Opzeggen bij UPC. Iemand tips?

Gestart door Joris_Scholte, 28-05-2008 13:21:57

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Ik weet het, het heeft niks met de Volvo 850  te maken, maar er zijn op dit forum genoeg topics die er niks mee te maken hebben.
Wij willen van UPC af. Wie niet, zul je zeggen. Het vervelende is dat UPC niet wil meewerken, want ze zeggen dat dat pas twee maanden voor het aflopen van het jaarcontract kan; doe je dit niet, schijn je er vrolijk weer een jaar aan vast te zitten.
Zijn er mensen met tips, jurisprudentie etc. om er alsnog met een maand of twee van af te komen, zonder naheffingen en incassokosten tegemoet te zien?
Ik heb zelf al bedacht om 'op papier' te gaan verhuizen naar Den Helder of zo, waar UPC geen diensten aanbiedt, maar dat vind mijn vriendinnetje geen goed plan.... :evil:

FGG

In principe zit je aan een contract vast en hoort daar ook een opzegtermijn bij, dus wat dat betreft heeft UPC gelijk. Of het contract stilzwijgend verlengd mag worden betwijfel ik, daar zijn ze in Den Haag mee bezig geweest omdat aan te passen. Maar dat houdt nog steeds in dat wanneer je niet 2 maanden voor contracteinde opzegt dat het contract wordt verlengd, alleen UPC zal je op de hoogte moeten stellen van het naderen van de einddatum.
Een manier om onder je contract uit te komen is volgens mij wanprestatie. Wanneer UPC niet doet wat ze zeggen kun je volgens mij de overeenkomst ontbinden.

edit: even gegoogled op stilzwijgend verlengen. Da's er nog niet door, volgens mij. Maar daar gaat 't hier niet om.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Joris_Scholte

Hmm, wanprestatie. Is dat geen synoniem voor UPC?
Zonder gekheid: verbindign is er de laatste tijd altijd, geen problemen met uitval of storingen o.i.d. Zal t niet gaan worden denk ik....

FGG

Citaat van: Joris_Scholte op 28-05-2008 13:36:50
Zonder gekheid: verbindign is er de laatste tijd altijd, geen problemen met uitval of storingen o.i.d. Zal t niet gaan worden denk ik....

Dan denk ik dat je 't uit moet zingen...

Joris_Scholte

Citaat van: FGG op 28-05-2008 13:38:13

Denk t ook ja....  :(

FGG

Citaat van: Joris_Scholte op 28-05-2008 13:38:43

Je zou er nog een PB aan Bonkolok aan kunnen wagen.

Freakybaby

Ik ga binnenkort verhuizen en dan moet het internet hier thuis over op de naam van iemand anders, maar @homo Ziggo heeft een fout gemaakt met de verandering van de facturering en dus kan er gratis opgezegd worden. Denk dat ik dit maar ga doen en dan moeten ze hier thuis maar een nieuwe verbinding aanvragen.

Je kunt altijd eens zien of je werkelijke snelheid gehaald wordt zoals die beloofd is, als dat niet het geval is (komt nog weleens voor) dan is dat een wanprestatie.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

hpkevertje

Citaat van: Joris_Scholte op 28-05-2008 13:21:57
Ik weet het, het heeft niks met de Volvo 850  te maken, maar er zijn op dit forum genoeg topics die er niks mee te maken hebben.
Wij willen van UPC af. Wie niet, zul je zeggen. Het vervelende is dat UPC niet wil meewerken, want ze zeggen dat dat pas twee maanden voor het aflopen van het jaarcontract kan; doe je dit niet, schijn je er vrolijk weer een jaar aan vast te zitten.
Zijn er mensen met tips, jurisprudentie etc. om er alsnog met een maand of twee van af te komen, zonder naheffingen en incassokosten tegemoet te zien?
Ik heb zelf al bedacht om 'op papier' te gaan verhuizen naar Den Helder of zo, waar UPC geen diensten aanbiedt, maar dat vind mijn vriendinnetje geen goed plan.... :evil:

Ook ik denk dat je geduld moet hebben en je contract "uit moet zitten".
Ik zit zelf bij Multikabel en ben daar tevreden over. Ik heb kabel, internet, telefonie en mobiel bellen bij ze. Het abonnement voor mobiel bellen kost er € 5,00 maand.
Hoe het nu gaat met de nieuwe organisatie ZIGGO, waar o.a. Multikabel en Casema in op zijn gegaan kan ik nog niet zeggen, alleen nagenoeg alle voorwaarden zijn hetzelfde.

