Inbus van voorste remklauw (bijna) dol

Gestart door thedub, 31-05-2008 14:23:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thedub

Bij het demonteren van mijn voorste remklauw blijkt dat één van de inbusbouten doorschiet. :-[ Zijn er tips of wordt dit echt garagewerk?

elianmars

Heb je wel de goede maat inbus? Nr 7 moet je hebben.

Eerst de boel goed inspuiten met kruipolie/WD40 o.i.d. en even laten intrekken.

Dan zou je kunnen proberen om een iets afgevijlde nr 8 er in vast te slaan.

Zorg dan in ieder geval wel dat je een nieuwe bout hebt klaarliggen.

Edit: Ik zie in een vorige post van je dat je inbus 7 wel hebt  ;D

thuur

Citaat van: elianmars op 31-05-2008 16:11:45
Heb je wel de goede maat inbus? Nr 7 moet je hebben.

En zorg dat je een kwalitatief goede imbussleutel neemt.


Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 31-05-2008 16:50:18
Citaat van: elianmars op 31-05-2008 16:11:45
Heb je wel de goede maat inbus? Nr 7 moet je hebben.

En zorg dat je een kwalitatief goede imbussleutel neemt.


Gr ;)

Ik las dat het een set bij de Gamma vandaan was, maar daar verkopen ze natuurlijk ook andere merken dan "Gamma".

Maar is nu de boutkop kapot, of de sleutel zelf?

edenmartina

Iets te groot torx bitje erin slaan sleutel 10 erop en klaar :eusa_dance:

thedub

Dank jullie wel voor de tips, ik ga ze proberen :eusa_pray:. Het setje is idd van de Gamma maar de Inbus 7 is nog in zijn bestaande vorm.

Als ik uitgevijld, -geWD40'd en -getorxmept ben horen jullie het! Nogmaals thanx!

thedub

Ik ben tot de "dikke" inbus gekomen :D 8 wat taps geslepen en erin geramd. Nieuwe bout erin en klaar!

elianmars


BartusKN

wat eventueel ook een mogelijkheid was geweest. met een haakse slijper een gleuf erin maken en dan met een platkop schroevendraaier loshalen.

elianmars

Citaat van: BartusKN op 08-06-2008 16:48:49
wat eventueel ook een mogelijkheid was geweest. met een haakse slijper een gleuf erin maken en dan met een platkop schroevendraaier loshalen.

Dat ga je niet redden. Die bout ligt wat verdiept, daar kom je met een slijper niet bij.

WYD

Gamma heeft veel verschil in kwaliteit, dat duiden ze meestal aan met kleuren.
Heb hier grote ringsleutels en dopsleutels liggen (maat 19-24) die allemaal krom  of rondgedraaid zijn!  ;D
Inbus van de gamma wil ook nog wel eens 6,5 of 6,75 zijn ipv 7. Dit komt de grip en daarmee de slijtage van de bout niet ten goede. Ze hebben bij de gamma echter ook een prima inbusdoppenset, kost wat meer, maar bespaart ook een hoop ellende en kostbare tijd!
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

KMvrtr

Citaat van: WYD op 09-06-2008 01:14:18
Gamma heeft veel verschil in kwaliteit, dat duiden ze meestal aan met kleuren.
Heb hier grote ringsleutels en dopsleutels liggen (maat 19-24) die allemaal krom  of rondgedraaid zijn!  ;D
Inbus van de gamma wil ook nog wel eens 6,5 of 6,75 zijn ipv 7. Dit komt de grip en daarmee de slijtage van de bout niet ten goede. Ze hebben bij de gamma echter ook een prima inbusdoppenset, kost wat meer, maar bespaart ook een hoop ellende en kostbare tijd!

Kortom, alleen met goed gereedschap is het goed werken.
Maar dat wisten we eigenlijk allemaal al lang. :)

elmarconi

Citaat van: WYD op 09-06-2008 01:14:18
Gamma heeft veel verschil in kwaliteit, dat duiden ze meestal aan met kleuren.
Heb hier grote ringsleutels en dopsleutels liggen (maat 19-24) die allemaal krom  of rondgedraaid zijn!  ;D

De welbekende steeksleutel ongeveer 17... ;D
--
Autogas Inside . . .

V70 classic

Citaat van: elianmars op 09-06-2008 01:00:46
Citaat van: BartusKN op 08-06-2008 16:48:49
wat eventueel ook een mogelijkheid was geweest. met een haakse slijper een gleuf erin maken en dan met een platkop schroevendraaier loshalen.

Dat ga je niet redden. Die bout ligt wat verdiept, daar kom je met een slijper niet bij.

De kop van de inbus uit boren.
Dan demonteren met het stuk bout er nog in dan goed inspuiten en de sokkentang erop.
Of  een bout er in slaan en met MIG of TIG vastlassen.
Afkoelen en los draaien.

Zoals eerder gezegt goed en passend gereedschap is belangrijk,en ga dat alsjeblieft de karwei en gamma voorbij en geef wat meer uit aan een proff.merk .
O ja mocht het bij een eerste poging niet direct los gaan pak dat een hamer en een dikke dreevel of assenstaal en geef er een paar flinke klappen op dan wilt hij meestal wel.

Maar goed hij was al los dus beschouw boven staande als een tip voor de volgende keer  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

thuur

Citaat van: V70 classic op 09-06-2008 14:34:28
Dan demonteren met het stuk bout er nog in dan goed inspuiten en de sokkentang erop.

Wat is een sokkentang?


Gr :eusa_eh: