.