Vervangen CV-ontvanger en handsets GELUKT!

Gestart door MarcoV, 02-06-2008 08:52:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Ik wil de ontvanger van de cv en de handzenders vervangen daar de huidige niet goed meer werken ondanks vervangen van de batterijen!
Wie weet waar de cv-ontvanger zit van een S70 en weet iemand toevallig of er een onderdeelnummer is voor een complete set dus ontvanger plus 2 handzenders?
Alvast bedankt,

MarcoV ;)

Jurro

Hoi Marco,
Als je het dashboard kastje demonteert zie je rechts in de hoek een kastje aan een groen stekkertje ziiten. Dit is de receiver.
Onderdeel nummers heb ik helaas niet voor je.

MarcoV

Nee, daar zit hij niet, dat is bij de 850 wel.
Ben er inmiddels achter dat hij op de tellerunit zit, moet alleen nog even het onderdeelnummer hebben voor de set!

MarcoV ;)

MarcoV

Net mijn auto weer opgehaald bij de garage, hij is weer apk gekeurd voor een jaar!
Airco opnieuw afgevuld en drukregelaar vernieuwd.
Gelijk gevraagd voor de handset, is te bestellen als een set met 1 ontvanger en 2 zenders, onderdeelnummer is 9192330 en kost mij 94,40 ex.
Woensdag maar even knutselen en kijken of het verbeterd is!

MarcoV 8)

MarcoV

#4
Zo, vandaag de ontvanger van de CV vervangen voor de nieuwe en de nieuwe handsets ingelezen!
Wat een verschil zeg, moest ik voorheen naast de auto staan om de auto te kunnen openen, nu werkt dit al vanaf tientallen meters!
Heeft dus toch al die tijd aan de ontvanger gelegen want ook met mijn oude afstandbediening werkt ie nu goed ;D
Kosten waren 100,- voor de set plus software laden.

MarcoV 8)

FelixB

Wees maar blij dat je geen V70n hebt; zit je al snel richting de € 500,-  :o  :o  :o
855R & C70 T5 cabrio automaat

Enno

Citaat van: MarcoV op 02-06-2008 16:20:50
Net mijn auto weer opgehaald bij de garage, hij is weer apk gekeurd voor een jaar!
Airco opnieuw afgevuld en drukregelaar vernieuwd.
Gelijk gevraagd voor de handset, is te bestellen als een set met 1 ontvanger en 2 zenders, onderdeelnummer is 9192330 en kost mij 94,40 ex.
Woensdag maar even knutselen en kijken of het verbeterd is!

MarcoV 8)

Heb je voor die prijs  nieuwe ontvanger & 2 afstandsbedieningen? Lees ik dat goed?

Bij de volvo dealer?

MarcoV

Ja, bij mijn vaste volvo-garage met 15% korting!

MarcoV ;)

volvlo

Citaat van: MarcoV op 06-06-2008 14:09:51
Zo, vandaag de ontvanger van de CV vervangen voor de nieuwe en de nieuwe handsets ingelezen!
Wat een verschil zeg, moest ik voorheen naast de auto staan om de auto te kunnen openen, nu werkt dit al vanaf tientallen meters!
Heeft dus toch al die tijd aan de ontvanger gelegen want ook met mijn oude afstandbediening werkt ie nu goed ;D
Kosten waren 100,- voor de set plus software laden.

MarcoV 8)

Zo .....dat valt wel mee.
Software geladen,dus het is niet plug en play?

Groeten
Alex


Jash

Hoi Marco

ik heb inmiddels ook zo'n set besteld, ik wil as zaterdag de set inbouwen. Begrijp ik je goed dat de set, ontvanger + 2 ab's, niet werkt als je die erinzet ? Moet de ontvanger worden ingelezen in het systeem of de AB's in de ontvanger of allebei ?

ik hoor graag van je....

jash

cas

Citaat van: Jash op 24-10-2010 14:55:48
Hoi Marco

ik heb inmiddels ook zo'n set besteld, ik wil as zaterdag de set inbouwen. Begrijp ik je goed dat de set, ontvanger + 2 ab's, niet werkt als je die erinzet ? Moet de ontvanger worden ingelezen in het systeem of de AB's in de ontvanger of allebei ?

ik hoor graag van je....

jash

als ik even mag....

het werkt idd niet als je het hebt ingebouwd. inlezen bij dealer is seconden werk, die van mij werd kostenloos ingeleerd. inbouwen was zelf te doen. dus gewoon met auto en de twee ontvangers even  langs dealer... (vorige auto was v70)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nieuwe_arjan

Bij mijn V70 '97 zit de ontvanger boven de tellers.
Na het vervangen van wat teller lampjes en dus de stekker van de CV ook los (deze er ook afgeschroefd, want: wat is dat? Ook het alluminium plaatje wat er achter zit, want: wat zit daar achter? ) werkt de CV als nooit tevoren.
Eerst naast de auto met moeite, ja hij gaat open/dicht.
Nu van ruime afstand klik/klik.
Zou het all.plaatje de antenne zijn? en nu weer goed contact maken?

Ik heb geen idee, maar het werkt nu weer perfect. ;D

Jash

Hoi allen
Inmiddels de set vervangen en de nieuwe ab's in laten lezen bij de dealer. De oude Ab's deden het overigens gewoon, op zich logisch want je vervangt alleen de ontvanger. Het werkt in ieder geval weer perfect.
Greets Jash ;)