Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Barteld

Vonkenvanger........ hut lijkt me idd handig !  :P is zal eens zien of ik ergens ( op korte termijn ) zo'n kacheltje kan opduikelen.

Rayman

Citaat van: elianmars op 06-01-2009 18:49:32
Citaat van: MarcoV op 06-01-2009 18:41:07
Webasto is eeen mooie oplossing, jammer dat dit 1500,- ex kost!

MarcoV ;D

600 euro en zelf knutselen. Meer hoeft het niet te kosten, hoor. En dan heb je een redelijk luxe nieuwe webasto onder de kap liggen.

Voor die paar dagen per jaar dat het hier in Nederland ECHT vriest houd ik die 600 euro mooi in m'n zak.
Dark Side of the Force is German

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 06-01-2009 18:28:33
Daar plug ik 'n rode (=niet groene :eusa_naughty: ) kabel in m'n auto die ik met timer vanuit mn huis aanstuur.  

Ah, die werkt anders dan een groene kabel zeker? :eusa_think:

Citaat van: Turbobiker op 06-01-2009 18:36:45
Correct? Zijn al die zweden zo dom dan ??? Ik zie even niet wat je met een half uurtje stroom na vertrek moet doen...

:eusa_whistle:

;D

Na een paar dagen hadden we door hoe 't werkte en inderdaad, dan stel je je vertrektijd een half uur eerder in dan je daadwerkelijke vertrektijd zodat de auto een uur lang voorverwarmd wordt 8)

Citaat van: daytonawim op 06-01-2009 18:50:01
En als je door ongemak 20 minuten later weg gaat dan je ingestelde tijd zit de handel vast weer helemaal pot dicht.

Dat is 't risico inderdaad :) Vandaar dat ik persoonlijk de voorkeur geef aan verwarming die (ook) de koelvloeistof verwarmt. Na de start blaast de kachel dan ook direct warme lucht, zodat het ontwasemen van de ramen ook een stuk sneller gaat.

jberg

ahh, nu snap ik wat die zwarte dingen in de voorbumpers zijn als ik volvos zit te kijken op www.blocket.se

ik zat al te denken dat alle zweden met van die staatsievlaggetjes rond reden

-D©©©L-

600 euro en zelf knutselen.

Mwha, dat zelf knutselen moet me wel lukken. (denk ik)
Ben eigenlijk nog op zoek naar inbouwhandleiding van een originele kachel; wil wel eens weten hoe ie er precies onder zit (bij de tank). Onder de kap heb ik erg weinig ruimte over.

reneetje

Wat een gedoe voor die paar koude dagen in Nederland per jaar, gewoon aan trappen dat ding en binnen een bakkie gaan doen !

Werkt al meer dan 25 jaar perfekt. :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Taranis

Citaat van: Ludo op 06-01-2009 21:04:12
en voor Nederland zet je dan een stroomaggregaat in de kofferbak?.

:evil:

Citaat van: Taranis op 06-01-2009 17:43:31
In de GLT had ik standverwarming van Webasto, op benzine. [...] In circa 20-25 minuten is dan en het blok en het interieur lekker warm en je bent niet afhankelijk van stroom.

::)

600 euro en zelf knutselen. Meer hoeft het niet te kosten, hoor. En dan heb je een redelijk luxe nieuwe webasto onder de kap liggen.

Dan heb je niet meer dan een Thermo Top E of C. De Thermo Top C was voor de GLT (sedan) al aan krappe kant, bij buitentemperaturen van -10 en lager kreeg ie de boel niet binnen het geprogrammeerde half uur ontdooid. Voor een estate zou ik persoonlijk een Thermo Top P kiezen. Liefst in combinatie met een T100 HTM, dan bepaalt ie zelf wanneer de kachel gestart moet worden om de auto op temperatuur te hebben op de door jou ingestelde vertrektijd. Ze staan genoeg op Ebay, maar dan voor totaal ~1100 euro.

