voorkeur inbouw navigatie systeem

Gestart door Arnie, 26-05-2008 16:17:13

Vorige topic - Volgende topic

Arnie

Ben op zoek naar een inbouw navigatie systeem wat in mijn c70 past. Weet nog niet wat ik er in moet doen en wat er in kan.Ik wou graag wat voorbeelden (fotos) en tips voor wat ik het beste kan doen.

Gr arnie

Arnie

weet iemand dat de pioneer schermen een beetje goed is voor de volvo c70

Turbo-Geek

Er is hier al heel wat besproken over allerlei navigatie systemen, kijk daar eerst eens.
De keuze is tegenwoordig zo enorm en iedereen heeft zo zijn/haar mening over ieder systeem.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

993GT2

In het advertentie board staat bij onderdelen die te koop worden aangeboden nog een Kenwood scherm.

Advertentie is geplaatst door MarcoV

Ding is nog uit te breiden met navigatie en dan heb je alles in 1 apparaat zitten. Plus dat hij je waarschijnlijk ook nog tips kan geven met het installeren/ aansluiten van het apparaat.

Nee, ik ken Marco niet maar ik weet dat de advertentie er nog staat dus wellicht is 1 en 1 dit keer 3.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Arnie

MarcoV

volvlo

Sinds kort leverbaar is de JVC KW-NX7000E.
Dit is een 2-din navigatie-model met veel mogelijkheden.
Qua prijs is JVC ook meestal redelijk geprijsd.
Deze heeft een afneembaar bedieningsfront. :eusa_clap:
Het frontje meet 171x97x33 mm is wel groot,maar laat de keuze aan jezelf of je 'm meeneemt.

Verder zijn er van Pioneer 3 nieuwe modellen (NavGate 500/700/900)
De 500 is mee te nemen naar een andere auto,de 700/900-modellen zijn inbouw i.v.m. cd/dvd weergave.

succes

KMvrtr

Bij wijze van experiment heb ik hiervoor gekozen:

Heeft eigenlijk alles wat ik wil, behalve misschien dat het scherm niet helemaal 7" is.
Of het kwalitatief en qua prestataties allemaal bevalt moet ik nog maar zien.
Maar ik ben erg tevreden over Tomtom als navigatiesoftware, dat gebruik ik nu ook. En ik hou eigenlijk helemaal niet van losse apparatuur in de auto.
Wat dat betreft lijkt me dit een leuke oplossing.

Eerlijk gezegd durf ik niet eens te hopen dat alle features probleemloos functioneren. Bluetooth kan bijvoorbeeld zomaar heel erg tegen vallen. Ik ga er gewoon deze zomer eens fijn mee spelen. Als de Tomtom het maar goed doet tijdens de vakantie ben ik al heel tevreden.

volvlo

Wow
Ziet er erg mooi uit !
Het blijft inderdaad het mooiste om te zien,alles in één.

succes er mee

Groeten

Alex

JJ

Citaat van: volvlo op 09-07-2008 12:29:13
Wow
Ziet er erg mooi uit !
Het blijft inderdaad het mooiste om te zien,alles in één.

succes er mee

Groeten

Alex

Hoi KMvrtr,

Wat is dit voor een systeem? Merk/prijs? Ben benieuwd naar je ervaring, ziet er zo op het eerste gezicht aantrekkelijk uit!

Succes met het inbouwen!

KMvrtr

Merk? Geen idee. Eerlijk gezegd ga ik er van uit dat het Chinese meuk is. Ik heb het gekocht via Ebay.
Grote pluspunt is voor mij de combinatie van inbouw met TomTom, met als enige nadeel dat het scherm niet 7"maar 6.2" is.

Zo'n setje is nog niet half zo duur als wat bekende merken er voor vragen. Dus of het allemaal zo goed functioneert als dat de advertentie belooft, dat moet ik nog maar zien.
Zoals ik al schreef, ik zie het als een experiment. :)

Er zijn overigens soms nog wel goedkopere setjes te vinden te vinden. Maar als je dan ziet hoe slecht die grafische interface eruit ziet...  :eusa_sick: Dat geeft mij dan al helemaal geen vertrouwen meer. En ziet er gewoon ook niet mooi uit dan in je auto. En dat telt voor mij toch ook wel mee.
Deze set wekt in ieder geval nog de indruk dat alles een beetje netjes is ontworpen en ontwikkeld. Duidelijk menu structuur, die ook grafisch netjes eruit ziet.

ren97v70

Wellicht typisch Hollands, maar toch.... wat betaal je nu daadwerkelijk voor deze dubbeldin c.q. experiment?
Ben benieuwd naar de kwaliteit, als het meevalt ook wel interesse om zoiets aan te schaffen. 

René

FelixB

Ik zou ff kijken of de stemmen ervan ook 'verwisselbaar' zijn.
In mijn C70 hoor ik de standaardstem, ik luister liever naar Kim Holland of Ozzie Osbourne :D :-D
855R & C70 T5 cabrio automaat

JJ

Citaat van: KMvrtr op 10-07-2008 10:25:37
Merk? Geen idee. Eerlijk gezegd ga ik er van uit dat het Chinese meuk is. Ik heb het gekocht via Ebay.
Grote pluspunt is voor mij de combinatie van inbouw met TomTom, met als enige nadeel dat het scherm niet 7"maar 6.2" is.

