Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

mooi man  :D die banden zijn erggggg goed!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

De zomerbanden liggen dan wel om de velgen (ik had toch een reservewiel nodig...). Toch ben ik met een auto voorzien van winterbanden vertrokken naar slowakije. Dat bleek een goed plan, onderweg veel sneeuw gezien en hier ligt inmiddels ook weer een verse laag. In de hoge tatra een verraderlijk diep knipgat (in een haarspeld bocht) meegepakt met het linker voorwiel. Ik schok me wezenloos en hoop dat het wiel nog recht is. Dat zie ik thuis wel weer.

De remmen hebben zich al goed bewezen.  8) De geladen auto woog bij vertrek ca 2100 kg  :eusa_whistle:, daarmee krijgen ze het in de bergen goed voor hun kiezen. De extra veerweg blijkt een goede keuze, al is het hier en daar nog steeds krapjes (nog verder omhoog ?!).

De LPG prijzen zijn in Nederland sinds vorig jaar zomer van ca 45 cent gestegen naar ca 60 cent. Hier is de prijs ietsje gezakt; meestal kan je tanken voor rond de 40 cent per liter.
Hopelijk heb ik deze week een beetje tijd om wat mooie plaatjes te schieten van de omgeving. Vanaf 2050 meter is het uitzicht bij helder weer echt adembenemend mooi.  :eusa_clap:

Robby72

Waarom hen je niet opnieuw voor de Michelin pilot exalto gekozen? Bevielen ze niet zo goed om de volans?

-D©©©L-

Citaat van: Robby72 op 15-03-2010 12:29:27
Waarom hen je niet opnieuw voor de Michelin pilot exalto gekozen? Bevielen ze niet zo goed om de volans?

Jawel hoor, alleen soms wil een mens wel eens iets anders.

Wat ook een beetje meespeelt is dat ik voor de michelins netto 50 euro per stuk meer zou mogen afrekenen dan voor de goodyears. (op GY zit een veel hogere maximale korting) Gezien de het aantal voortijdig overleden banden (lekrijden, karkasbreuk) door de oost europa ritten, tikt dat wel door.

Vanmorgen in een dorpje geweest dat ca 80 km oostelijk van Presov ligt. (dan zit je niet ver meer van Ukraine) De wegen zijn daar compleet vernield door de vorst en zwaar verkeer. Na een niet gemakkelijke rit vroeg me eerst af wat er te doen was in het dorp. 2 minuten later realiseerde ik me dat die auto's er alleen maar stonden omdat ze niet in staat waren op die "wegen" te rijden.   :eusa_think: 

Toch maar een XC90 ?!

Thys

Mooi om te lezen dat je relatief goed overgekomen bent. Beetje voorspoedige reis gehad? Toen je vertrok kwam ik net terug van werken :eusa_shifty:

henry classic v70

Citaat van: -D©©©L- op 15-03-2010 11:05:22
In de hoge tatra een verraderlijk diep knipgat (in een haarspeld bocht) meegepakt met het linker voorwiel. Ik schok me wezenloos en hoop dat het wiel nog recht is. Dat zie ik thuis wel weer.

Dat is zeker schrikken, heb je nu geen trilling in het stuur of merk je niets met het rijden?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Citaat van: henry classic v70 op 15-03-2010 20:26:44
Citaat van: -D©©©L- op 15-03-2010 11:05:22
In de hoge tatra een verraderlijk diep knipgat (in een haarspeld bocht) meegepakt met het linker voorwiel. Ik schok me wezenloos en hoop dat het wiel nog recht is. Dat zie ik thuis wel weer.

Dat is zeker schrikken, heb je nu geen trilling in het stuur of merk je niets met het rijden?

Voorlopig lijkt ie er niks aan te hebben over gehouden.

henry classic v70

Ben je al weer in NL dan en heb je de 422 al op de brug gehad?

-D©©©L-

Citaat van: henry classic v70 op 16-03-2010 20:24:07
Ben je al weer in NL dan en heb je de 422 al op de brug gehad?

Nee, ik zit nog aan de voet van de hoge tatra. Een ritje op een nieuwe snelweg gaf geen extra trillingen of trekken in het stuur.

henry classic v70

Gelukkig maar, lijkt me geen pretje om die hele afstand terug te rijden met trillingen/trekkend stuur.
Ligt daar nog sneeuw eigenlijk?

razorx

Hopen dat het meevalt. Kan me voorstellen dat je goed schrikt.
Hier is de lente weer in aantocht, eindelijk.
Ben wel benieuwd naar de adembenemende natuur.

-D©©©L-

Zo, eerst maar eens een sfeerplaatje...

(klik voor hi-res)

Nog een leuk plaatje. Als je hem hi-res bekijkt, zie je naast het rode puntje op de middenstreep, een vlekje op deze strakke doorgaande 90km/h weg. Dat vlekje is zo'n ding die je met grote regelmaat tegenkomt. Hier was het rustig genoeg om even een foto serie te maken.

(klik voor hi-res)

75 meter verder zit het er dan zo uit...

(klik voor hi-res)

Wat bij nader inzien misschien toch wel iets is om langsheen te sturen...

(klik voor hi-res)

Dit is een relatief milde, in de praktijk pak je zowat elke kilometer een paar van die dingen gewoon mee met 110 km/h. Je kan je nu misschien wel voorstellen dat ik meerdere malen per jaar mag uitlijnen. En dat ik draagarmen die heelblijven met dit soort opdoffers best goed vind (ook als ze goedkoop zijn).

;D

elianmars

Als ik die laatste twee foto's bekijk, zou ik zweren dat je in België rijdt  :eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: elianmars op 18-03-2010 23:24:22
Als ik die laatste twee foto's bekijk, zou ik zweren dat je in België rijdt  :eusa_shifty:

Ja ik dacht ook al dat Marco in buurt was geweest.  ;D

Wel een mooie foto die eerste.  :D

razorx

Citaat van: elianmars op 18-03-2010 23:24:22
Wat het wegdek betreft. Ehh snelwegen en toegangswegen rondom Amsterdam zijn er nog steeds slechter aan toe.

Wat de draagarmen betreft, ik heb Meyle HD's, goed lees onder spanning gemonteerd. Te jong om een oordeel te geven (kleine 35dkm inmiddels).
De tijd zal leren of ze slecht of goed zijn. Ik denk dat die correcte montage bij deze draagarmen gezien de constructie cruciaal is.

Wat een mooie foto's, vooral die eerste. Dat desolate landschap met die paar boompjes die toch bestaan. Prachtig!
Kan me voorstellen dat je naast het noodzakelijke werk hier heel erg van geniet.

Anyway, succes met de zaken!