Afwateringsgaatjes kofferbak

Gestart door brammutjuh, 31-05-2008 16:37:30

Vorige topic - Volgende topic

brammutjuh

Hallo,

Bij mijn 850 (sedan) zitten al sinds de aankoop de afwateringsgaatjes links en rechts naast de kofferbak (in die rand rond de opening) verstopt. Meestal loopt het water wel richting achterlichten weg, maar niet altijd (als hij met z'n neus naar beneden staat). Ik zou die dus graag weer open hebben.

Hoe kan ik dat het beste doen? Met een ijzerdraadje van bovenaf of kan/moet ik ze ergens helemaal los halen. Ik ben er ook nog niet achter waar ze precies eindigen onder de auto.

Wie kan me tips geven?

Grtz,
Bram.
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

Ludo

een ijzerdraad werkt niet omdat de slang gebogen is, je maakt ze eerder stuk dan open.
regelmatig even perslucht opzetten werkt beter.

Misha

Of even demonteren, werkt ook goed de 1e keer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Ludo op 31-05-2008 16:54:27
een ijzerdraad werkt niet omdat de slang gebogen is, je maakt ze eerder stuk dan open.
regelmatig even perslucht opzetten werkt beter.

Met perslucht moet je wel in de gaten houden of je de slang niet los blaast. Anders loopt het water alsnog de auto in.

Wat Misha zegt, het is de eerste keer beter om even de bekleding aan de zijkant iets los te maken en de slang los te halen.
Wat je ook kunt proberen is de bekleding los halen en dan even flink in de slang knijpen, waardoor de prut die er in zit een beetje los komt. Dan een tuinslang er op zetten en proberen om het door te spoelen.
Lukt dat niet, dan beter even de hele slang los halen om 'm goed schoon te maken.

Als je daarna regelmatig de slangen doorblaast, zal het niet zo snel meer verstopt raken.

brammutjuh

Bedankt voor de tips.

Mijn enige vraag die nu over blijft is hoe de slangen naar onderen weg lopen. Moet ik ze aan de onderkant kunnen zien of verdwijnen ze op een andere plek uit beeld? En kan ik ze achter de bekleding helemaal los maken of alleen het stuk dat dan in het zicht zit?

Grtz,
Bram.

elianmars

Als je de bekleding een beetje los maakt en opzij trekt, zie je de slang zitten en kun je 'm ook volgen tot onderaan.

brammutjuh

Thanx :) Binnenkort eens naar kijken!

Henkie P

Ik heb ze open gekregen door een stukje luchtslang van een zuurstofapparaat er door te duwen, is een flexibele slang die je ook kan kopen bij een aquariumzaak.

nardgilsing

compressor doorblazen en dan een klein dopje erin (vergelijkbaar met deurknopjes ring) dan loopt het water er nog wel in, prut blijft dan meer liggen.

+++t blijft behelpen+++

Goeie tip. Ik heb het wel geprobeerd met een flexibel takje maar dat was niet lang genoeg.
90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, maar ook heel leuk...'
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1

'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium grey

peteRRR

Ik vind die gaatjes maar een vinding van likmevesie,..als ik de auto was gaan om de zoveel tijd alle deuren en kleppen open

en gaat de hoge druk er door heen ( schanieren en sponningen ) maar hoe vaak ik die gaatjes ook schoonspuit ze zitten altijd

weer vol meet prut.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

ulkeman

Citaat van: peteRRR op 07-08-2011 20:58:30
Ik vind die gaatjes maar een vinding van likmevesie,..als ik de auto was gaan om de zoveel tijd alle deuren en kleppen open

en gaat de hoge druk er door heen ( schanieren en sponningen ) maar hoe vaak ik die gaatjes ook schoonspuit ze zitten altijd

weer vol meet prut.

Groet.

ligt er denk ik ook aan waar de auto altijd staat.
ik heb nergens last van ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen