Sinds een week zonder Volvo 850....

Gestart door SwedenBest, 27-05-2008 20:16:06

Vorige topic - Volgende topic

SwedenBest

Hallo,

Enorm blij was ik de afgelopen 2 jaar met mijn 850. Leuke auto, super betrouwbaar. niets aan de hand.
Vorige week zaterdag echter in een slip van links naar rechts over de snelweg (in duitsland, daar kun je hard...), Auto total-loss, maar ik leef nog. Veilige auto dus. Nu weer op zoek naar een waardige vervanger. Weer een 850 dus.
Intussen weet ik nog niet of ik mn oude Volvo:
a) moet houden voor onderdelen
b) in onderdelen verkopen
c) in een keer aan opkoper verkopen

Ik hoop snel weer met 850 op dit forum te zijn....

)()()sT

Oei,

Da's balen..... Maar gelukkig ben je er zonder kleerscheuren afgekomen!
Succes met de zoektocht naar een vervangend exemplaar!

Starbuck

Gelukkig mankeer je niets!
Wat de rest betreft, voor een mooie prijs gaat alles de deur uit, kijk ook es hier op het forum wat er te koop staat, het ene plezier is het andere waard, niet? Succes!
Welkom!

Chris

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen! Succes met je zoektocht, hoop dat je een mooie nieuwe kunt vinden.

Ik ben overigens wel benieuwd wat naar jouw eigen idee de slip veroorzaakt heeft?

SwedenBest

Leuke reacties!
Op de vraag over de slip:
Tsja het verhaal is natuurlijk langer dan alleen een slip:
Ik reed met behoorlijke snelheid op de A3 in Duitsland. Ik denk ongeveer 140. Het had wat geregend.
Opeens stak er een wezel over (of iets anders wat een stuk groter was dan een kat) en mijn reflex was : uitwijken. (Uiteraard had ik dat niet gedaan als ik iets langer had nagedacht...maar ja, reflexen he). Een kleine uitwijk aan het struur, en weer terug. De auto begon daarom te slingeren. De auto brak uit, en ik corrigeerde dat, maar toen brak hij aande andere kant verder uit, corrigeerde weer. Het ging steeds goed, maar de auto brak ook steeds verder aan de andere kant uit, tot ik hem niet meer hield: slip. een paar keer om de asd, rechter vangrail, weer paar rondjes, linker vangrail. Wonder boven wonder ik zelf helemaal niets!
Auto's achter me zullen wel geremd hebben door mijn geslinger, want ik heb niets geraakt, en niemand mij.
Iemand zei me later nog dat het beest het overleefd heeft. (Wat overigens niet mijn bedoeling per se was, ik week uit, nog voor ik realiseerde dat het een beest was).
Iemand anders vertelde mij dat oude schokbrekers ervoor kunnne zorgen dat een auto heftiger gaat slingeren.
maar mijn 850 beschildig ik nergens van, die heeft me goed opgevangen, en ik heb geen schrammetje.
Op naar de volgende volvo dus!

V70geRwin

Schokbrekers zijn idd belangrijk bij dit soort acties, maar dat geld ook voor banden etc...

Mooiste is dat je het goed overleefd hebt. Je hebt in ieder geval de sticker " ik rem voor dieren" wel verdient  ;D

Suc6 met je zoektocht naar een nieuw trouw beestje!

Philip850

Goed dat de auto zijn werk heeft gedaan om je te beschermen. Voor wat betreft het wrak, ligt eraan hoe de schade is, hoe de staat van de wagen verder was en is, wat de opties zijn, welke motor etc.

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Chris

Citaat van: SwedenBest op 29-05-2008 09:53:27
Leuke reacties!
Op de vraag over de slip:
Tsja het verhaal is natuurlijk langer dan alleen een slip:
Ik reed met behoorlijke snelheid op de A3 in Duitsland. Ik denk ongeveer 140. Het had wat geregend.
Opeens stak er een wezel over (of iets anders wat een stuk groter was dan een kat) en mijn reflex was : uitwijken. (Uiteraard had ik dat niet gedaan als ik iets langer had nagedacht...maar ja, reflexen he). Een kleine uitwijk aan het struur, en weer terug. De auto begon daarom te slingeren. De auto brak uit, en ik corrigeerde dat, maar toen brak hij aande andere kant verder uit, corrigeerde weer. Het ging steeds goed, maar de auto brak ook steeds verder aan de andere kant uit, tot ik hem niet meer hield: slip. een paar keer om de asd, rechter vangrail, weer paar rondjes, linker vangrail. Wonder boven wonder ik zelf helemaal niets!
Auto's achter me zullen wel geremd hebben door mijn geslinger, want ik heb niets geraakt, en niemand mij.
Iemand zei me later nog dat het beest het overleefd heeft. (Wat overigens niet mijn bedoeling per se was, ik week uit, nog voor ik realiseerde dat het een beest was).
Iemand anders vertelde mij dat oude schokbrekers ervoor kunnne zorgen dat een auto heftiger gaat slingeren.
maar mijn 850 beschildig ik nergens van, die heeft me goed opgevangen, en ik heb geen schrammetje.
Op naar de volgende volvo dus!

Heftig.. en sja, je weet niet wat je doet in zo'n situatie. Hoe zeer je het jezelf ook voorneemt.

In ieder geval mooi dat de Volvo jou heeft beschermd.

volvomarc

Een volvo is vervangbaar jezelf niet. Na deze ervaringen ben ik blij dat ik volvo rij. Heb er ook een keer een de vangrails in zien gaan. Midden in de nacht reed toen nog op de vrachtwagen komt een zwarte wagen voorbij met een gangetje van 160 op zijn minst. Zie hem langzaam naar links gaan en raakt de vangrails(in slaap gevallen) zie hem naar rechts schieten het bos in en later weer voor mij langs de snelweg over en tot stil stand komend tegen de vangrails heb alle lichten op gezet en de weg stil gelegd. Loop er heen met de gedachten die heeft het niet gehaald. Dacht eerst aan een benz maar was een volvo s60 en die man stapte via de rechter deur er zonder schrammetje uit wel wat versuft maar hij had niks. Volvo wel total los maar de kooi was nog heel ongelooflijk met zo'n klap je krijgt echt waar voor je geld. Succes met de zoek tocht naar een nieuwe ben zelf ook op zoek naar een V70 heb nog wel een 850 in de aanbieding. zie aangeboden.