Hoe voorzichtig rij JIJ met jouw Volvo?

Gestart door FelixB, 27-05-2008 12:24:59

Vorige topic - Volgende topic

JW

rustig warmrijden, das het belangrijkste. niet meteen wegzetten na hard rijden. dat soort dingen houd ik rekening mee. starten zonderder de koppeling in te trappen, heel even stationair voordat ik ga rijden (ergens 10 seconde).
als het buiten koud is wacht ik ook langer met goed gasgeven, duurt dan stuk langer voordat de boel lekker op temperatuur is.
stoepjes enzo hoe ik niet zo voor op te letten met 15" wielen.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Rijns_t5r

fff lekker warm rijden,liefst zo snel mogenlijk,baasje wil het ook graag warm krijgen,kachel op 28 graden tot het zweet mij uitbreekt en dannnnnnnnnnnnnnnn ffffff alle paarden loslaten die onder dat motorkapje verborgen zitten  ;D ;D ;D natuurlijk wel verantwoord als de weg en het verkeer het toelaat,,anders laat ik maar de helft van de paardjes los de dag erna de andere helft  :eusa_whistle:
en ook een parkeer neuroot hier,en heb ik deukjes,dan gaat de de roffel naar de tovenaar uit hellevoetsluis,das echt een kunstenaar :eusa_clap: :eusa_clap:
voor de rest voorzichtige rijder hier :eusa_shhh:
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

HeZz

Wie is dat dan in Hellevoetsluis....ik kom er namelijk vandaan.

Ik rij ook rustig en laat hem netjes warm lopen.
Ik hoef niet zo nodig hard meer, weet toch wel dat ik de meeste sprintjes win nu.
Dan rijd ik vanzelf rustiger....hoef me niet te bewijzen zeg maar
Looking 4 a V70N

JW

Citaat van: HeZz op 26-11-2008 16:43:18
Wie is dat dan in Hellevoetsluis....ik kom er namelijk vandaan.

Ik rij ook rustig en laat hem netjes warm lopen.
Ik hoef niet zo nodig hard meer, weet toch wel dat ik de meeste sprintjes win nu.
Dan rijd ik vanzelf rustiger....hoef me niet te bewijzen zeg maar

ja dat merk ik ook. als ik vanuit mn 240 (120-iets pk) in de 850 t5 stap rijd ik meestal rustig met de 850. lekker gebruik maken van het koppel (met de automaatbak). rustig tuffen. dan af en toe even door de toeren jagen en weer lekker verder tuffen.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

onnaj

Ik rijd sinds ik een automaat heb over t algemeen errug rustig. Zeker als de Volvo koud is kom ik echt niet boven de 3000, meestal zelfs niet boven de 2500 rpm uit. Ik heb de automaat meestal in eco staan en maar zelden in de sport. Nu nodigt de 20V met automaat ook niet echt uit om heel hard te rijden maar meer om lekker relaxed te cruisen.

Met mijn vorige auto, deze]http://www.youtube.com/watch?v=b8PfLGq6UFI]deze reed ik als ie warm is wel erg goed door. Voordeel was dat daar een olietemp meter inzat waar ik me ook echt goed aan hield.

arjenT5R

Volgens mij rijdt je met een automaat gewoon wat rustiger,
ik heb gisteren een hele dag in een C30 2.0 MT gereden
en toch wel stevig aan het sporten geweest.

vandaag de T5 weer opgehaald en rijdt toch wel serieus rustiger met de AT.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!