Taranis

Citaat van: Ludo op 06-01-2009 21:25:41
ja als we de quote uit z'n verband rukken gaat het over appelen en peren...  :eusa_doh:

Niemand heeft het hier over appelen of peren, je probeerde grappig te zijn terwijl je zelf niet goed gelezen had. Kunnen we terug on-topic zonder een blog te vervuilen? ;)

FGG

Citaat van: Taranis op 06-01-2009 17:43:31
Citaat van: FGG op 06-01-2009 15:34:09
Gaat me even te snel nu.
Begrijp ik nu goed dat je een 220V-aansluiting in de auto hebt zitten?
Zo ja, waar haalt die z'n power vandaan, dan?

In Zweden is het te doen gebruikelijk dat er in de voorbumper een stopcontact zit waar je de 220V aansluiting van buitenaf in kunt pluggen (die kabels kun je bij elk tankstation kopen). Op publieke parkeerplaatsen kun je dan meestal inpluggen in een kastje wat bij de parkeerplaats hoort, of gewoon bij je thuis. Je stelt je vertrektijd in en je krijgt een half uur ervoor en een half uur erna stroom (althans, zo was dat in Borlänge geregeld). Vanaf de voorbumper gaat de stroomdraad inderdaad naar het interieur waar je een kacheltje in kunt pluggen om het interieur te verwarmen. Ik heb er zelf ook 1 gekocht toen ik in Zweden studeerde, werkt perfect. In Zweden wordt er meestal ook motorverwarming meegeleverd, zodat de koelvloeistof verwarmd wordt.

Ik heb geen stopcontact in de auto maar in de knik in de deur aan de bovenkant van de voorruit kan de kabel net mooi naar buiten als je de deur iets harder dan normaal dicht gooit :eusa_whistle:

:eusa_clap:

Topuitleg!

Thanks.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Taranis op 06-01-2009 21:16:02

Dan heb je niet meer dan een Thermo Top E of C. De Thermo Top C was voor de GLT (sedan) al aan krappe kant, bij buitentemperaturen van -10 en lager kreeg ie de boel niet binnen het geprogrammeerde half uur ontdooid. Voor een estate zou ik persoonlijk een Thermo Top P kiezen. Liefst in combinatie met een T100 HTM, dan bepaalt ie zelf wanneer de kachel gestart moet worden om de auto op temperatuur te hebben op de door jou ingestelde vertrektijd. Ze staan genoeg op Ebay, maar dan voor totaal ~1100 euro.

Een week of 7 geleden heb ik een Thermo Top P inclusief de T100 HTM weg zien gaan voor nog geen 500 euro  :eusa_shifty:

Naarmate het kouder werd, werd er steeds meer geboden op die dingen. Eigenlijk zou je er eentje 's zomers moeten scoren.

UserID6342

Citaat van: reneetje op 06-01-2009 21:11:01
Wat een gedoe voor die paar koude dagen in Nederland per jaar, gewoon aan trappen dat ding en binnen een bakkie gaan doen !
;D

FGG

Vanmorgen ook maar weer dat scenario uitgevoerd. Auto gestart, ontbijten, tanden poetsen en wegrijden. Werkt prima! :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Reitse

Benieuwd wanneer Ben (anti-diesel) gaat reageren... als er iets veel uitstoot geeft...

Maar ach, we komen allemaal uit een uitstekend milieu, toch? ;)

V70geRwin

Citaat van: FGG op 07-01-2009 08:23:01

Vanmorgen ook maar weer dat scenario uitgevoerd. Auto gestart, ontbijten, tanden poetsen en wegrijden. Werkt prima! :eusa_whistle:

Waar wonen jullie  :eusa_whistle:

viking_in_shorts

Om er toch nog even op terug te komen: een installatie manual voor een defa motor-verwarming. (hetzelfde als je kacheltje)
http://www.defa.com/doc/300/366.pdf