Spoiler achterklep estate er af gevallen

Gestart door Robert Haven, 31-05-2008 17:44:33

Vorige topic - Volgende topic

ovlov 058

Als de spoiler slecht geschuurd is voor het spuiten moet hij nog glanzen op de plaatsen waar de verf eraf is.

Dit kun je dan gebruiken als bewijs om hem opnieuw te laten spuiten.

Robert Haven

Citaat van: ovlov 058 op 01-06-2008 13:26:46
Als de spoiler slecht geschuurd is voor het spuiten moet hij nog glanzen op de plaatsen waar de verf eraf is.
Dit kun je dan gebruiken als bewijs om hem opnieuw te laten spuiten.
Ik heb net een pb van Jens gehad met het adres van een schadehersteller/spuiter in de buurt. Zal hem het eens laten beoordelen.
En natuurlijk de reactie van GJ Design eens even afwachten morgen...

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 01-06-2008 11:10:05
Pffffffff... balen zeg  :'(

Ik ben blij dat ik een originele Volvo spoiler heb. Zit gemonteerd met beugeltjes en is er in 5 minuten weer af als het moet. De spoiler komt van m'n 855 en zit nu op de V70 nadat ik hem hem heb laten overspuiten. Daar komt geen kit of lijm aan te pas. Moet er niet aan denken die kit en lijm op m'n auto  :eusa_snooty:

Ik heb juist bewust gekozen voor lijmen.
Bij de 850 gingen die beugeltjes roesten. Dat vond ik echt niks.

Bij mijn vorige wagen (nee, niet de 850, maar die blauwe) had ik de dakspoiler ook gelijmd. Ik kon de wagen aan de spoiler gewoon iets omhoog duwen. Ik wilde testen hoe sterk de kit was.
Bij de V70 heb ik dat niet gedaan..... 

Robert Haven

Zo, vandaag bij GJ Design in Tilburg geweest. En ik moet zeggen... in 1 woord GEWELDIGE service!!  :eusa_clap: :eusa_clap:
Guus (van de G van GJ Design) wilde eerst de beschadigde spoiler bijwerken maar na nadere studie van de spoiler heeft hij mij aangeboden uit service de hele spoiler opnieuw te spuiten  :eusa_dance: (op zijn kosten dus!!!!), en dat terwijl de montagefout dus toch echt wel bij mij lag.... :eusa_doh: )
Vooral erg leuk omdat ik dit dus echt niet verwacht had  :D; ze bestaan dus nog, GOEDE leveranciers!
In de loop van volgende week wordt hij opgestuurd dus dan kan hij er weer op en is de volvo voor de vakantie weer toppie!!

Vertigo

Top!

maar was jouw montage verkeerd, of was de spoiler niet goed gespoten waardoor de lak los had gelaten?

Robert Haven

Citaat van: Vertigo op 11-06-2008 23:24:30
Top!

maar was jouw montage verkeerd, of was de spoiler niet goed gespoten waardoor de lak los had gelaten?
Ik heb verzuimd de spoiler tot op het basismateriaal kaal te schuren. Heb slechts "opgeschuurd" en vetvrij gemaakt....
Wijze les en het debacle krijgt gelukkig door deze goede service van GJ ook een goed einde!

elianmars

Helemaal kaal schuren? Heb ik ook niet gedaan. Vind het eerder een fout van de spuiter. Die had het dan moeten afplakken, als er geen lak op de lijmvlakken aanwezig mag zijn.

Als je zelf weer moet kaal schuren, heb je kans dat je de rest van de laklaag beschadigt met eventueel afbladderen als gevolg. Zit ik niet echt op te wachten.

Als de lak goed zou hechten, zou het geen bal uitmaken, volgens mij. Je gaat de achterklep toch ook niet kaal schuren voor optimale hechting van de lijm?  :eusa_think:

Robert Haven

het stond wel zo in de instructie (wel in het engels) maar goed, ik had het beter kunnen lezen....
Ze doen daar trouwens heel veel spoilerwerk voor veel auto-importeurs. Duizenden per jaar en had dit zelf nog niet meegemaakt...

Topsport180

Ik ben inmiddels (met de V70) ook bij Guus langsgeweest enne ... de spoiler zit er nog steeds op hoor  :eusa_dance: ;)
Ben heel tevreden met de afwikkeling en de spoiler zelf natuurlijk ...
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221