VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Het geluid komt van onder de kap. Ik heb wel een verse veer liggen voor het koppelingspedaal (gekocht van u ;D).
Ik ga het alvast wel proberen, maar ik geloof er niet echt in. Het geluid en getik komt enkel voor bij warme motor (na ongeveer 10km rijden) en het is telkens een paar dagen weg als de boel ontlucht wordt, ...?

Piere

Onvindbaar probleem... Join the club  :(
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

elianmars

Komt het überhaupt wel van de versnellingsbak af?

Vulk

Van daar ergens in de buurt alvast.

)()()sT

Je moet niet zo zeuren... Zeggen ze mij ook als ik m'n ergernis uitspreek over die oliesludge in m'n vaatje ::) ;D

Nee, heel irri als het steeds terugkomt. Blokje blijft nu wel droog?

Vulk

Ik ga straks nog eens peilen. Ik reed gisterennacht in de regen en de achterruit werd terug licht vettig. Ik ga er maar even van uit dat't oude olie is van de onderkant die loskomt.

Vulk

Olie gepeild: stabiel! De lichte vettigheid op de achterruit komt dus van de olie die nog onder de auto hangt. :)

)()()sT

Nou, maak die bodemplaat dan maar eens snel schoon  ;D

Vulk

Van zodra het gaat regenen, de Belgische snelweg op op het rechtervak. ;D

Vulk

Voor mensen die last hebben van een verstopte ruitensproeier van de achterruit: de sproeikop een uurtje laten weken in een badje van dasty zorgt ervoor dat het ding terug spuit als nieuw! :)

Vulk

Gisteren nog een rondje Thuur gedaan!

Wat is er gebeurd:

Originele downpipe teruggeplaatst (keuring).
Nieuwe lambda-sonde er in + stekker deugdelijk hersteld.
Short shifter gemonteerd (perfecte pasvorm?)
Injectoren ultrasoon gereinigd + injectorreiniger in de tank.
Vers luchtfilter

Verder zat ik met een 'pok' van voor sinds de verlagingsveren er onder zitten.
Dat hebben we gisteren dus niet kunnen verhelpen, helaas. Veren te kort voor de schokkers. Ik ga dus morgen nog niet met de auto naar de keuring, maar zal binnenkort terug mijn originele -2cm verlagingsveren terug zetten.

Toen de shortshifter er net in zat en ik even probeerde te schakelen dacht ik 'dat wordt niks'. Tijdens het naar huis rijden begon ik het toch stillaan heel fijn te vinden. Na 200km vond ik het geweldig!  8)

Het was een heel fijne dag zonder tegenslagen! Nog eens meegereden in de ultieme V70 classic en een hele mooie rode T-5 gezien.
Voor herhaling vatbaar dus.

Foto's volgen van zodra ik terug kan inloggen op mijn webruimte.
edit: foto's bijgevoegd.

)()()sT

Waar heb jij die lambdasonde vandaan Thomas?
Bij verlaging van mijn vorige 850 heb ik nooit problemen gehad. Die stond eerst ook "hoog."

Vulk

IK lees bij iedereen hier op het forum dat het gewoon goed gaat, kennelijk bij mij niet.
Het rijdt verder heerlijk en ziet er geweldig uit, maar ik word onnozel van dat 'gepok'.

Sonde komt van hier: http://www.mister-auto.be/fl/lambdasonde/volvo-850-ls-2-3-t5-226ch_v7982_g3922.html (heb een Bosch, naThuurlijk.)

Misha

Het blijft toch bijzonder... Eigenlijk is er altijd iets aan de hand met deze auto's. Altijd lekt, kraakt, piept, knarst er iets, heeft er iets speling of werkt er iets niet. Het kost bakken geld per jaar, de remmen zijn te klein, de koppeling klinkt standaard ral, airco is matig en toch blijvenmensen er in rijden omdat ze iets hebben.

Veel zie je ook berichten staan vol bewondering datde auto weer door de apk komt en dat hij zich een hele rit van 500 km goed heeft gehouden.
Wat op zich het minste is dat je van een auto mag verwachten..

Heel herkenbaar overigens:)

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjenT5R

Citaat van: Misha op 01-05-2011 08:54:18
Het blijft toch bijzonder... Eigenlijk is er altijd iets aan de hand met deze auto's. Altijd lekt, kraakt, piept, knarst er iets, heeft er iets speling of werkt er iets niet. Het kost bakken geld per jaar, de remmen zijn te klein, de koppeling klinkt standaard ral, airco is matig en toch blijvenmensen er in rijden omdat ze iets hebben.

Veel zie je ook berichten staan vol bewondering datde auto weer door de apk komt en dat hij zich een hele rit van 500 km goed heeft gehouden.
Wat op zich het minste is dat je van een auto mag verwachten..

Heel herkenbaar overigens:)

Made to be broken heeft er ook nogal last van en die is toch een stuk nieuwer my 2005? Vreemd idd!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!