Help!!geen ontsteking..

Gestart door Joachim1, 01-06-2008 22:10:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: Joachim1 op 04-06-2008 00:09:38

Moet morgen even kijken naar codes....moet in module A nr6 de draad meende ik?
code nokkenassensor was volgens mij 2-1-4?

Zal ook eens kijken naar de relais boven de fan,wist  niet dat daar er een zat voor de ECU dus wie weet
is de draad daar slecht of relais niet lekker meer.

Meestal is de bekabeling slecht daar, als daar de fout zit. Kan uiteraard geen kwaad om het relais even open te plukken en naar de solderingen en contacten te kijken.

Vwb de codes: kijk even in het OBD uitlezen topic in Technisch Onderhoud.


Citeer
Maar als de ecu geen signaal krijgt van de nokkenassensor denkt de ecu dat de motor niet draaid
en spuit dan ook geen benzine in en geeft geen stroom aan de ontsteking....of zit ik er naast?

Als de overige signalen wel binnenkomen (o.a. krukas: toerental en BDP 1e cilinder) weet de ECU dat er iets mis is met de sensor en zal dus een foutcode registreren.


Gr ;)


Raoul

Citaat van: thuur op 01-06-2008 22:11:32
Citaat van: thuur op 21-03-2005 00:48:28
1 en 3 moet je bruggen (verbinden):





Gr :)

Wanneer aansl.5 ook een pootje heeft is het een dubbelrelais, en moet deze ook verbonden worden!
4 en 2 nooit verbinden!! Gevolgen: ECU-schade!!!

Joachim1

Code,s uitgelezen:1-3-1=RPM sensor signal absent.
2-1-4=RPM sensor signal absent intermittently.

Heb de RPM sensor er uit gehaald en kan niets zien aan de draad,zit wel wat stof/vet op de sensor maar niets extreems op het eerste oog.

De stekker die in de stekker van de sensor moet komen staat 1,5volt op als ik hem op kontakt zet,nu weet ik niet of dit genoeg?

Kan ik de sensor nog testen of neem ik de gok en vervang ik hem...kost meen ik 80euro!

mehn

A2. A6 heb jij niet bij je T-5

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joachim1

Citaat van: mehn op 04-06-2008 10:59:43
A2. A6 heb jij niet bij je T-5
klopt uitgelezen uit A2:1-3-1 en 2-1-4.
Andere nokkenassensensor heb ik er nu in,was niet echt vet maar de nieuwe die ik
er nu in heb ziet toch een stuk beter en schoner uit dus moet goed zijn.

Zo nog even de rpm sensor vervangen voor een nieuwe en even alles resetten en rijden maar en hoop dat de code,s niet weer komen en de roffel gewoon blijft lopen.

Viel wel op als de auto warm is dat het probleem er dan wel was en koud niet...vanmorgen starten lopen maar nog wel check engine lampje.
Las op een forum het zelfde probleem met warm en koud niets aan de hand en was ook de rpm sensor+de code,s kloppen.


Joachim1

Het bovenstaande allemaal gedaan maar krijg het check engine lampje
niet uit!of zal deze na een tijd rijden wel weer uitgaan?

MJH

Moet je 'm daarvoor niet resetten? Klinkt overigens allemaal erg bekend.
Bij mij was het de BDP sensor klik
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Joachim1

Citaat van: MJH op 04-06-2008 14:42:07
Moet je 'm daarvoor niet resetten? Klinkt overigens allemaal erg bekend.
Bij mij was het de BDP sensor klik
Heb ik gedaan en de foutcodes zijn er uit maar het check engine lampje op de dash nog niet....heb al wel gereden en paar x gestart etc en lees ook geen codes meer uit..ja 1-1-1  :eusa_whistle:

Joachim1

Zijn er mensen die ook wel eens last hebben gehad van een check engine lampje na een storing..
en is het normaal dat deze niet direkt weer uit gaat of blijft deze altijd even branden na een storing?

thuur

Citaat van: Raoul op 04-06-2008 06:42:54
Citaat van: thuur op 01-06-2008 22:11:32
Citaat van: thuur op 21-03-2005 00:48:28
1 en 3 moet je bruggen (verbinden):

http://members.home.nl/genevieve.2/850/tech/103brug.jpg.gif


Wanneer aansl.5 ook een pootje heeft is het een dubbelrelais, en moet deze ook verbonden worden!
4 en 2 nooit verbinden!! Gevolgen: ECU-schade!!!

:eusa_naughty: Het is niet zomaar een relais, het houdt (zelfstandig!) bij of de motor loopt. Loopt deze niet dan schakelt het relais de pomp uit. Gewoon 1 en 3 overbruggen, dan staat de pomp altijd aan. Staat zelfs letterlijk in Vadis.


Bedoel je niet het Service lampje? Dan moet ie gewoon voor een beurt als het na 2 minuten uit gaat. Die zit op A7 uit mijn hoofd.

Overigens is het niet vreemd als een sensor (zeker zo'n spoeltje wat deze in essentie is) het prima doet zolang ie nog koud is en pas ermee kapt als het warm is. Ik heb hetzelfde eens gehad met een Bosch BDP sensor (andere motor).


Gr ;)

Joachim1

straks nog even A6&A2 resetten en kijken of ze me vandaag naar het werk wil brengen zonder problemen  :eusa_pray:

mehn

A6 is verspilde moeite ;)

Zit alleen op de 2.5 20v

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: Joachim1 op 03-06-2008 22:43:20
Probleem komt telkens weer!
Geen stroom op kabels/bobine of blauw/rode draad!

Als de nokkenassensor het niet doet krijg je hierdoor dan geen spaning/vonk op de ontsteking?
Viel mij wel op als de boel koud is dan start het maar na een tijd als alles warm is valt het uit en start niet meer..geen vonk/stroom op de ontsteking.

Hoe heb je dat geconstateerd ?

Joachim1

Citaat van: -D©©©L- op 05-06-2008 07:29:34
Citaat van: Joachim1 op 03-06-2008 22:43:20
Probleem komt telkens weer!
Geen stroom op kabels/bobine of blauw/rode draad!

Als de nokkenassensor het niet doet krijg je hierdoor dan geen spaning/vonk op de ontsteking?
Viel mij wel op als de boel koud is dan start het maar na een tijd als alles warm is valt het uit en start niet meer..geen vonk/stroom op de ontsteking.

Hoe heb je dat geconstateerd ?
Telkens als de motor warm was en ik stond voor een stoplicht ofzo kwam het probleem van uitval..dus viel mij wel op.
Eerst even een bougiekabel met bougie op de verdeler gedaan en tegen massa gedrukt en starten..geen vonk op bougie.
Toen de bobine kabel even op de massa en ook geen vonken!kon hem met de hand aanraken en voelde niets dus echt geen spaning op de uitgang van de bobine.
Ingang van de bobine blauw/roode draden even de spaningsmeter er op en starten maar geen 12v dus zal ook wel dood zijn dan he.


Probleem is als het goed is weg!
Heb vanmorgen voor ik naar het werk reed nog even 2A uitgelezen en was nog niet clean dus nog een x goed
geresset  en ja hoor 1-1-1 en was de parking nog niet af en de check engine ging ook uit  :eusa_dance:
12uur nog even broodjes gehaald en gewoon netjes starten lopen en weer naar huis was ook geen probleem...heb het idee dat ze nu nog mooier loopt dan eerder  :)

Kan nu weer met een veilig gevoel met de roffel op pad en das toch wel pretig  :eusa_drool:

Laat het wel weten als het weer komt maar codes/check engine lampjes zijn er nog niet weer
geweest dus denk dat dit het was!


Joachim1

Vandaag weer heerlijk kunnen rijden met de roffel  8) geen hik of hok geeft dat ding  :eusa_dance:
op naar de rest wat ik nog wil doen aan de techniek etc.. ;D
2jaren plan  ;) maar beetje bij beetje moet het er toch van komen  :eusa_drool:
1*ABS lampje moet nog naar gekeken worden want die heeft soms zijn momenten.
2*nieuwe radiateur monteren want er zit een klein lek in het kunstof deel waar de dikke bovenste slang op komt.
3*green open air filter+dikke allu buis&rubbers monteren.
4*rubber schutbord/bovenste motorsteun vernieuwen.
5*aandrijfas lange kant compleet incl homokineten en steunlager+wiellager vernieuwen.
6*motorkap laten spuiten,speigelkappen,stukjes onder koplamp laten spuiten.
7*nieuwe  ruit voor+dakstrips(S70).
8*wideband lambda sonde.
9*ET BBK.
10*dikke drijfstangen.
11*WALBRO benzinepomp+nieuw benz filter.
12*18T turbo+downpipe,dikke koppeling spec.
13*R spruitstuk.
14*groote injectoren(Bosch!).
15*custom software(Sweden).
16*groote beurt,alle keeringen,olie filter ontsteking etc.
17*een dagje testen/rollenbank.

En dan is de knip wel weer leeg  ;D