Motortemperatuurmeter

Gestart door JobK 850, 25-05-2008 17:58:32

Vorige topic - Volgende topic

JobK 850

Hallo,

mijn motortemperatuurmeter blijft constant onder het middengebied. Soms zelfs laag. Alleen in de file staat hij in het midden en soms er een klein stukje boven. De radiator slaat dan ook soms aan. Net van amersfoort naar groningen gereden en de meter heeft nooit het midden gehaald, terwijl ik wel stukjes 170 km/h reed. Is mijn meter stuk of is er iets anders mis?

bedankt!

)()()sT

Nee dan is je thermostaat kapot ;)
De meter moet ALTIJD op 3 uur staan, of ietsje erboven... Of het nou -10 is of + 30...

Als je bij snelweg rijdt kan het zijn dat de thermostaat niet open hoeft; doordat ie bij jou altijd openstaat wordt het water altijd gekoeld door de radiateur. Bij stadsverkeer wordt het water sowieso warmer en zal de thermostaat open gaan als het water 87 graden is.... Bij lang stilstaan wordt het natuurlijk nog warmer en zal de fan aanslaan.....

Thermostaat vervangen dus  :police:

JobK 850

Dank voor je reactie!

Heb ik geen schade toegebracht door op deze manier te rijden? ( zon 1000 km)
Ook enig idee wat reparatie kost bij een normale garage?

Gr. Job

t5karel

Citaat van: JobK 850 op 25-05-2008 19:40:23
Dank voor je reactie!

Heb ik geen schade toegebracht door op deze manier te rijden? ( zon 1000 km)
Ook enig idee wat reparatie kost bij een normale garage?

Gr. Job
hooguit 30 euro :eusa_shifty:.Als je t zelf doet 17
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

)()()sT

Is heel simpel zelf te doen....
Je moet alleen oppassen met het losdraaien van het thermostaathuis; als deze scheurt kost het je een nieuwe....

Paar dagen vantevoren inspuiten met WD40 en dan pas losdraaien.... Staan vast wel wat nuttige tips hier op het forum ;)

Succes!

de boekhouder

Een paar weekjes terug (met dat warme weer) viel me op tijdens file rijden dat het metertje wel ver op liep (richting rood, niet in of tegen rood overigens) en dat vervolgens de fan aanslaat en het wijzertje wel snel terugzakt naar 3 uur. Mijn vraag loopt de meter/wijzertje een eind op voordat de fan aanslaat ?
Verder zit het wijzertje zo ongeveer op 3 uur vastgelijmd !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Nou,

Het schijnt dat die "3 uur" niet continu 87 graden is, maar tot bv. 95 (ik noem nu maar wat).
Bij mij slaat met warmer weer of stilstaan ook wel eens de fan aan (wat betekent dat het water warmer als "normaal" is) maar de wijzer blijft gewoon op 3 uur...

Dus ook voor jou:  meter moet op 3 uur staan; wellicht bleef je thermostaat teveel gesloten?
Dus ook vervangen en neem dan ook de temp.sensor mee.

;)

de boekhouder

vreemd, de hele zooi (termostaat, sensoren, etc.) is vorig jaar vervangen......

even goed testen dus maar, ik heb het alleen bij file rijden gezien, overigens icm. de airco lijkt het erger te zijn !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)