Zo'n setje is nog niet half zo duur als wat bekende merken er voor vragen. Dus of het allemaal zo goed functioneert als dat de advertentie belooft, dat moet ik nog maar zien.
Zoals ik al schreef, ik zie het als een experiment. :)

Er zijn overigens soms nog wel goedkopere setjes te vinden te vinden. Maar als je dan ziet hoe slecht die grafische
interface eruit ziet...  :eusa_sick: Dat geeft mij dan al helemaal geen vertrouwen meer. En ziet er gewoon ook niet mooi uit dan in je auto. En dat telt voor mij toch ook wel mee.
Deze set wekt in ieder geval nog de indruk dat alles een beetje netjes is ontworpen en ontwikkeld. Duidelijk menu structuur, die ook grafisch netjes eruit ziet.

Zou de specificaties wel eens willen lezen, waar vind ik hem op Ebay? Je bedoelt met inbouw van TomTom dat ie in het apparaat verwerkt zit neem ik aan? Wil nl. ook geen losse apparaten in en op mijn dashboard..

Ben ook erg benieuwd naar de prijs?!

Volgens mij "matcht"  de layout en knoppen ook aardig met interieur van de CY.. niet geheel onbelangrijk!

Ik hoor het wel! Gr JJ

KMvrtr

Hij is binnen!

En hij zit al provisorisch in de auto. Aansluiten is zelfs voor mij eenvoudig, en dat wil wat zeggen bij electronica.
Enige wat je nodig hebt is een Volvo to din verloopstukje, verkrijgbaar in elke Halfords e.d., om de kabelboom op de din stekker van de radio aan te sluiten.

Eerste indruk:  Precies wat ik verwacht had, niet geweldig, maar wel leuke waar voor zijn geld.

Plus:
- de bijgeleverde GPS muis is gewoon vlot. Zelfs domweg achter de radio, diep in het dasboard dus, gewoon prima ontvanst en een snelle fix op voldoende satellieten.
- Tomtom staat op bijgeleverd 1GB SD kaart. Installatie is doodsimpel, er zit 1 A4tje bij met duidelijke instruktie+screenshots. Kan niet missen.
- Bluetooth verbindt vlot met mijn Ipaq. Dat was destijds met de Parrot een hoop meer gedoe om werkend te krijgen.
- Geluidskwaliteit van de carkit lijkt in orde, al heb ik hem nog niet 'op snelheid' getest, alleen nog maar een ritje in de stad gedaan
- kwaliteit beeldscherm is heel behoorlijk. Tomtom op een 6.2" scherm kijken is gewoon heel prettig.
- vertrouwde, betrouwbare look en feel van Tomtom is sowieso al een dikke plus in mijn ogen.
- Tomtom kan desgewenst automatisch starten bij aanzetten van het apparaat

Min:
- het apparaat ligt niet 'vlak' in je dashboard, maar steekt een centimetertje naar voren.
- de kantelmechanisme lijkt fragiel. Ik moet hem echt met duwen over een dood punt heen helpen. Als dat zo blijft gaat ie na de vakantie terug voor eentje die wel werkt.
- de knoppen rond het beeldscherm werken niet optimaal. Het lijken gewone drukknoppen, maar het zijn 'touch'knoppen. En een paar lijken niet altijd goed te reageren
- geluidskwaliteit is niet super, beetje blikkerig. Er kan een externe versterker aan, wellicht dat dat de boel verbetert.
- Windows CE kan ook op 'Nederlands' worden ingesteld. Hetgeen een boel hilarische en volstrekt onnavolgbare aanduidingen oplevert op allerlei plaatsen in het menu.
- EDIT: er zit geen handleiding bij. Je mag dus zelf gaan zitten zoeken in het menu om uit te vogelen wat er allemaal kan, en waar je daarvoor moet wezen. Foutje, iets te snel uitgepakt... ;D
- voor bevestiging moet je nog een framepje regelen of zo. Er zitten twee 'hoekijzers' bij voor montage, maar dat past niet lekker in een 850.
- wel een echt minpunt: de radio heeft geen RDS. :-\

Nog uitzoeken:
- hoe zet ik dit ding nu eigenlijk netjes vast in mijn dashboard?
- hoe recent is het kaartmateriaal van Tomtom precies?
- ik ben er nog niet achter of (en zo ja, hoe) ik TomtomPlus kan benaderen voor POI's, stemmen, kaarten enzovoorts... Het apparaat heeft geen GPRS verbinding of zoiets. Mogelijk dat daarvoor weer een bluetooth verbinding met een mobiele telefoon nodig is. Maar hoe stel ik dat dan weer in? Misschien kan het wel helemaal niet.
- er lijkt zelfs een adresboek in Windows CE te zitten. Maar hoe ik daar gegevens in kan zetten ben ik nog niet uit.
- ik kan geen 'uit' knop vinden. Momenteel staat ie dus aan als de auto op contact staat.

Foto's volgen dit weekend.

En de prijs voor al dit fraais? Inclusief verzendkosten nog onder de 500 euro.
De prijzen en het exacte aanbod variëren bijna dagelijks heb ik al gezien.
Ik heb op Ebay.de gezocht met 'doppel din navi'.