Windenergie: molens langs de weg gevaarlijk?!

Gestart door The Saint, 27-05-2008 13:26:13

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Hebben jullie dat ook weleens. Dat je op een weg rijdt waarlangs allemaal windmolens staan opgesteld? Bij een flinke wind is dat best indrukwekkend! Vooral als je de schaduwen op de weg ziet. Ik denk dat we allemaal weleens 'gefantaseerd' hebben wat er zou kunnen gebeuren als zo'n propeller naar beneden komt.

Maar dat zal wel niet. Nederland kennende is er natuurlijk een (overdreven) veiligheid ingebouwd. Mss wel een kabel aan de bladen, net als aan een wiel van een F1 wagen? We zijn tenslotte het land van brandwerende slingers.

Maar wat schetst mijn verbazing:

http://www.nkpw.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=489&Itemid=44

Ik rij daar dus zeer regelmatig langs. Maar zo'n ding kan dus zomaar de weg opzeilen! Ondanks (de link naar) het krantenartikel, vind ik dat het erg stil blijft rondom het gebeurde. Dit komt de linkse, groene overheden natuurlijk zeer slecht uit.

Voortaan ga ik er maar extra snel voorbij, des te minder is de kans...

The Saint, sterk in kansberekeningen  ;)
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Tja, kwestie van relativeren. We begeven ons dagelijks op de weg met rondom ons heen een zee van medeweggebruikers die allemaal hele rare fratsen uit zouden kunnen halen en nu moet ik uitkijken voor rondvliegende wieken?  :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Joris_Scholte

Tja, het schijnt zelfs een (al wat ouder) scenario te zijn van hulpdiensten: een afgebroken blad van een windmolen boort zich in de langsrazende intercity.
Ik denk ook wel dat de millieulobby dit soort mogelijkheden het liefst stil houdt....

why-not

En daarbij zijn ze nog 'horizonvervuilend'  (lees: ontzettend lelijk) ook.

MJH

De rooie en 'groene' rakkers zijn sowieso niet goed in rekenen.
Wat dacht je dat het fabriceren en afbreken van zo'n windmolen aan energie en vervuiling kost?
Dan blijft de nettowinst voor het milieu wel heel schraal hoor...

Gewoon kernenergie, veel schoner, efficiënter en naar nu blijkt veiliger  ;)
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Daf46

Citaat van: MJH op 27-05-2008 13:36:08
De rooie en 'groene' rakkers zijn sowieso niet goed in rekenen.
Wat dacht je dat het fabriceren en afbreken van zo'n windmolen aan energie en vervuiling kost?
Dan blijft de nettowinst voor het milieu wel heel schraal hoor...

Gewoon kernenergie, veel schoner, efficiënter en naar nu blijkt veiliger  ;)
Gaan we es ff rekenen hoeveel windmolens je kan bouwen met de kosten van de schade van Tsjernobil  :evil:

PS vergeet niet dat Volvo zeker hier in België een hoog groene rakker imago heeft.

KMvrtr

MJH

Citaat van: Daf46 op 27-05-2008 13:39:21

PS vergeet niet dat Volvo zeker hier in België een hoog groene rakker imago heeft.

België is veel leuker! Hier rijden die azijnp*ssers in die spuuglelijke Toyota Priussen  :eusa_sick:
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

tackle

ik vind ze lelijk, opdringerig, lawaaimakend, vogeldoormiddenhakkende rotdingen.
Soort van horizonvervuilende slagroomkloppers.
En dat van die vogels, ga maar eens onder zo'n ding kijken, liggen er allemaal gehalveerde vogels.

KMvrtr

KMvrtr

En ik vind ze soms prachtig.

Is toch wel heel bijzonder als je in Flevoland een woud van die witte molens in de zon ziet.

Bovendien, horizon/beeldvervuiling vind ik persoonlijk geen sterk argument. Al die molens aan de Kinderdijk waar we nu zo trots op zijn waren een paar honderd jaar geleden ook gewoon horizonvervuiling.
Alleen hadden we toen geen internet, en geen tijd om ons daar druk over te maken.

pooh

Wat een onzin, autorijden is een van de gevaarlijkste manieren om je te verplaatsen, daarom doet hier toch ook niemand zijn auto weg om vervolgens met de stadsbus zich te verplaatsen? Want dat is nl wel de veiligste manier om van A naar B te komen.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

tackle

een autosnelweg is zo gevaarlijk niet, we gaan (als het goed is) allemaal dezelfde kant op, rijden ongeveer allemaal even hard en kruisingen kom je er niet vaak tegen.

KMvrtr

Citaat van: tackle op 27-05-2008 13:57:04
een autosnelweg is zo gevaarlijk niet, we gaan (als het goed is) allemaal dezelfde kant op, rijden ongeveer allemaal even hard en kruisingen kom je er niet vaak tegen.

Klopt, alleen dus heel af en toe een laag overvliegende molenwiek.  ;D
Maar daar ga ik me echt niet druk over maken.

-D©©©L-

Citaat van: tackle op 27-05-2008 13:47:01
ik vind ze lelijk, opdringerig, lawaaimakend, vogeldoormiddenhakkende rotdingen.
Soort van horizonvervuilende slagroomkloppers.
En dat van die vogels, ga maar eens onder zo'n ding kijken, liggen er allemaal gehalveerde vogels.

T is dus net een soort poelierswinkel ?