Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Citaat van: Misha op 16-10-2009 19:33:54
Hoe bedoel je sterker ?

En toch kunnen die dingen het koppel niet aan. :evil:

-D©©©L-

Mega update: het rubberenringetje van de thermostaat vervangen, de boutjes van het tankklepje gewisseld voor een paar originele en de klemmetjes van het ruitensproeier slangetje op het scharnier van de motorkap gezet.

-D©©©L-

Gisteren even aan plan van aanpak gemaakt voor de bakwissel.

• Ik ga het subframe laten zakken met motor en bak erop. Dit is iets meer werk dan het subframe kantelen aan de linker kant en het blok ophangen, maar je kan er wel veel makkelijker bij.
  • De aircopomp (die nog steeds problemen maakt) wordt ook vervangen.
  • En dus ook een nieuwe filter droger, de neiuwe pomp heeft vrij veel lucht in zich en het systeem gaan weer open.
  • De dynamo wortd vervangen door een vers gereviseerd exemplaar. De oude is dan wel niet stuk, het was wel een mooie combi aanbieding met de aircopomp
  • Nieuwe multiriem
  • De krukas keerring aan de versnellingsbak zijde wordt vervangen

Heeft iemand ook ervaring met het vervangen van de subframe rubbers en de resultaten qua wegligging daarvan ?

pwassink

Er staat me bij dat in het weblog van "Oele" ergens een afbeelding staat van een rokend subframe ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

V70geRwin

Citaat van: pwassink op 18-10-2009 11:28:46
Er staat me bij dat in het weblog van "Oele" ergens een afbeelding staat van een rokend subframe ..

Het eruit halen van de rubbers schijnt lastig te zijn, hij heeft ze letterlijk uitgefikt.

Als de boel toch los gaat zou ik het zeker meenemen, wanneer haal je weer je subframe los?  ;)

Remmetjes blijven dus nog even in de que staan  :'(

-D©©©L-

Citaat van: spekkie99 op 18-10-2009 11:42:39
Citaat van: pwassink op 18-10-2009 11:28:46

Het eruit halen van de rubbers schijnt lastig te zijn, hij heeft ze letterlijk uitgefikt.

Als de boel toch los gaat zou ik het zeker meenemen, wanneer haal je weer je subframe los?  ;)

Remmetjes blijven dus nog even in de que staan  :'(

De fuseestukken liggen bij de lasser, i.v.m. de veiligheid heb ik dit uitbesteed aan een lasser die veel ervaring heeft met het lassen van gietstaal en aan hijskranen etc.  Die zijn binnenkort dus ook klaar. Het wachten is echter niet op het laswerk, maar op de velgen. Deze staan in backorder tot begin december. Zo lang ga ik niet wachten met de bakwissel, al zal dat ook wel november worden.

Ik had in gedachten om eerst het midden van de subframerubbers eruit te "snijden" met een scherp geslepen stukje buis en de pers. Daarna de rand inzagen en de restanten eruit tikken. Beetje zoals het staande rubber van de bovenste reactiearm. De vraag blijft voor mij even of het ook merkbaar is, een verwisseling van deze rubbers.

arjenT5R

Subframe rubbers moeilijk eruit te halen? Neehoor...  Grin
10 minuutjes opstoken en ze vallen er zo uit... (Zorg wel dat de buren niet thuis zijn...)

mooi klusje  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

R o b

En je de stoep beschermt!

;D

TIMON

85011940

Taranis

;D ;D ;D

De beunmanier :evil:

Citaat van: -D©©©L- op 18-10-2009 11:24:08
Heeft iemand ook ervaring met het vervangen van de subframe rubbers en de resultaten qua wegligging daarvan ?

Bij de GLT was het resultaat nauwelijks merkbaar.

Sbv

Citaat van: Taranis op 18-10-2009 15:19:26
;D ;D ;D

Zijn ze daar alle 4 gedaan dan ?

Volvo Felipe

Originele bussen erin of powerflex bussen?

-D©©©L-

Citaat van: Volvo Felipe op 18-10-2009 16:51:46
Originele bussen erin of powerflex bussen?

Bestaat daar powerflex voor dan ?

Citaat van: Taranis op 18-10-2009 15:19:26
;D ;D ;D

Hoe zat de rest van het onderstel in elkaar ? Kan me voorstellen het met standaard dempers etc een beetje gerommel in de marge is.

Taranis

Citaat van: -D©©©L- op 18-10-2009 17:10:08
Hoe zat de rest van het onderstel in elkaar ? Kan me voorstellen het met standaard dempers etc een beetje gerommel in de marge is.

Standaard dempers, standaard veren. Wel alle rubbers en veerschotels/lagers vervangen.

Citaat van: Sbv op 18-10-2009 16:48:57
Zijn ze daar alle 4 gedaan dan ?

Bij mijn weten wel.

-D©©©L-