Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daytonawim

Damn, die had ik graag in mijn auto willen hebben.

Das gewoon 80 liter netto gas :-) :-) :-) goed voor ruim 650 KM  :-)
dat zo elke dag tanken voorkomen.

Maar voor de Volgende LPI inbouw zeker onthouden :-)

Jans Duiven

Citaat van: daytonawim op 03-01-2009 13:57:24
Damn, die had ik graag in mijn auto willen hebben.

Das gewoon 80 liter netto gas :-) :-) :-) goed voor ruim 650 KM  :-)
dat zo elke dag tanken voorkomen.

Maar voor de Volgende LPI inbouw zeker onthouden :-)


Koop dan maar een diesel  ;D

Hans

-D©©©L-

Na het opboren van de gaten (10,5 mm) en het netjes afbramen van zowel de gaten als alle frame delen, heb ik het hele handeltje naar het straal/poedercoat bedrijf gebracht met het verzoek er primer en kleur op te zetten. Kan wel even een paar daagjes duren (hoezo recessie... die hebben voor weken werkvoorraad staan  :o)


Goed, verder met de 422R. Trekhaak/parkeer sensoren elektra allemaal (enigszins) netjes erin gemaakt en isolatie/anti-dreun aanbrengen in de kofferbak:
(klik voor hi-res)



Rechts, deels klaar:
(klik voor hi-res)



Bekleding een beetje op maat maken, definitief maken bij inbouw van de hoeklijnen.:
(klik voor hi-res)



En tenslotte een duidelijke illustratie van de reden dat een cilindertank in een sedan echt niet zoveel meer ruimte kost (qua liters nuttige kofferbak inhoud) als men meestal denkt. Reden hiervoor is dat de bodem van een sedan kofferbak een stuk dieper ligt dan die van een estate. In een estate heb je door de verhoogde vloer in de praktijk weinig ruimte verlies omdat de ringtank er helemaal onder past. In een sedan niet en dat kost je dus meer hoogte (= liters) dan je denkt... (en dan heb ik het nog niet over de lastige afmetingen van een reservewiel losliggend in de kofferbak van een sedan.)

Affijn... iets met 1 foto en 1000 woorden.  ::)
(klik voor hi-res)





-D©©©L-

Ik heb me gistermiddag even heerlijk vermaakt met het inbouwen van een S70 slotcilinder in de deurkruk van het linker voorportier.
Er zit welliswaar een slot in de kofferbak, maar de ruimte die een 100 liter LPG tank overlaat is niet voldoende om via de kofferbak in de wagen te komen. Regeren is vooruitzien; eerst een slotcilinder erin en dan pas de tank monteren.

Uiteindelijk bleek dat de maximale hoekverdraaiing van de S70 cilinder net niet voldoende was om een 850 met de hand van- en op slot te zetten. Een kleine operatie van de slotcilinder (begrenzing wegslijpen) verhielp dit. Ik was m'n eigen camera vergeten, helaas staan de foto's nog op de kaart van een camera die nog op de klusplek ligt. :eusa_wall: Die houden jullie dus tegoed. 

Jeff

Marco, ik vroeg me trouwens af waarom je der weer een slot in ging zetten, toen ik in de auto zat. Als ik namelijk via mijn kofferbak de boel van het slot haal gaat alles open...  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

-D©©©L-

Citaat van: Jeff op 05-01-2009 18:22:57
Marco, ik vroeg me trouwens af waarom je der weer een slot in ging zetten, toen ik in de auto zat. Als ik namelijk via mijn kofferbak de boel van het slot haal gaat alles open...  :eusa_think:

Met een lege accu en/of een falend CV systeem ook ? 

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 05-01-2009 18:27:58
Met een lege accu en/of een falend CV systeem ook ? 

Dan maak je er toch een externe voeding aan via de trekhaak doos ??
Stekker erin,  klik, en klaar...

Mea Culpa. Falende CV. Heu, beter lezen ...
--
Autogas Inside . . .

Jeff

Citaat van: -D©©©L- op 05-01-2009 18:27:58
Citaat van: Jeff op 05-01-2009 18:22:57
Marco, ik vroeg me trouwens af waarom je der weer een slot in ging zetten, toen ik in de auto zat. Als ik namelijk via mijn kofferbak de boel van het slot haal gaat alles open...  :eusa_think:

Met een lege accu en/of een falend CV systeem ook ? 

Geen idee of dit ook werkt bij een lege accu, nooit over nagedacht eigenlijk... Maar dat staat toch los van je cv via de sleutel...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

nickk.

Citaat van: Jeff op 05-01-2009 20:53:24
Citaat van: -D©©©L- op 05-01-2009 18:27:58
Citaat van: Jeff op 05-01-2009 18:22:57
Marco, ik vroeg me trouwens af waarom je der weer een slot in ging zetten, toen ik in de auto zat. Als ik namelijk via mijn kofferbak de boel van het slot haal gaat alles open...  :eusa_think:

Met een lege accu en/of een falend CV systeem ook ? 

Geen idee of dit ook werkt bij een lege accu, nooit over nagedacht eigenlijk... Maar dat staat toch los van je cv via de sleutel...

eh, nee?

)()()sT

Nee, trek de accupolen er maar eens even af en probeer de sloten te openen; geen CV  ;D

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 05-01-2009 10:55:59
Uiteindelijk bleek dat de maximale hoekverdraaiing van de S70 cilinder net niet voldoende was om een 850 met de hand van- en op slot te zetten. Een kleine operatie van de slotcilinder (begrenzing wegslijpen) verhielp dit.
Komt me bekend voor.

Je kan het ook oplossen door de haakse uiteinden van het veertje dat tegen de begrenzer komt iets te verbuigen.
En wat is dat terugzetten een rotgefriemel!

Groeten,
Yits.

Jeff

Citaat van: )()()sT op 05-01-2009 21:04:45
Nee, trek de accupolen er maar eens even af en probeer de sloten te openen; geen CV  ;D

Oke weer wat geleerd :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Vertigo

Citaat van: Jeff op 05-01-2009 21:27:31
Citaat van: )()()sT op 05-01-2009 21:04:45
Nee, trek de accupolen er maar eens even af en probeer de sloten te openen; geen CV  ;D

Oke weer wat geleerd :)

Was zelfs nog een topic over de combinatie lege accu/geen sloten in de deuren een paar dagen geleden ;)

-D©©©L-

Ik ben helemaal blij met mijn Defa termin 1350 interieur kacheltje.  In een half uurtje ontdooide hij de ramen en maakte het interieur comfortabel warm.
mooi compact formaat en lekker veilig.

http://www.defa.com/doc/3066.1223030638.GBxDEFAxTerminix1350.pdf

viking_in_shorts

Citaat van: -D©©©L- op 06-01-2009 13:54:20
Ik ben helemaal blij met mijn Defa termin 1350 interieur kacheltje.  In een half uurtje ontdooide hij de ramen en maakte het interieur comfortabel warm.
mooi compact formaat en lekker veilig.

http://www.defa.com/doc/3066.1223030638.GBxDEFAxTerminix1350.pdf

Dikke plus één! Waar heb je je stopkontakt zitten? Heb je ook motorverwarming geinstalleerd?