Trouwens, over mobiele telefonie gesproken, kijk eens hierop:

http://www.simpel.nl/default_1a.asp?TRANSID=137088991&_b=400245

Nee, ik nergens aandelen....................................... ;)

Joris_Scholte

Mobiele telefonie ga ik niet veranderen; zit al jaren bij KPN en bevalt prima.
@Freek, dat meten van de Mb/seconde vind ik wel een goede tip. Eens kijken wat daar uit komt.

Joris_Scholte

Citaat van: FGG op 28-05-2008 13:39:26
Citaat van: Joris_Scholte op 28-05-2008 13:38:43
Je zou er nog een PB aan Bonkolok aan kunnen wagen.
Volgens mij zie ik Jan a.s. zaterdag. Zal eens een balletje opgooien....

hpkevertje

Citaat van: Joris_Scholte op 28-05-2008 14:04:30
@Freek, dat meten van de Mb/seconde vind ik wel een goede tip. Eens kijken wat daar uit komt.

Multikabel zit gewoon op het netwerkvan KPN!!

Maar ja........., als je geld zat hebt!!  ;)

Domaso

Meten kun je bijv. hier doen: www.nuria.nl

staat ook veel info over de verschillende aanbieders.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

bassie81

hebben ze niet pas geleden de algemene voorwaarden gewijzigd (en verslechterd)

Zulke bedrijven hebben er een handje van de algemene voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen en deze dan van toepassing te verklaren op alle reeds bestaande overeenkomsten. Dat kan dus niet... Jij bent immers een evereenkomst aangegaan onder te toen geldende voorwaarden en jij hebt niets te maken met de nieuwe voorwaarden.

Wellicht dat zelfs die stilzwijgende verlenging met telkens een jaar er op deze manier ingekomen is.

In dat geval kun je er naar mijn mening wel vanaf.

FGG

Citaat van: bassie81 op 28-05-2008 15:25:02
hebben ze niet pas geleden de algemene voorwaarden gewijzigd (en verslechterd)

Zulke bedrijven hebben er een handje van de algemene voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen en deze dan van toepassing te verklaren op alle reeds bestaande overeenkomsten. Dat kan dus niet... Jij bent immers een evereenkomst aangegaan onder te toen geldende voorwaarden en jij hebt niets te maken met de nieuwe voorwaarden.

Wellicht dat zelfs die stilzwijgende verlenging met telkens een jaar er op deze manier ingekomen is.

In dat geval kun je er naar mijn mening wel vanaf.

Voor jou gelden uiteraard de voorwaarden van het contract wat jij ondertekend hebt, niet allerlei aanpassingen achteraf.

Freakybaby

Gewoon een aantal keren testen, screenshots maken zodra de snelheid beneden de contract snelheid ligt. Zelf zit ik in een buurt waar veel bedrijven zitten, dus rond 09.00 heb ik een trage verbinding. Elke dag weer. Als je in een woonwijk woont kan het zo zijn dat tussen 18 en 22 uur er een dip in zit (gewoon teveel verkeer) een paar keer proberen en je weet het. Hopelijk levert dat wat op.

Voor wat betreft de voorwaarden: Jij bent akkoord gegaan met een bepaalde set voorwaarden, voldoen ze daar niet meer aan is dat hun probleem en niet het jouwe. Dan kan je opzeggen omdat ze niet waarmaken waar jij voor getekend hebt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn