Sportieve remschijven achter

Gestart door Turbo-Geek, 02-06-2008 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbo-Geek

De achterremmen worden aangepakt en daar horen ook schijven bij.
De originele schijven zijn zo gevonden en qua prijs zeker niet verkeerd maar eigenlijk wil ik er wat sportiefs onder hebben, het liefst gegroefd.

Vind bijzonder weinig aftermarket achter schijven voor de 850 serie, vandaar de vraag.

De CTF schijven heb ik wel gezien maar die zijn qua prijs zeker niet aantrekkelijk.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

fbm

Ik heb er Zimmerman's op, zijn niet gegroefd maar geperforeerd. ziet er goed uit en remt ook nog wel redelijk (normaal gebruik  ;)) kosten op Ebay 100,-

elianmars

Ik heb ook ooit overwogen om Zimmermann aan te schaffen, maar dat werd me afgeraden. Zouden snel krom trekken.

reneetje

Orgineel voldoet voor achter prima, remblokken keuze doet meer , bv Ferrodo  :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Turbo-Geek

Mijn voorkeur gaat uit naar gegroefde schijven, om de voorste (gegroefde) te complimenteren.
Fatsoenlijke blokken natuurlijk ook maar daar is voldoende keuze in.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 02-06-2008 21:20:09
Mijn voorkeur gaat uit naar gegroefde schijven, om de voorste (gegroefde) te complimenteren.
Fatsoenlijke blokken natuurlijk ook maar daar is voldoende keuze in.

Ik voel een 4 pods D2 setje achter aankomen..  ;D

HaRdCoRe-WeZ


Lindert Bogers

Zimmerman's is geloof ik toch het standaard merk schijf voor BMW?

Turbo-Geek

Dat kan maar hoeft niet ... Een hoop Goeie merken maken ook rotzooi en brengen die goedkoop op de markt.
Bijvoorbeeld Brembo maakt hi performance (goeie) remschijven maar ze brengen ook goedkope meuk op de markt en die rem je gewoon krom.
Hetzelfde geld voor AP lockheed en ga zo maar door.
Je kan door de bomen het bos niet meer zien en iets anders kiezen dan wat de dealer bied is gewoon een gok.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 08-06-2008 13:02:48
Dat kan maar hoeft niet ... Een hoop Goeie merken maken ook rotzooi en brengen die goedkoop op de markt.
Bijvoorbeeld Brembo maakt hi performance (goeie) remschijven maar ze brengen ook goedkope meuk op de markt en die rem je gewoon krom.
Hetzelfde geld voor AP lockheed en ga zo maar door.
Je kan door de bomen het bos niet meer zien en iets anders kiezen dan wat de dealer bied is gewoon een gok.

Ik ben het niet met je eens dat Brembo, ATE, CTF etc. "goedkope meuk" op de markt zetten, de kwaliteit is eigenlijk altijd erg goed.
"die rem je gewoon krom" vind ik dan ook lichtelijk overdreven, dat zegt meer over de vaardigheid tot behoud van materiaal van de bestuurder dan van de remdelen. Ik heb zelf "gewone" Brembo HC schijven gemonteerd rondom, deze blijven ook na herhaaldelijk hard remmen op hoge snelheid goed functioneren. Iets anders kiezen dan volvo origineel is zeker geen gok, m.i. meer een kwestie van huiswerk maken.


Jans Duiven

 :eusa_clap:

Ik heb die Bremboschijven ook hoog zitten.
Bij kilometerstanden waar de originele Volvoschijven al volledig krom en gebarsten zijn, doen die Brembo's nog gewoon hun werk.

Hans

Turbo-Geek

#11
Zoals ik al zei zijn er diverse kwaliteiten Brembo op de markt en bijv. de Brega schijven (ook gemaakt door Brembo) is gewoon rotzooi.
En JA ook de grote merken (Brembo, AP, CTF, etc) zetten OOK goedkope schijven (onder een andere naam) op de markt, dat is niks nieuws.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Emiel

Citaat van: Hans Duiven op 08-06-2008 14:08:34
Bij kilometerstanden waar de originele Volvoschijven al volledig krom en gebarsten zijn, doen die Brembo's nog gewoon hun werk.

Niet overdrijven, zo slecht is het Volvo spul niet. Als het 1 keer goed gemonteerd is en de klauwen goed in orde zijn, heb je er weinig omkijken naar.

Bij mij zitten ze er sinds 2001 opzitten, toen met 120K km. Nu bij 251K trillen ze nog niet. En ik gebruik mijn remmen toch echt waarvoor ze gemaakt zijn.  :evil:

Nu beginnen ze dun te worden, dus gaan ze binnenkort vervangen worden.

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 08-06-2008 14:19:04
Zoals ik al zei zijn er diverse kwaliteiten Brembo op de markt en bijv. de Brega schijven (ook gemaakt door Brembo) is gewoon rotzooi.
Tja, ik heb de goedkoopste Brembo "meuk" eronder zitten die ik krijgen kon (schijven rondom; 200 euro) en kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik het niet krom getrapt krijg bij normaal straat gebruik. Normaal straat gebruik is ook ook regelmatig autobahn gebruik op gewone kruissnelheden (ca 170 km/h). Ik ben zeker niet de enige die dit soort schijven eronder gespijkerd heeft zitten.

tikkeltje off-topic misschien; De zgn. "hitte behandelde" schijven, hoe gaat dat procedé in zijn werk ?

tackle

heetstoken, afkoelen net zolang tot de vereiste hardheid is bereikt.