mn dochter wil een 850!!

Gestart door marcelV70R, 28-05-2008 18:51:36

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: pooh op 29-05-2008 18:17:09
Ik denkt dat je je 18 jarige dochter graag in een veilige auto alla de volvo 850 ziet rijden ipv een opgefokte subaru justy  ;)

Daar heb je wel een punt, zeker als er sprake is van een estate. Veilig rijden is heel belangrijk als je rond die leeftijd bent.
Niet alle verkeers deelnemers weten immers precies hoe groot ze zijn in het dagelijks gebruik, te groot en te zwaar is niet prettig als je weinig ervaring hebt.
Uit de post van Turbo-Geek begrijp ik dat dit in versterkte mate geldt voor mensen die hun eerste rij ervaring opgedaan hebben in dienst van de koningin.
Hoewel ik me ook wel kan voorstellen dat juist voor iemand uit die categorie te klein en krap ook niet prettig is.

Turbo-Geek

Ach, ja kan alles overdrijven, zeker als het over veiligheid gaat.
Als dat je prio #1 dan denk ik dat je beter niet kan deelnemen aan het dagelijkse verkeer.
Een realistisch beeld is dat van de nodige kleine 'schades' die de meesten in hun prille jaren hebben en die heb je gewoon sneller met een grote lompe bak (en ja dat is de 850 in principe).

Ik had wel weerwoord verwacht van de gevestigde groep met de 'tunnel visie' voor wie alles Volvo voor en na is, het is zo voorspelbaar.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 29-05-2008 19:02:22
Ach, ja kan alles overdrijven, zeker als het over veiligheid gaat.
Als dat je prio #1 dan denk ik dat je beter niet kan deelnemen aan het dagelijkse verkeer.
Een realistisch beeld is dat van de nodige kleine 'schades' die de meesten in hun prille jaren hebben en die heb je gewoon sneller met een grote lompe bak

Ach, het verkeer is best leuk hoor en je kan er behoorlijk creatief mee zijn. Heb jij zoveel eigen ervaring met kleine schades in je prille jaren dan ?

Turbo-Geek

Niet echt veel maar ik heb eerst een nogal grote bak gereden en daarna een stuk kleiner. Dat laatste had ik beter eerst kunnen doen.
Ik beweer NIET dat je met 18 niet een grote bak kan rijden maar als je een eerlijk antwoord wilt op de vraag van Marcel dan weet je mijn antwoord.
Deze vraag is reeds eerder aan de orde geweest en toen waren er LEGIO mensen die hun mening gaven en daar kwam hetzelfde uit en alle 'eerste' auto's passeerden toen meteen de revue.

Jeff

Ik ben begonnen met een Volvo 740 GL Estate en me pa had een nieuwe Mercedes Sprinter mocht ook altijd mee nemen nooit schade gereden leer je wel heel goed inschatten en goed alles in de gaten houden. Ik vindt het altijd wel geweldig om met zo grote bus te rijden en dan door de smalste straatjes en soms even lekker hard in de bebouwde kom optrekken enzo ;D Ik geniet daarvan...

Dus niet helemaal met Turbo Gek eens ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 29-05-2008 19:14:14
Niet echt veel maar ik heb eerst een nogal grote bak gereden en daarna een stuk kleiner. Dat laatste had ik beter eerst kunnen doen.
Ik beweer NIET dat je met 18 niet een grote bak kan rijden maar als je een eerlijk antwoord wilt op de vraag van Marcel dan weet je mijn antwoord.
Deze vraag is reeds eerder aan de orde geweest en toen waren er LEGIO mensen die hun mening gaven en daar kwam hetzelfde uit en alle 'eerste' auto's passeerden toen meteen de revue.
Ik ben van mening dat je zeker als je jong bent beter een grote volvo kan gebruiken voor het verkeer dan dat je je kwetsbaar op staat begeeft.
Een grote volvo bied nou eenmaal meer mogelijkheden, zeker als je -zoals ik al zei- creatief wil worden. Ik begrijp dat je het zelf op een grote/oude (fiets ?) heb mogen leren, alvorens je een strak modelletje kon nemen. Niks mis mee, maar om dat nou op een forum te roepen...  :eusa_shifty:

Turbo-Geek

CiteerNiks mis mee, maar om dat nou op een forum te roepen... 

Is dat niet de bedoeling van een forum, met name als iemand vraagt om een mening ?
Moet je nou echt altijd het laatste woord hebben Marco  :eusa_naughty:

Daarbij hebben we het alleen over Veiligheid maar het is vandaag de dag minstens zo belangerijk ook vanuit een financieel oogpunt te kijken, zeker met de huidige en komende brandstof prijzen die alleen nog maar zullen stijgen. Tel daarbij je wegenbelasting op en de verzekering en een 850 is niet per definitie de ideale auto voor een starter die wellicht ook andere plannen heeft (sparen, huisje, uitzet, reizen, etc.)

Jeff

Citaat van: Turbo-Geek op 29-05-2008 19:23:20

Daarbij hebben we het alleen over Veiligheid maar het is vandaag de dag minstens zo belangerijk ook vanuit een financieel oogpunt te kijken, zeker met de huidige en komende brandstof prijzen die alleen nog maar zullen stijgen. Tel daarbij je wegenbelasting op en de verzekering en een 850 is niet per definitie de ideale auto voor een starter die wellicht ook andere plannen heeft (sparen, huisje, uitzet, reizen, etc.)

Een student die het een beetje goed voor elkaar heeft, dus die wat bijverdiend en normaal met ze geld omgaat dus niet iedere dag in de kroeg hangt of elk weekend een discotheek bezoekt en zich niet helemaal klep zuipt kan makkelijk een 850 rijden... En tja een auto kost nou eenmaal geld maar ja dat hou je toch... :) Kortom goed met je geld omgaan en je komt ver...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

WYD

Citaat van: Jeff op 29-05-2008 19:50:45

Een student die het een beetje goed voor elkaar heeft, dus die wat bijverdiend en normaal met ze geld omgaat dus niet iedere dag in de kroeg hangt of elk weekend een discotheek bezoekt en zich niet helemaal klep zuipt kan makkelijk een 850 rijden... En tja een auto kost nou eenmaal geld maar ja dat hou je toch... :) Kortom goed met je geld omgaan en je komt ver...

Je ouders betalen je schoolgeld en boekengeld neem ik aan? Je hebt een bijbaan nodig om schoolgeld en boekengeld te kunnen betalen. Hou je echt niet veel over, zeker niet genoeg om een 850 te kunnen rijden.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Turbo-Geek

Het feit blijft dat een 850 altijd (een stuk !) duurder is om normaal te rijden dan een andere auto waar je ook PRIMA en VEILIG mee kan verplaatsen.

Jeff

Citaat van: WYD op 29-05-2008 19:56:26
Citaat van: Jeff op 29-05-2008 19:50:45

Je ouders betalen je schoolgeld en boekengeld neem ik aan? Je hebt een bijbaan nodig om schoolgeld en boekengeld te kunnen betalen. Hou je echt niet veel over, zeker niet genoeg om een 850 te kunnen rijden.

Ik betaal alles zelf... Heb een mooie studiefinaciering, krijg een mooie stage vergoeding en verdien af en toe nog wat lekkers bij en heb dit afgelopen tijd altijd al gedaan... Gewoon normaal met je geld omgaan en niet uitgeven aan onzinnige dingen! Zoals wat de meeste doen zich elk weekend helemaal klep zuipen... Besteed liever me geld ergens anders aan...

pooh

Citaat van: Turbo-Geek op 29-05-2008 19:58:55
Het feit blijft dat een 850 altijd (een stuk !) duurder is om normaal te rijden dan een andere auto waar je ook PRIMA en VEILIG mee kan verplaatsen.

welke kleinere auto's zijn dan vergelijkbaar op het gebied van veiligheid volgens jou en zijn ook nog veel betaalbaarder?

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

-D©©©L-

CiteerNiks mis mee, maar om dat nou op een forum te roepen... 

Is dat niet de bedoeling van een forum, met name als iemand vraagt om een mening ?
Moet je nou echt altijd het laatste woord hebben Marco  :eusa_naughty:

Daarbij hebben we het alleen over Veiligheid maar het is vandaag de dag minstens zo belangerijk ook vanuit een financieel oogpunt te kijken, zeker met de huidige en komende brandstof prijzen die alleen nog maar zullen stijgen.

Als je uit puur financieel oogpunt gaat kijken bied de doelgroep met de dikke S80 AWD's denk ik de kans op de meeste inkomsten. Waarschijnlijk zit het met de veiligheid daar ook een stuk beter dan met de eerste de beste diender van de koningin. Blijft natuurlijk het verhaal dat ook dan kleine schades kunnen voorkomen. Gezien de gemiddelde leeftijd genoemde doelgroep (s80 awd rijders) misschien ook wel wat opstart en finalisatie problemen. Met die doelgroep is het probleem "huisje, uitzet, reizen" ook opgelost; de kosten voor een maitresse zijn vast wel ergens in de boekhouding weg te werken ? 

Jeff

Misschien mag ik het niet zeggen maar zeg het toch...

Of ze hebben gewoon hun best gedaan vroeger op school en hebben een goeie baan waar je meer als modaal inkomen verdiend en zijn een leuke vrouw tegen gekomen die dit ook verdiend, dan kan je makkelijk een S80 AWD rijden...

Daarvoor snap ik de jongeren van tegenwoordig ook niet dat ze al zo vroeg beginnen met werken... je kan altijd nog werken maar zorg gewoon voor een goeie school opleiding en natuurlijk het is niet voor iedereen weg gelegd maar voor de meeste wel!  :eusa_think:

moderators

Heren, heren,
we verzanden in een discussie die niets meer met het onderwerp van dit topic te maken heeft.

Citeermn dochter Kim heeft sinds een paar maanden haar rijbewijs
enige minpuntje hieraan is dat ze nog 18jaar moet worden
ze heeft het nl in het leger gehaald
ze wordt in september 18, maar is al druk aan het kijken voor een auto!
nu had ze haar oog laten vallen op een Hyundai coupé!!
leuke sportieve auto, en staan er redelijk veel op MP
maar nu had ik uit de gein een adv. laten zien van een 850,
een GLT van '92 voor €2250
en ze is helemaal om!!
nu wil ze een 850.
ze wil zo rond de €3000-€3500 uitgeven.
ga vanavond eerst maar eens kijken wat dat allemaal kost aan verzekering en wegenbelasting.
is dus echt besmettelijk dat Volvo-virus!!

Dus
1. Kim is geen student
2. Kim wil graag een 850
3. Marcel gaat op zoek naar een 850 voor Kim

Graag weer ON TOPIC
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum