Motor slaat uit zonder reden

Gestart door @®-, 15-03-2005 09:45:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

#15
Citaat van: mehn op 18-03-2005 12:24:06
Citaat van: Armin op 18-03-2005 11:28:08
Maar ik zit nog even te denken zou dat afslaan met het alarm te maken kunnen hebben, dus dat relais 103 waar jij het over had. Zo ja waar kan ik die vinden

Volgens mij in de zekeringkast onder de motorkap.

Yep, staat ook in het boekje. Het is groen en er staat groot '103' op ;)

Met een kleine schroevedraaier het relais even open maken (behuizing eraf) en je kunt zien hoe de contacten zitten. Met platte kabelschoentjes en een redelijk dikke kabel kortsluitkabels maken en deze op de juiste plek in de relaiskast steken. Zet wel het contact uit als je bezig bent ;)


Gr 8)


PS: O, en dat heeft niets met het alarm te maken. Alarmstoringen zijn meestal op willekeurige tijden af gaan van de sirene of niet starten.

edit: er zijn ook rode 103's.

thuur

#16
Heb het al gevonden, 1 en 3 moet je bruggen (verbinden):




Gr 8)

Emiel

Citaat van: mehn op 18-03-2005 12:24:06
Citaat van: Armin op 18-03-2005 11:28:08
Maar ik zit nog even te denken zou dat afslaan met het alarm te maken kunnen hebben, dus dat relais 103 waar jij het over had. Zo ja waar kan ik die vinden

Volgens mij in de zekeringkast onder de motorkap.

Yep! onder een afdekkapje bij zekeringkast, 4 maal torx. Heb relais 103 ook vervangen omdat ie van mij steeds tijdens het rijden afsloeg, nu geen problemen meer.

succes,

Emiel

@®-

Het probleem heb ik de afgelopen dagen weer mee mogen maken.

Het gebeurt dus wanneer het warmer wordt, wanneer het weer kouder wordt zoals 's-avond of wanneer het regen achtig is is er geen probleem. Eigenlijk nu ik er aan terug denk heb ik afgelopen winter er nagenoeg geen last van gehad.
Maar om nou voor dit te gaan verhuizen naar een kouder oord vindt ik ook zo drastisch.

@®-

Maar zou dat misschien door het plakken van dat relais 103 te maken kunnen hebben, en aan welke prijs moet ik denken voor een nieuw relais.

thuur

Of je overbrugt het, heb laatst nog een mooi plaatje gepost ergens. Kost je nog geen 5 euro aan 2 kabelschoentjes en een stukje dikke kabel ;)


Gr 8)

@®-

#21
Ik hed dat topic gelezen met dat mooie plaatje, maar ik begrijp het overbruggen niet helemaal, want moet ik het relais open slopen of moet ik het relais ergens in een hoek gooien en gewoon een kabelschoentje in 1 en 3 steken. ???

thuur

Citaat van: Armin op 28-03-2005 14:37:20
Ik hed dat topic gelezen met dat mooie plaatje, maar ik begrijp het overbruggen niet helemaal, want moet ik het relais open slopen of moet ik het relais ergens in een hoek gooien en gewoon een kabelschoentje in 1 en 3 steken. ???

Dat laatste ;)

Zo heb ik het in Vadis gevonden, dus blijkbaar ook de methode voor de dealer om een storing in het brandstofsysteem te achterhalen.


Gr 8)

@®-

Maar is dit dan ook geschakeld via het contact of blijft mijn pomp dan doordraaien terwijl ik geparkeerd sta. Maar is het niet verstandiger om morgen even langs de Volvo te rijden en een nieuw relais te halen. Of zeg jij van met dat overbruggen kan je auto oud worden?

@®-

Vanmorgen bij de Volvo garage geweest om een nieuw relais te halen.

Ik kreeg eerst een heleboel "Loekie de leeuw" geluiden ??? maar nadat die verder had gezocht in de computer kon die hem bestellen

thuur

De Volvo garage heeft vast ook Vadis. Als je gebruiker bent van Vadis ga je dat soort geluiden vanzelf maken, niet alles staat op de plek waar je het verwacht ;D

Overigens staat er pas stroom op als de sleutel in stand II staat.


Gr 8)

@®-

#26
We zijn nu twee weken verder en ik moet het afkloppen maar sinds dat ik een nieuw relais gemonteerd heb is het probleem weggebleven. :o

Dus ik wil iedereen bedanken voor het meedenken, en het heeft me nu alleen maar € 40,- gekost.

Iedereen Toppie!!!  :D

thuur

Mooi man!

Mocht je nou ooit een Volvo 700 of 900 erbij kopen (voor de boodschappen) en die vertoont hetzelfde gedrag, dan weet je waar je moet gaan zoeken ;D


Gr 8)

stuuraandeverkeerdekant

Nu wil ik ook graag mijn relais 103 overbruggen om te bevestigen dan wel uit te sluiten dat mijn probleem daar zit en heb dit mooie schemaatje gevonden met welke punten je moet overbuggen (zie ook 12 posts hoger in dit topic).

Citaat van: thuur op 21-03-2005 00:48:28
Heb het al gevonden, 1 en 3 moet je bruggen (verbinden):

http://members.home.nl/genevieve.2/850/tech/103brug.jpg.gif

Gr 8)

Echter, wanneer ik mijn relais eruit haal ziet het er net wat anders uit (V70) en twijfel ik over welke twee punten ik moet verbinden. Om geen kortsluiting te creeeren en het alleen maar erger te maken: iemand hier een idee over? 2 en 3 misschien? Of 1 en 4?


Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

razorx

1 en 4 volgens jouw nummering. Nu relais 103 er uit is, kan je die meteen (laten) doorsolderen op de 2 beruchte punten. Dus oud soldeer weg, nieuw soldeer er op.