Volvo 850 start niet

Gestart door gerard derksen, 24-05-2008 18:27:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard derksen

Auto start niet. Benzinepomp loopt wel en er staat benzine in de inspuitrail. Ook is er vonk.
Nokkenassensor is al vernieuwd.
Wie weet raad ? ???

Groeten, Gerard

thuur

Motor verzopen? Toevallig een extreem kort stukje gereden de vorige rit?


Gr ???

gerard derksen

Nee, geen korte rit gemaakt, de motor was nog koud, ook na een korte rit mogen er trouwens geen startproblemen ontstaan. Hij is ook niet verzopen want na inmiddels een dag gestaan te hebben slaat hij nog niet aan.

Dit probleem heb ik kort geleden al eens gehad, dezelfde syptomen. Zou de nieuwe sensor kapot zijn? Heeft iemand hier ervaring mee ? Woont er iemand in de buurt van Doetinchem die nog een sensor heeft om dit uit te proberen ? De vorige keer startte hij na het monteren van de sensor meteen weer !

Ronbroek

Hallo Gerard, welkom, foto's ?  ::)

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

gerard derksen

 ;)Bedankt voor de welkomstgroet ; de foto's komen wel een keertje als hij weer loopt! Baal er een beetje van ; is al de 2e keer in een maand tijd!

thuur

Citaat van: gerard derksen op 25-05-2008 13:00:35
Nee, geen korte rit gemaakt, de motor was nog koud, ook na een korte rit mogen er trouwens geen startproblemen ontstaan. Hij is ook niet verzopen want na inmiddels een dag gestaan te hebben slaat hij nog niet aan.

Dat klopt, maar is toch niet zo ;)
En een te rijk mengsel blijft heel lang aanwezig, wat dat betreft lijken ze wel gasdicht.. Beter even de bougies eruit en droogblazen in dat geval.


Gr 8)

gerard derksen

 Heb even gekeken maar ze zijn dus niet nat van de benzine, van enkele cilinders staat altijd wel een uitlaatklep open en de benzine verdampt heus wel. Het moet dus iets anders zijn.

Kan je me vertellen of je de nokkenassensor zelf kunt checken ?
Wat gebeurt er als de krukassensor defect is ?

thuur

Citaat van: gerard derksen op 26-05-2008 00:34:55
Heb even gekeken maar ze zijn dus niet nat van de benzine, van enkele cilinders staat altijd wel een uitlaatklep open en de benzine verdampt heus wel. Het moet dus iets anders zijn.

Mooi zo. Maar je zult versteld staan hoelang de verbrandingskamers peut kunnen vasthouden. Er staat zat hier over op dit forum ;)


Citeer
Kan je me vertellen of je de nokkenassensor zelf kunt checken ?
Wat gebeurt er als de krukassensor defect is ?

Hooguit meten of je een laagohmige waarde krijgt op de pennen. Ook doen ze het niet goed als je keerring lek is en de boel onder de olie zit (incl. stekker).

Zonder krukassensor zal de motor niet lopen, op het vliegwiel 'mist' 1 tandje waardoor de ECU kan bepalen wanneer BDP van cilinder 1 is.


Gr 8)

gerard derksen

De Volvo loopt weer. Ik wilde het niet geloven maar het lijkt er toch op dat hij een soort van verzopen was. Een Volvo monteur raadde mij aan de auto gewoon aan te slepen. En inderdaad na een tiental meters sloeg hij aan onder het uitbraken van een zwarte wolk uitlaatgassen. Na de tijd geen problemen meer gehad.
Het schijnt dat je dit met een 850 gauw hebt als de accu niet erg veel pit heeft. Dit scheen inderdaad zo te zijn al was dit niet te horen maar ik startte ik hem al gauw leeg. Ik had aangenomen dat hij niet inspoot maar door de inlaatrail los te maken en te starten zag ik dat dit niet het geval was. Daardoor leek me de tip van het aanslepen me een mogelijke oplossing.
Iedereen bedankt voor het meedenken ?

Gerard :eusa_whistle: