Tankkeuring in belgie?

Gestart door ovlov 058, 30-05-2008 23:52:54

Vorige topic - Volgende topic

ovlov 058

M'n lpg-tank moet gekeurd worden, de laatste keuring was in 2002.

Wat houd deze keuring eigenlijk in, en wat mag het kosten?

Ludo

een lpg tank word door de dienst stoomwezen gekeurd dacht ik, door ze onder druk te zetten.
ze moet aan een bepaalde druk voldoen.
ik heb het vroeger ooit eens moeten laten doen, wat het kost heb ik geen idee van, tank moet uitgebouwd worden en naar de dienst stoomwezen gebracht.
bij tegenwoordige inbouw is het 10 jaar of nog langer voordat ze opnieuw gekeurd moet.

Scooby Doo

Hmmm, ik vind op de tank niet direct een stickertje.  :eusa_shifty:

Nog eens zoeken.  :eusa_wall:

Effe terzijde, om een Nederlandse installatie in België goedgekeurd te krijgen wat moet er dan aan veranderd worden? (wagen uit NL met LPI).

Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 31-05-2008 09:41:24
Effe terzijde, om een Nederlandse installatie in België goedgekeurd te krijgen wat moet er dan aan veranderd worden? (wagen uit NL met LPI).

volgens mij stelt Nederland dezelfde eisen als Belgie, dan hoeft er niets veranderd.

Scooby Doo

Buiten de vulnippell waarschijnlijk.  :eusa_pray:
Puppy Power!!!

ovlov 058

heb eens gehoord bij een lpg inbouwer.

Tank word inderdaad uitgebouwd en bij vinçotte gekeurd , twee dagen op druk gezet en eens goedgekeurd, word er een stempel ingeslagen.

Ben ik toch vergeten de prijs te vragen :eusa_wall:

@ scooby:Voor inschrijving in belgie is een belgisch erkenningsnummer verplicht

Hoelang de keuring geldig is kan ik niet direct vinden ???

thuur

Kun je niet gewoon naar een keuringsstation bellen?

Gr ???

TTT242

Een tank kun je laten keuren bij een onafhakelijkke keuring zoals o.a. Vincotte.
Probleem is dat je je tank moet uitbouwen en meestal ga je dan naar de gasboer die dat dan doet en die ook naar een onafhankelijke keurder gaat.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

alfredgeel

het zit toch iets complexer in elkaar hoor.

Onze Belgische overheid eist een herkeuring van de tank door middel van een drukproef.
Dit wil zeggen dat de tank volledig gedemonteerd moet worden , gevuld met water en dan onder druk gezet wordt.

MAAR sinds enkele jaren mogen enkel erkende LPG installateurs aan gastanken werken. Je moet je dus na de herkeuring aanbieden op de technische keuring van de voertuigen MET het attest van de tankkeuring en MET het attest van de installateur.

Je kan dit werkje dan ook beter over laten aan een echte installateur.

in de kantlijn even deze bedenking; de meeste ongevallen die met LPG tanks gebeurden hadden als oorzaak een tankkeuring. Als de tanktest werd uitgevoerd volgens het boekje dan moesten alle appendages verwijderd worden, moet ik je uitleggen wat er gebeurd als je een appendagestuk monteert, demonteert en terug monteert ?
Ik heb in de tijd van tankkeuringen verschillende LPI tanken moet vervangen omdat een of andere keurder de tank met pomp volledig onder water gezet had.
begrijpe wie begrijpe kan.

Nu de tankkeuring iets langer geldt, zal het probleem wel opgelost zijn zeker ?

Ludo

Citaat van: alfredgeel op 01-06-2008 09:03:46
Nu de tankkeuring iets langer zijn, zal het probleem wel opgelost zijn zeker ?

dat weet je natuurlijk nooit.
het probleem begint meestal hier al:

Citaat van: alfredgeel op 01-06-2008 09:03:46
Onze Belgische overheid... 

:evil:

alfredgeel

ach Ludo,

In de functie die ik nu uitoefen maaki ik het regelmatig mee. Telkens ik over LPG begin als alternatieve brandstof krijg ik weer die bedenkelijke blik van " daar-is-hij-weer-met-zijn-LPG ".
en dat terwijl er bij ons ook een deel van het beleid bepaald wordt  :-[

ovlov 058

M'n tank is gekeurd, weer geldig voor 6 jaar.

Samen met nieuwe vuldarm en buitenvulklep 316 euro.

Ludo

Citaat van: ovlov 058 op 06-06-2008 00:42:38
M'n tank is gekeurd, weer geldig voor 6 jaar.

Samen met nieuwe vuldarm en buitenvulklep 316 euro.

mooi zo.
nu maar weer 'gassen'...  :evil: