Sportieve remschijven achter

Gestart door Turbo-Geek, 02-06-2008 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jans Duiven

Citaat van: Emiel op 08-06-2008 14:26:33
Citaat van: Hans Duiven op 08-06-2008 14:08:34
Bij kilometerstanden waar de originele Volvoschijven al volledig krom en gebarsten zijn, doen die Brembo's nog gewoon hun werk.

Niet overdrijven, zo slecht is het Volvo spul niet. Als het 1 keer goed gemonteerd is en de klauwen goed in orde zijn, heb je er weinig omkijken naar.

Bij mij zitten ze er sinds 2001 opzitten, toen met 120K km. Nu bij 251K trillen ze nog niet. En ik gebruik mijn remmen toch echt waarvoor ze gemaakt zijn.  :evil:

Nu beginnen ze dun te worden, dus gaan ze binnenkort vervangen worden.

D'r wordt hier niet overdreven. Bij 4500 kilometer waren ze krom en vol haarscheuren. Maar dat was een dodelijke combi van snoeihard remmen bij hoge snelheden en de greenstuff blokken van EBC.
Gerben Brouwer heeft er destijds nog met verbazing naar gekeken.

Groeten,

Hans

M a r c

Green-Stuff is absoluut niet geschikt voor onze wagens.... deze blokken houden véél teveel warmte vast. Dus worden de remschijven nóg sneller nóg warmer.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: thedoctor op 08-06-2008 12:49:28
Zimmerman's is geloof ik toch het standaard merk schijf voor BMW?

Zijn ook prima remschijven... zolang je er geen gaten inboort.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jans Duiven

Citaat van: M a r c op 12-06-2008 16:57:41
Citaat van: thedoctor op 08-06-2008 12:49:28
Zimmerman's is geloof ik toch het standaard merk schijf voor BMW?

Zijn ook prima remschijven... zolang je er geen gaten inboort.

;D ;D ;D

Pas nou op, voor je het weet heb je weer hatemail in je postvakkie

Hans

Hans

Mjölnir

Sergio,

Ik heb zelf gekozen voor CTF, inderdaad gegroefd en dat ziet er mooi uit.

zie: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27066.0.html

Als Alternatief heb ik ook brembo max bekeken en die is ook gegroefd ... maar dat ziet er gek uit  :eusa_shifty:  vind ik (persoonlijke smaak). Het zal verder prima remmen.
Enige andere alternatief dat ik nog heb kunnen vinden op "gegroefd en gehard" is van Pagid ... maar ben bang dat de prijs niet gaat helpen ...



groet,

Maarten
met vriendelijke groeten / Med Vänliga Hälsningar

Maarten a.k.a. Mjölnir

Johann

Hey die passen leuk bij de K-Sport schijfjes..  :eusa_dance:

Turbo-Geek

Maarten,

Bedankt voor de info en de link !
Ja, de CTF's zijn qua uiterlijk prima om straks de BBK te complimenteren echter wil ik ook direct de rest vernieuwen (klauwen, blokken, slangen, etc) en als je de kosten van de klauwen, kwaliteitsblokken en slangen optelt bij de CTF schijven dan vind ik het aardig oplopen voor een fabrieks setup (massieve schijven achter  + 1 zuiger klauw).

Ik zoek verder.....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Mjölnir

Sergio,

Duivelse dilema's, true true  ::)
Remleidingen rondom is goede investering. Met beetje speurwerk kan je die wel voor redelijke prijs vinden (goodridge).
Blokken heb ik achter standaard volvo (short life = zacht blokje). Ik had eerst achter long life en dat ging trillen  >:(
De remtangen achter heb ik nog even laten zitten, maar wel een likje verf gegeven voor het zicht. Mijn remtangen voor waren al een keer ververst en aan de achterkant zitten de tangen er nu 175.000km op. Ik kachel er nog wel wat bij en dan komen die tangen achter over 50.000km wel een keer aan de beurt (moet kunnen lijkt mij)

Succes met de zoektocht!

Maarten
met vriendelijke groeten / Med Vänliga Hälsningar

Maarten a.k.a. Mjölnir

Zippo

Citaat van: Johann op 13-06-2008 15:00:22
Hey die passen leuk bij de K-Sport schijfjes..  :eusa_dance:

Die heb je zo krom.....